"יוטיוב מתגמלת את היוצרים ברווח זעום ואפילו די מעליב"
שחר בר דוד, המייסד והמנכ"ל של יצרנית התוכן הויראלי שרוטונים, התארח השבוע בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן - EAR CATCHER.
בר דוד התייחס לחשש שטמון בהבטחה ללקוחות לייצר סרטונים שיהפכו לויראליים. לדבריו "אחרי 11 שנים שאני מייצר תוכן ולמעלה מ-600 סרטים ו-300 מיליון צפיות אז כן, אני יכול לומר זאת, כמובן שלא כל דבר ויראלי ואין תעודת ביטוח אבל בוא נגיד שהיום אנחנו יכלים להעריך באחוזים גבוהים מתוך תסריט, האם זה יהיה ויראלי ויש גם סרטים שאנחנו יודעים שזה יגיע לחצי מיליון צפיות, אורגני כמובן".
על העבודה והתחרות מול משרדי הפרסום אומר בר דוד: "משרדי פרסום זו נקודה רגישה - בתקופת 'מקושרים' הקשר אליהם היה הרבה יותר צמוד, בגלל שזו הייתה מדיה מאוד טובה לצעירים וחיילים וכו', שם היה רומן טוב. בשרוטונים זה קצת מתחלק כי מצד אחד יש את האגו של משרדי הפרסום, ואולי בצדק כי זה אנשים שעשו כמה דברים ופרויקטים, ואז מגיעים החברה הצעירים שאומרים שהם עושים תוכן ויראלי עם ידע ותסריטים משלהם ובאיזשהו מקום זה מתנגש בהם".
עוד הוא מוסיף, כי "יש משרדים שכן מחבקים ומבינים את היתרונות שלנו ויש כאלה שפחות. אם הייתי בנוי רק על משרדי פרסום אז שרוטונים לא היתה קיימת היום".
על היתרונות של שרוטונים מול משרדי הפרסום הוא אומר: "קודם כל אנחנו מבינים את הרשת טוב מאוד ויודעים מה הקהל אוהב, יודעים לזהות טרנדים ותכנים שייצרו באזז. מה שמייחד עוד את שרוטונים מול כל חברות ההפקה זה שאנחנו באים עם מדיה שלא כמו חברת הפקה אחרת שמביאה ללקוח מוצר ואומרת לו עכשיו תקנה מדיה".
ואם במדיה עסקינן, בר דוד מתייחס גם לענקית הסושיאל פייסבוק ואומר: "הסיפור של פייסבוק הוא כאב שכולם חווים אותו היום, בעיקר יוצרים ועמודים מממותגים. בסוף החשיפה מצטמצמת וזה מאוד מקשה. לנו יש עמוד של 220 אלף עוקבים ויש לנו פוסטים שלא מגיעים למספרים שתואמים את כמות העוקבים שיש".
לשאלת פחמן, האם מימון לסרטים היא מילה גסה עבורו, אומר בר דוד: "יש לקוחות עם תקציבים של מדיה ממומנת. אני לא נאחז בקרנות האורגני בלבד, אני מבין את היתרונות של המימון עם טירגוט, אם למשל אני צריך להגיע לקהל ספציפי כמו הורים צעירים. מה שכן יתרון בפייסבוק, הוא שאם אתה כן שם כסף אתה מגיע לחשיפה משמעותית ובעלות מאוד נמוכה".
על יוטיוב אומר בר דוד: "כבודו במקומו מונח והוא ה-VOD הכי גדול היום, שגם נשאר לטווח מאוד ארוך. אנחנו גם במודל שותפות ביוטיוב מה שמקנה לנו חלוקת רווחים ועל זה בכלל אפשר לפתוח דיון שלם - על הרווח הזעום שבו יוטיוב מתגמלת את היוצרים ואפילו די מעליב. חברה כמונו שמייצרת 5-6 מיליון צפיות בחודש מתוגמלת בסך הכל ברמת ה-2 משכורות שאני יכול לשלם לעובדים שלי".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
