שחר בר דוד
צילום: יח"צ

"יוטיוב מתגמלת את היוצרים ברווח זעום ואפילו די מעליב"

מייסד שרוטונים מתארח בפודקאסט הפרסום השבועי של מירן פחמן. על פייסבוק: "הסיפור של פייסבוק הוא כאב שכולם חווים אותו היום, בעיקר יוצרים ועמודים מממותגים"
כתבי אייס |

שחר בר דוד, המייסד והמנכ"ל של יצרנית התוכן הויראלי שרוטונים, התארח השבוע בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן - EAR CATCHER

בר דוד התייחס לחשש שטמון בהבטחה ללקוחות לייצר סרטונים שיהפכו לויראליים. לדבריו "אחרי 11 שנים שאני מייצר תוכן ולמעלה מ-600 סרטים ו-300 מיליון צפיות אז כן, אני יכול לומר זאת, כמובן שלא כל דבר ויראלי ואין תעודת ביטוח אבל בוא נגיד שהיום אנחנו יכלים להעריך באחוזים גבוהים מתוך תסריט, האם זה יהיה ויראלי ויש גם סרטים שאנחנו יודעים שזה יגיע לחצי מיליון צפיות, אורגני כמובן".

על העבודה והתחרות מול משרדי הפרסום אומר בר דוד: "משרדי פרסום זו נקודה רגישה - בתקופת 'מקושרים' הקשר אליהם היה הרבה יותר צמוד, בגלל שזו הייתה מדיה מאוד טובה לצעירים וחיילים וכו', שם היה רומן טוב. בשרוטונים זה קצת מתחלק כי מצד אחד יש את האגו של משרדי הפרסום, ואולי בצדק כי זה אנשים שעשו כמה דברים ופרויקטים, ואז מגיעים החברה הצעירים שאומרים שהם עושים תוכן ויראלי עם ידע ותסריטים משלהם ובאיזשהו מקום זה מתנגש בהם".

עוד הוא מוסיף, כי "יש משרדים שכן מחבקים ומבינים את היתרונות שלנו ויש כאלה שפחות. אם הייתי בנוי רק על משרדי פרסום אז שרוטונים לא היתה קיימת היום".

 

על היתרונות של שרוטונים מול משרדי הפרסום הוא אומר: "קודם כל אנחנו מבינים את הרשת טוב מאוד ויודעים מה הקהל אוהב, יודעים לזהות טרנדים ותכנים שייצרו באזז. מה שמייחד עוד את שרוטונים מול כל חברות ההפקה זה שאנחנו באים עם מדיה שלא כמו חברת הפקה אחרת שמביאה ללקוח מוצר ואומרת לו עכשיו תקנה מדיה". 

ואם במדיה עסקינן, בר דוד מתייחס גם לענקית הסושיאל פייסבוק ואומר: "הסיפור של פייסבוק הוא כאב שכולם חווים אותו היום, בעיקר יוצרים ועמודים מממותגים. בסוף החשיפה מצטמצמת וזה מאוד מקשה. לנו יש עמוד של 220 אלף עוקבים ויש לנו פוסטים שלא מגיעים למספרים שתואמים את כמות העוקבים שיש". 

לשאלת פחמן, האם מימון לסרטים היא מילה גסה עבורו, אומר בר דוד: "יש לקוחות עם תקציבים של מדיה ממומנת. אני לא נאחז בקרנות האורגני בלבד, אני מבין את היתרונות של המימון עם טירגוט, אם למשל אני צריך להגיע לקהל ספציפי כמו הורים צעירים. מה שכן יתרון בפייסבוק, הוא שאם אתה כן שם כסף אתה מגיע לחשיפה משמעותית ובעלות מאוד נמוכה". 

על יוטיוב אומר בר דוד: "כבודו במקומו מונח והוא ה-VOD הכי גדול היום, שגם נשאר לטווח מאוד ארוך. אנחנו גם במודל שותפות ביוטיוב מה שמקנה לנו חלוקת רווחים ועל זה בכלל אפשר לפתוח דיון שלם - על הרווח הזעום שבו יוטיוב מתגמלת את היוצרים ואפילו די מעליב. חברה כמונו שמייצרת 5-6 מיליון צפיות בחודש מתוגמלת בסך הכל ברמת ה-2 משכורות שאני יכול לשלם לעובדים שלי". 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.

הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.