שחר בר דוד
צילום: יח"צ

"יוטיוב מתגמלת את היוצרים ברווח זעום ואפילו די מעליב"

מייסד שרוטונים מתארח בפודקאסט הפרסום השבועי של מירן פחמן. על פייסבוק: "הסיפור של פייסבוק הוא כאב שכולם חווים אותו היום, בעיקר יוצרים ועמודים מממותגים"
כתבי אייס |

שחר בר דוד, המייסד והמנכ"ל של יצרנית התוכן הויראלי שרוטונים, התארח השבוע בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן - EAR CATCHER

בר דוד התייחס לחשש שטמון בהבטחה ללקוחות לייצר סרטונים שיהפכו לויראליים. לדבריו "אחרי 11 שנים שאני מייצר תוכן ולמעלה מ-600 סרטים ו-300 מיליון צפיות אז כן, אני יכול לומר זאת, כמובן שלא כל דבר ויראלי ואין תעודת ביטוח אבל בוא נגיד שהיום אנחנו יכלים להעריך באחוזים גבוהים מתוך תסריט, האם זה יהיה ויראלי ויש גם סרטים שאנחנו יודעים שזה יגיע לחצי מיליון צפיות, אורגני כמובן".

על העבודה והתחרות מול משרדי הפרסום אומר בר דוד: "משרדי פרסום זו נקודה רגישה - בתקופת 'מקושרים' הקשר אליהם היה הרבה יותר צמוד, בגלל שזו הייתה מדיה מאוד טובה לצעירים וחיילים וכו', שם היה רומן טוב. בשרוטונים זה קצת מתחלק כי מצד אחד יש את האגו של משרדי הפרסום, ואולי בצדק כי זה אנשים שעשו כמה דברים ופרויקטים, ואז מגיעים החברה הצעירים שאומרים שהם עושים תוכן ויראלי עם ידע ותסריטים משלהם ובאיזשהו מקום זה מתנגש בהם".

עוד הוא מוסיף, כי "יש משרדים שכן מחבקים ומבינים את היתרונות שלנו ויש כאלה שפחות. אם הייתי בנוי רק על משרדי פרסום אז שרוטונים לא היתה קיימת היום".

 

על היתרונות של שרוטונים מול משרדי הפרסום הוא אומר: "קודם כל אנחנו מבינים את הרשת טוב מאוד ויודעים מה הקהל אוהב, יודעים לזהות טרנדים ותכנים שייצרו באזז. מה שמייחד עוד את שרוטונים מול כל חברות ההפקה זה שאנחנו באים עם מדיה שלא כמו חברת הפקה אחרת שמביאה ללקוח מוצר ואומרת לו עכשיו תקנה מדיה". 

ואם במדיה עסקינן, בר דוד מתייחס גם לענקית הסושיאל פייסבוק ואומר: "הסיפור של פייסבוק הוא כאב שכולם חווים אותו היום, בעיקר יוצרים ועמודים מממותגים. בסוף החשיפה מצטמצמת וזה מאוד מקשה. לנו יש עמוד של 220 אלף עוקבים ויש לנו פוסטים שלא מגיעים למספרים שתואמים את כמות העוקבים שיש". 

לשאלת פחמן, האם מימון לסרטים היא מילה גסה עבורו, אומר בר דוד: "יש לקוחות עם תקציבים של מדיה ממומנת. אני לא נאחז בקרנות האורגני בלבד, אני מבין את היתרונות של המימון עם טירגוט, אם למשל אני צריך להגיע לקהל ספציפי כמו הורים צעירים. מה שכן יתרון בפייסבוק, הוא שאם אתה כן שם כסף אתה מגיע לחשיפה משמעותית ובעלות מאוד נמוכה". 

על יוטיוב אומר בר דוד: "כבודו במקומו מונח והוא ה-VOD הכי גדול היום, שגם נשאר לטווח מאוד ארוך. אנחנו גם במודל שותפות ביוטיוב מה שמקנה לנו חלוקת רווחים ועל זה בכלל אפשר לפתוח דיון שלם - על הרווח הזעום שבו יוטיוב מתגמלת את היוצרים ואפילו די מעליב. חברה כמונו שמייצרת 5-6 מיליון צפיות בחודש מתוגמלת בסך הכל ברמת ה-2 משכורות שאני יכול לשלם לעובדים שלי". 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״