שלמור נגד תכנית השר כהן לשלם 400 אלף ליועץ תקשורת
אשת יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי אירינה שלמור יוצאת נגד שר הכלכלה אלי כהן בפוסט פייסבוק ארוך שבו היא מתייחסת לכתבה בעיתון כלכליסט' שבה פורסם כי השר מבקש לצרף לשורותיו יועץ תקשורת בשכר של כ-400 אלף שקל בשנה.
שלמור פותחת את הפוסט בכותרת "מכתב לברון הנדיב השר אלי כהן". שלמור שעומדת בראש משרד היח"צ והייעוץ התקשורתי הקרוי על שמה כותבת: "כותרת שמתנוססת היום באחד העיתונים הכלכליים מדווחת ששר הכלכלה רוצה יעוץ תקשורתי על מנת "למנוע נזק של ממש". התקציב לשנה הראשונה 400 אלף שקל, בחשבון פשוט, כ-33,300 שקל לחודש. התקציב לשלוש שנים הוא יותר ממיליון וחצי שקל. חלומו הרטוב של כל יועץ, (כן כן ברור שזה יהיה יועץ כי יועצות כנראה יש לו מספיק בבית)".
שלמור שאי אפשר לפקפק בבקיאותה מבקרת את השר כהן על כך ש"במערך הדוברות הפנימי של השר מועסקים 6 עובדים (לפי פרסומים באתר הרשמי) ואם יורשה לי לומר הם עושים עבודה מקצועית מצוינת. בשוק הפרטי מחירי יעוץ תקשורתי נעים בין 5,000-20,000 שקל לחודש, תלוי בגודל החברה ובמוניטין של היועצ/ת ,כשהממוצע הוא אי שם באמצע".
"לנושאים בהם בוחר שר הכלכלה לטפל תקשורתית יש מכנה משותף אחד" כותבת שלמור, "הם אהובים ביותר על התקשורת כי הם מאפשרים לחבוט בתעשיות שלמות וחברות שמעסיקות אלפי עובדים. דובר מקצועי יגלה במהירות שמדובר בפיס אוף קייק שהרי הדגל אותו מניף השר לאחרונה הוא גם נס, הורדת יוקר המחיה. נושא כל כך תקשורתי ופופוליסטי שאף אחד לא עוצר ועושה חשבון על מה בעצם מדובר ולכן אפשר להמשיך וללהג עליו בלי סוף".
- היחצניות המובילות והמשלמות: שוק היח"צ יוצא נגד פרויקט התוכן השיווקי של 'שמנת'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד היא כותבת ומביעה תמיהה: "כאזרחית משלמת מיסים (הרבה יותר מידי מיסים) אני שואלת למה בלשכת דוברות בה מועסקים שישה עובדים אין אחד שמסוגל גם לייעץ ולמה מראש מוצע ליועץ חיצוני סכום שהוא גבוה פי כמה וכמה ממחיר השוק. כאזרחית מודאגת מול הבזבוז המשווע והצורם אוסיף ואומר לכבוד השר, מיטב יועצי ישראל ישמחו לעבוד בשבילך גם בשליש ממה שאתה מציע רק כדי שיוכלו לנפנף בקשרים שלהם עם משרד הכלכלה ועם האוצר.
"ולכן אני קוראת לך מעל במה זאת להפעיל שיקול דעת ממלכתי ואחראי ולשמש דוגמא לחיסכון והתייעלות לשאר המשרדים הממשלתיים. קרי, תעשו בדיוק את מה שאתם מבקשים מציבור מנהלי החברות, איתם אתם מתקשרים מידי יום, באמצעות התקשורת. תורידו מחירים! ואם אתם רוצים לשלם יותר ת'פדאל, אבל לא על חשבון משלם המיסים. נ.ב. למשטרה לא יזיק לקרוא את המכתב הזה".
- 2.פנינה שלו 03/12/2017 13:42הגב לתגובה זואירנה - ביטאת במדויק מה שרבים בענף חשים
- 1.פלג פרץ 01/12/2017 08:43הגב לתגובה זוזה מדהים שרק ל"בת" יש את האומץ להישיר מבט ולהגיד בקול רם את מה שכולם חושבים בלב. תעשיית הפרסום של השרים כבר מזמן הפכה להפקרות שביום יום, ומי יותר מיועצי התקשורת החיצוניים נהנים מכך.... למה במשרד ממשלתי ,שיש בו מערך תיקשורת מפואר, צריך גם יועץ חיצוני מעבר ליועץ התיקשורת הפוליטי של השר? למה? פשוט כי אפשר. כי אין מי שפוצה פה חוץ מאירנה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
