ביטוח משאיות – מה זה ולמה זה טוב?
כמעט בכל יום מתפרסמות ידיעות על תאונות דרכים קלות יותר או פחות בכבישי ישראל. בשליש מהמקרים הללו מעורבות גם משאיות, כלי רכב יקר ועצום שמשמש בעיקר עסקים שמעבירים סחורות וציוד בכל רחבי הארץ. הסיבה למעורבותן של המשאיות בתאונות די ברורה. הרכב הכבד והארוך מקשה לא פעם על הנהגים האחרים, כמו גם על נהג המשאית עצמו, וגם מי שמקפיד על נהיגה בטוחה וזהירה עשוי למצוא עצמו במצב לא מאוד נעים. בנוסף, המשקל הכבד והזמן הרב של המשאית על הכביש הם מתכון בטוח לשחיקת המשאית ולהופעתן של תקלות שונות. הטיפול בתקלות אלה, כמו גם בטיפול בנזקי התאונה, הוא לרוב יקר להפליא. עסק שרוצה להגן על עצמו ולהתכונן טוב יותר לקראת מצבים מהסוג הזה יצטייד לרוב בביטוח משאית, וישנם כמה ביטוחים אפשריים.
סוגי הביטוחים הקיימים
ביטוח משאיות מחולק באופן כללי לשלוש קטגוריות, בדיוק כפי שאתם מכירים מביטוח הרכב הפרטי שלכם. הכיסוי הבסיסי (וההכרחי) הוא ביטוח חובה, והוא מכסה נזקי גוף במצב שבו המשאית נקלעת לתאונה. מאחר ואין בפוליסה הזו כל התייחסות לנזקי רכוש או לנזקים שנגרמים למשאית עצמה, נדרש ביטוח מקיף. הביטוח הזה יספק לכם הגנה טובה יותר במצבים שבהם המשאית עצמה נפגעת בתאונה, או בסיטואציות לא-בלתי-הגיוניות אחרות כמו התלקחות של המשאית, פריצה וגניבת ציוד מתוכה. גם מעשי זדון, בהנחה שלא בוצעו על ידי הנהג כמובן, זוכים להתייחסות במסגרת הביטוח המקיף. לבסוף, ביטוח משאית לצד ג' מבטיח כיסוי גם לפגיעות הקשורות בגורם נוסף שמעורב בתאונה, לרבות כלי רכב אחרים ורכוש פרטי.
מה זה עולה לנו?
זה אולי נשמע ברור מאיליו, אבל חשוב להדגיש שמחיר הביטוח למשאית גבוה באופן ניכר ממחיר הביטוח לרכב פרטי. יש לא מעט גורמים שמשפיעים על כך, לרבות מחיר המשאית, המטרה לשמה היא קיימת והרקע האישי של הנהג האחראי עליה. כך תמצאו הבדלים בעלות הביטוח לא רק בין משאית לרכב פרטי, אלא גם בין משאית כבדה (15 טון ומעלה) לבין משאית קלה יותר. ההבדלים ישפיעו גם על גובה ההשתתפות העצמית, שתהיה ממילא גבוהה יותר בהשוואה להשתתפות על רכב פרטי. כדי להתמודד טוב יותר עם אתגרי הדרך אתם צפויים להתבקש להתקין כמה אמצעי מיגון נוספים, לרבות אמצעי איתור, מערכות נעילה מתקדמות וציוד להגנה מפני פריצות וחבלות. כל אלה יבטיחו לכם גם ראש שקט יותר כשהמשאית יוצאת לדרך.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
