ביטוח משאיות – מה זה ולמה זה טוב?

כתיבת המומחים |
נושאים בכתבה ביטוח ביטוח רכב

כמעט בכל יום מתפרסמות ידיעות על תאונות דרכים קלות יותר או פחות בכבישי ישראל. בשליש מהמקרים הללו מעורבות גם משאיות, כלי רכב יקר ועצום שמשמש בעיקר עסקים שמעבירים סחורות וציוד בכל רחבי הארץ. הסיבה למעורבותן של המשאיות בתאונות די ברורה. הרכב הכבד והארוך מקשה לא פעם על הנהגים האחרים, כמו גם על נהג המשאית עצמו, וגם מי שמקפיד על נהיגה בטוחה וזהירה עשוי למצוא עצמו במצב לא מאוד נעים. בנוסף, המשקל הכבד והזמן הרב של המשאית על הכביש הם מתכון בטוח לשחיקת המשאית ולהופעתן של תקלות שונות. הטיפול בתקלות אלה, כמו גם בטיפול בנזקי התאונה, הוא לרוב יקר להפליא. עסק שרוצה להגן על עצמו ולהתכונן טוב יותר לקראת מצבים מהסוג הזה יצטייד לרוב בביטוח משאית, וישנם כמה ביטוחים אפשריים.

 

סוגי הביטוחים הקיימים

ביטוח משאיות מחולק באופן כללי לשלוש קטגוריות, בדיוק כפי שאתם מכירים מביטוח הרכב הפרטי שלכם. הכיסוי הבסיסי (וההכרחי) הוא ביטוח חובה, והוא מכסה נזקי גוף במצב שבו המשאית נקלעת לתאונה. מאחר ואין בפוליסה הזו כל התייחסות לנזקי רכוש או לנזקים שנגרמים למשאית עצמה, נדרש ביטוח מקיף. הביטוח הזה יספק לכם הגנה טובה יותר במצבים שבהם המשאית עצמה נפגעת בתאונה, או בסיטואציות לא-בלתי-הגיוניות אחרות כמו התלקחות של המשאית, פריצה וגניבת ציוד מתוכה. גם מעשי זדון, בהנחה שלא בוצעו על ידי הנהג כמובן, זוכים להתייחסות במסגרת הביטוח המקיף. לבסוף, ביטוח משאית לצד ג' מבטיח כיסוי גם לפגיעות הקשורות בגורם נוסף שמעורב בתאונה, לרבות כלי רכב אחרים ורכוש פרטי.

 

מה זה עולה לנו?

זה אולי נשמע ברור מאיליו, אבל חשוב להדגיש שמחיר הביטוח למשאית גבוה באופן ניכר ממחיר הביטוח לרכב פרטי. יש לא מעט גורמים שמשפיעים על כך, לרבות מחיר המשאית, המטרה לשמה היא קיימת והרקע האישי של הנהג האחראי עליה. כך תמצאו הבדלים בעלות הביטוח לא רק בין משאית לרכב פרטי, אלא גם בין משאית כבדה (15 טון ומעלה) לבין משאית קלה יותר. ההבדלים ישפיעו גם על גובה ההשתתפות העצמית, שתהיה ממילא גבוהה יותר בהשוואה להשתתפות על רכב פרטי. כדי להתמודד טוב יותר עם אתגרי הדרך אתם צפויים להתבקש להתקין כמה אמצעי מיגון נוספים, לרבות אמצעי איתור, מערכות נעילה מתקדמות וציוד להגנה מפני פריצות וחבלות. כל אלה יבטיחו לכם גם ראש שקט יותר כשהמשאית יוצאת לדרך.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.