רכבת ישראל
צילום: חברת נתיבי ישראל
פרסום ראשון

מועד ההגשות במכרז הרכבת תם: מקאן בחוץ, מי בפנים?

המשרד הגדול בישראל לא יתמודד על תקציב הרכבת. באומן, אדלר, גיתם, יהושע ועוד בפנים 
משה בנימין | (3)

המכרז על תקציב הפרסום של רכבת ישראל, שמועד הגשת המועמדות אליו היה אמור להסתיים ב-23 לינואר ונדחה ברגע האחרון במפתיע ל-9 בפברואר, נמצא כעת בשלב בדיקת ההצעות שהוגשו על ידי משרדי הפרסום. ברכבת יבחנו האם ההצעות שהוגשו עומדות בתנאי הסף במכרז וכן יעניקו ניקוד מקצועי של איכות המענה ובחינת ההצעות הכספיות.

בדיקת אייס מעלה כי משרד הפרסום מקאן תל אביב לא הגיש את מועמדותו ולא יתמודד על המכרז. מנגד, באומן בר ריבנאי, אדלר חומסקי, LEAD, גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס, יהושע TBWA וזרמון גרופ בפנים. המשרדים יתחרו ביניהם על תקציב הפרסום שבשנתיים האחרונות טופל על ידי 'פיגמנט' לאחר סיום ההתקשרות עם ראובני פרידן ipg, הזוכה במכרז האחרון, לפני תום החוזה בין הצדדים. 

תקופת ההתקשרות עם הזוכה במכרז הנוכחי תהיה לשנה, עם אופציה להארכה מקסימלית ל-24 חודשים בלבד. במסמכי המכרז מציינת הרכבת כי עם פתיחת המעטפות ייבחן נסיון העבר שלה, במידה וקיים, עם המשרדים המתמודדים. סעיף זה מגיע על רקע היסטוריה רצופת משברים של הרכבת עם ספקי הפרסום שלה, כולל סערות תקשורתיות בזמן מכרזים. עוד מציינת רכבת ישראל כי היא שומרת לעצמה את הזכות לפסול את השתתפותו של משרד פרסום על רקע זה, לאחר שימוע שייערך למשרד שבו יוכל לשטוח את טענותיו בפני ועדת המכרזים.

בין תנאי הסף שמחייבת הרכבת: ניסיון של 5 שנים כמשרד פרסום בעל היבטים אסטרטגיים וקריאייטיביים, מחזור של לפחות 100 מיליון שקל על פי מחירי יפעת בקרת פרסום ב-20155, לקוח אחד לפחות בהיקף של 45 מיליון שקלים לפי מחירי יפעת ותקציב דיגיטל של לפחות 100 מיליון שקלים, גם כן לפי מחירי יפעת. כמו כן נדרש היקף עבודה של לפחות 2 מיליון שקל במצטבר בגוגל ופייסבוק ב-2015. הרכבת תבחן את ההצעות השונות לפי חלוקת ניקוד שווה של 50% להצעת המחיר ו-50% להצעת האיכות. מועד ההגשה האחרון להתמודדות במכרז נקבע ל-23 בינואר 2017. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נועם 23/02/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
    חבורה מאוסה של צוות מגעיל שרומס ספקים ולא נותן להרוויח אבל תמיד יבוא פראייר חדש
  • 1.
    אמיר 22/02/2017 18:29
    הגב לתגובה זו
    אנחנו מחכים לראות את התוצרים של באומן לרכבת. הם מזמן לא הפגיזו בקריאייטיב אבל יש להם את כל הכלים להצליח עם הרוח הגבית של יוסי לובטון
  • בענף 24/02/2017 12:14
    הגב לתגובה זו
    לייצר משהו כמו העבודה המבריקה והאפקטיבית כמו שעשיתם לשפיטה וצבר אז אנחנו מראש לא מנסים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.