לא רק ליהודים ואוונגליסטים: i24news מכוונת לאמריקאים
עם 4.7 מיליון בתי אב כעת, ופוטנציאל של 85 מיליון צופים אוונגליסטים ויהודים, החלו השבוע השידורים של ערוץ i24news מניו יורק. הערוץ שהחל לשדר לעולם לפני 3 שנים מנמל יפו, ב-3 שפות שונות: אנגלית, צרפתית וערבית, מתפרס לטריטוריות חדשות, ואחרי האולפן שפתח בפריז, עשה את הצעד הגדול מבחינתו, עם חנוכת אולפן בטיימס סקוור בלב מנהטן.
מדי יום מעביר הערוץ באנגלית של i24news מארה״ב 4 שעות שידור בפריים-טיים של מזרח ארה״ב - בין 18:00 ל-22:00. השידורים מארה״ב מגיעים במקביל לחתימה על הסכמי שידור עם חברות כבלים בניו יורק ובטקסס, ש״מנחית״ את ערוץ החדשות הבינ״ל על המסך של יותר מ-4.5 מיליון בתי אב.
בשלב זה קשה לדעת מה היו נתוני הצפייה בימים הראשונים, אבל הערכות גורסות כי לא מדובר בנתונים גבוהים מדי, גם בגלל שמדובר עדיין בערוץ אנונימי יחסית לציבור האמריקאי, וגם מפני ששידורי חדשות בארה״ב אמנם יוצרים הרבה דיבור ושיח סביבם (בעיקר בעידן טראמפ), אבל בטבלאות הרייטינג הם לא מתחרים בערוצי הבידור והסדרות.
ביקרנו השבוע באולפני i24news בבניין של רוייטרס בשדרות ברודוויי, ובעיקר התרשמנו מההתרגשות של יצירת מוצר חדש על המדף. פרנק מלול, מנכ״ל ומייסד i24news, מסתובב באולפנים בהתרגשות, מארח אורחים ומעניק להם כובעים עם לוגו הערוץ, שמעסיק כ-15 עובדים במשרה מלאה במשרדים בניו יורק ובוושינגטון, ובסך הכל כ-50 איש סביב ״הפרוייקט האמריקאי״.
ביום הראשון הגיע להתראיין באולפן ג׳ו ליברמן, שהיה מועמד לתפקיד סגן נשיא ארה״ב כשהתמודד כסגנו של אל גור בבחירות 2000. השבוע הגיעו לאולפן הצנוע גם סנטורים ומושלים, לראיונות ב-4 שעות השידור שמועברות ישירות מהחוף המזרחי.
עניין של טיימינג?
״הטיימינג שלנו נהדר״, אומר מלול לאייס. ״השקנו את השידורים בזמן שלציבור האמריקני יש הרבה ביקורת על המדיה, שהוא לא מאמין לתקשורת, בעיקר עם סיקור מערכת הבחירות בארה״ב״. לדברי מלול, ״אנשים מחפשים חדשות בצורה שונה עכשיו, וננסה לתת להם את זה״. מה זאת אומרת שונה? מלול מסביר שהערוץ אינו נוטה לאף כיוון, לא תומך ברפובליקאים ולא בדמוקרטיים, ומנסה לצייר את המציאות בצורה האוביקטיבית ביותר שאפשר.
זה בדיוק מה שמצהירה גם מישל מקורי, אחת מצמד המגישים הראשיים של i24news בארה״ב. ״אנחנו לא שידור ציבורי או מפלגתי, אנחנו חברה פרטית בלי אג׳נדה, וזה ישתקף בשידור״, היא אומרת לאייס בעברית טובה, כבת לישראלים וכמי שנולדה בארץ, חיה בה עד גיל שנתיים ומגיע אליה לעתים, כדי לבקר את אחיה ומשפחתו.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
״נציג את הסיפור בכללותו״
מקורי, שעבדה בבלומברג, ב-CNN, והובילה את השידורים של הערוץ הממשלתי הסיני הבינ״ל באנגלית CCTV, קיבלה טלפון מפרנק מלול בספטמבר האחרון, עם הצעה להשתלב בשידורים החדשים מארה״ב. ״לא התלבטתי בכלל, למרות שהיתה לי משרה בכירה עם מסלול התפתחות טוב״, היא אומרת לאייס. ״עניתי לו כן, נפגשנו וסגרנו״.
מקורי תגיש מדי ערב תכנית אישית בת שעה, לצד שעתיים משותפות עם דיוויד שוסטר, שגם לו תהיה שעה אישית. היא נלהבת מהאפשרות להציג את ישראל והמזרח התיכון, בעיניים שונות מהדרך בה מסוקר האזור כעת בידי תאגידי השידור הבינ״ל, כמו CNN, ביתה המקצועי לשעבר, BBC או FRANCE24. ״נסקר למשל את מותו של הפלסטינאי, אבל נספר -בניגוד לאחרים - שהוא נורה אחרי שתקף וניסה לדקור. נציג את הסיפור בכללותו, דבר שנעדר כרגע מהסיקור החדשותי״.
i24news הוא חלק מקבוצת אטלנטיס של פטריק דרהי, המיליארדר היהודי-צרפתי שמחזיק בחברת הכבלים הגדולה בצרפת, וגם ב-HOT. המהלך הנוכחי היא גם כניסה של אטלנטיס לשוק האמריקאי, כלומר דריסת רגל בטריטוריה חדשה וענקית. בימים אלו מתנהלים מגעים להרחבת השידורים למדינות וערים נוספות בארה״ב, ומלול מקווה ש״הסיפתח״ בניו יורק ובטקסס, יאיץ מגעים אלו.
-מי קהל היעד שלכם?
מלול: ״כולם, כל מאוכזבי CNN והאחרים. יש 87 מיליון אוונגליסטים ויהודים בארה״ב, והם קהל יעד למשל. התחרות הישירה היא למשל אלג׳זירה, בגלל סיקור המזרח התיכון. יש גם מיליונים אחרים, לאו דווקא יהודים, שימצאו אצלנו בית. תראה, יש בצרפת פחות מחצי מיליון יהודים, אבל אנחנו זוכים שם ל-2 מיליון צופים, כלומר גם קהלים אחרים מגיעים אחינו. גם בניגריה למשל יש לנו קהל צופים נאמן, וכך גם במדינות אפריקה״.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.