שוקולד פרה. בואו נעשה מתוק
צילום: צילום מסך יוטיוב

3 שנים מאז ה"בובות": שטראוס משיקה שפה חדשה ל'פרה'

חברת המזון מציינת שפה קריאייטיבית חדשה, שלישית במספר, תוך מספר חודשים. למותג השוקולד קדמו המהלכים של מילקי ודנונה
משה בנימין | (9)

נדמה שאין רגע דל בשטראוס. חברת המזון הגדולה בישראל מציינת שפה מותגית חדשה, שלישית במספר, תוך מספר חודשים. לאחר שלקחה את דנונה מעולמות הבריאות לקונספט קריאייטיבי שבבסיסו השף מושיק רוט ואת מילקי לעולם הפרוע באמצעות אדלר חומסקי וקבוצת היוצרים בראשות רועי כפרי וגון בן ארי, החברה מרעננת את השפה של אחד ממותגיה המובילים - שוקולד פרה.

3 שנים לאחר שהציגה את שפת הבובות, תחת הקונספט של "מתוק לו, מתוק לו" שבמסגרתו סרטוני רשת בפנייה אישית, שטראוס "שוברת את ההגה" קלות ומציגה בובות חדשות, הפעם מפלסטלינה תחת הכותרת "בואו נעשה פה מתוק". כאמור, שטראוס מבצעת תמרון קל, כשהיא שומרת על Look & Feel של עליצות, שמחה, אנימציה ושירה שככל הנראה יוביל כמו קודמו לסרטונים ממוענים אישית, במטרה שיהפכו לוויראליים וישטפו את הרשת. השפה החדשה פותחה במהלך השנה החולפת באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי שהיה אחראי גם לשפה הקודמת, והפעם תחת נבחרת קריאייטיבית שבה פנים חדשות כגון עידן רגב ומנהל הקריאייטיב הראשי ג'ונתן לאנג.

בואו נעשה מתוק. השפה החדשה לשוקולד פרה

מאחורי הקלעים

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מישהו 13/10/2016 09:42
    הגב לתגובה זו
    1. הקריאטיב בסדר, לא הרבה יותר מזה. אין פה תובנה, אין פה צחוק, אין פה עניין. 2. שטראוס צריכים להפסיק לעשות "שפה קריאטיבית חדשה" כל שנתיים. זה פאתט
  • 7.
    אמיר 10/10/2016 20:46
    הגב לתגובה זו
    קהילת מנהלי שיווק מצייצים בפייסבוק ממתינה לראות את המהלך השלם ואז תייצר דיונים בנושא ואולי תכניס את זה לסיכום השנתי. מוזמנים לצייץ אצלינו
  • אחת העם 10/10/2016 22:06
    הגב לתגובה זו
    אחרי שהתחנפת לחנה רדו וחסמת את כתבת גלובס הפכת לבזוי בענף השיווק. אתה תמכור לנצח דירות בגבעתיים.
  • 6.
    דדדדד 10/10/2016 20:28
    הגב לתגובה זו
    כי אם לא נראה את זה אנשים לא יבינו שאוכלים את זה וזה טעים
  • 5.
    זה נהדר השפה הזאת היא ממש פלסטלינה (ל"ת)
    קרן 10/10/2016 19:29
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    צור 10/10/2016 17:58
    הגב לתגובה זו
    אותו. אבל באומן?? מדהים איזה קראפט
  • 3.
    מקסים (ל"ת)
    אדי 10/10/2016 17:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    החילזון העייף 10/10/2016 17:56
    הגב לתגובה זו
    בעעעעעעעע
  • 1.
    ג'וני 10/10/2016 17:36
    הגב לתגובה זו
    ציפיתי אבל.. חלש למדי. לא מלהיב. לא מיוחד. לא מעניין. כל כך הרבה כסף שפכו על ההפקה הזאת והתוצאה על המסך בינונית להחריד. אגב, מייקינג אוף? די נו... תחסכו מאיתנו.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.