קמפיין אאודי עם מאמן ב"ש נגנז – בגלל הפרת זכויות יוצרים
חברת צ'מפיונס מוטורוס והזכיינית קשת הסירו חלק ממהלך פרסומי ותוכני למותג אאודי בו השתתף מאמן הפועל באר שבע ברק בכר, וזאת בשל איום בתביעה – כך נודע לאייס. הצעד נעשה בעקבות שימוש בחומרים בקמפיין שהפרו לכאורה את זכויות יוצרים של מנהלת ליגת העל בכדורגל.
שלשום (יום א') פנתה מנהלת הליגה למשרד הפרסום אברהם, לחברת צ'מפיונס מוטורס ולקשת, בנוגע ל"הפרת זכויות ושימוש בתכנים מפרים במסגרת קמפיין ADRIVE של חברת אאודי".
"זה עתה הובא לידיעתנו כי לאחרונה יצאה צ'מפיונס מוטורס בקמפיין פרסומי במסגרתו נערך סרט בהשתתפות מאמן מועדון הכדורגל הפעול באר שבע ברק בכר, שהופץ בגרסאות שונות בטלוויזיה, ברשת הפייסבוק ובאתר האינטרנט שחל קשת - mako", כתב עו"ד מוטי ברונשטיין, סמנכ"ל פיתוח עסקי במנהלת ליגת העל, במכתב שהגיע לידי אייס. "לתדהמתנו – במסגרת התוכן פרסומי המפר משולבים בצורה בולטת צילומים ממשחקי הפועל באר שבע בליגת העל כאשר בחלק מהמקרים אף נעשה ניסיון (לא מוצלח במיוחד) לטשטש או 'לחתוך' את לוגו המנהלת/הזכיין מטעמה".
עו"ד ברונשטיין ציין כי "מדובר בפרסום פסול ומנוגד לדין, המנצל את זכויות המנהלת ללא היתר לכך ומפר זכויות יוצרים וזכויות נוספות – קנייניות ואחרות", והוסיף כי "אישור לעשות שימוש כאמור בתכנים לא נתבקש מהמנהלת, וממילא לא ניתן".
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- האקרים פרצו לנתונים של פולקסוואגן- מידע על 3 מיליון לקוחות נגנב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
mako כסף – עמוד מסחרי בחסותו של המותג A1 DRIVE של אאודי. בין היתר מובאים שם מספר סיפורי הצלחה – אחד מהם של ברק בכר, מאמן אלופת המדינה כולל סרטון הכולל קטעים שצולמו במגרשים.
המנהלת מתייחסת למשל למדור
מדור זה זכה ב-20 ביולי להפניה מדף הפייסבוק של אאודי, בו נכתב: "יסודיות ותשומת לב לפרטים הקטנים, זה המרכיב הסודי להצלחה של ברק בכר. לקחנו אותו לנסיעה ב-A1 כדי להבין איך בעולם הכדורגל התובעני והתחרותי, מצליחים להגיע לפסגה". סרטון זה כבר לא קיים ב-mako, וגם הוסר מהפייסבוק של אאודי.
המנהלת דרשה להסיר את התוכן הפרסומי המפר את זכויותיה, להעביר תוך 3 ימים את הנתונים המלאים על הקיף השימוש בתוכן הפרסומי המפר באמצעי המדיה השונים, ולהסדיר מול המנהלת פיצוי הולם בגין הפרת הזכויות לכאורה. במידה והמכותבים לא ייענו לכך, המנהלת מתכוונת לפנות להליכים משפטיים. נכון לפרסום ידיעה זו, הקמפיין הוסר מן האוויר.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
את תגובת משרד הפרסום אברהם לא ניתן היה להשיג. מקשת ו-mako נמסר: "מדובר בטעות שנעשתה בתום לב. הסרטון הוסר עם פניית מנהלת הליגות לכדורגל".

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.