קמפיין אאודי עם מאמן ב"ש נגנז – בגלל הפרת זכויות יוצרים
חברת צ'מפיונס מוטורוס והזכיינית קשת הסירו חלק ממהלך פרסומי ותוכני למותג אאודי בו השתתף מאמן הפועל באר שבע ברק בכר, וזאת בשל איום בתביעה – כך נודע לאייס. הצעד נעשה בעקבות שימוש בחומרים בקמפיין שהפרו לכאורה את זכויות יוצרים של מנהלת ליגת העל בכדורגל.
שלשום (יום א') פנתה מנהלת הליגה למשרד הפרסום אברהם, לחברת צ'מפיונס מוטורס ולקשת, בנוגע ל"הפרת זכויות ושימוש בתכנים מפרים במסגרת קמפיין ADRIVE של חברת אאודי".
"זה עתה הובא לידיעתנו כי לאחרונה יצאה צ'מפיונס מוטורס בקמפיין פרסומי במסגרתו נערך סרט בהשתתפות מאמן מועדון הכדורגל הפעול באר שבע ברק בכר, שהופץ בגרסאות שונות בטלוויזיה, ברשת הפייסבוק ובאתר האינטרנט שחל קשת - mako", כתב עו"ד מוטי ברונשטיין, סמנכ"ל פיתוח עסקי במנהלת ליגת העל, במכתב שהגיע לידי אייס. "לתדהמתנו – במסגרת התוכן פרסומי המפר משולבים בצורה בולטת צילומים ממשחקי הפועל באר שבע בליגת העל כאשר בחלק מהמקרים אף נעשה ניסיון (לא מוצלח במיוחד) לטשטש או 'לחתוך' את לוגו המנהלת/הזכיין מטעמה".
עו"ד ברונשטיין ציין כי "מדובר בפרסום פסול ומנוגד לדין, המנצל את זכויות המנהלת ללא היתר לכך ומפר זכויות יוצרים וזכויות נוספות – קנייניות ואחרות", והוסיף כי "אישור לעשות שימוש כאמור בתכנים לא נתבקש מהמנהלת, וממילא לא ניתן".
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- האקרים פרצו לנתונים של פולקסוואגן- מידע על 3 מיליון לקוחות נגנב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלת מתייחסת למשל למדור mako כסף – עמוד מסחרי בחסותו של המותג A1 DRIVE של אאודי. בין היתר מובאים שם מספר סיפורי הצלחה – אחד מהם של ברק בכר, מאמן אלופת המדינה כולל סרטון הכולל קטעים שצולמו במגרשים.
מדור זה זכה ב-20 ביולי להפניה מדף הפייסבוק של אאודי, בו נכתב: "יסודיות ותשומת לב לפרטים הקטנים, זה המרכיב הסודי להצלחה של ברק בכר. לקחנו אותו לנסיעה ב-A1 כדי להבין איך בעולם הכדורגל התובעני והתחרותי, מצליחים להגיע לפסגה". סרטון זה כבר לא קיים ב-mako, וגם הוסר מהפייסבוק של אאודי.
המנהלת דרשה להסיר את התוכן הפרסומי המפר את זכויותיה, להעביר תוך 3 ימים את הנתונים המלאים על הקיף השימוש בתוכן הפרסומי המפר באמצעי המדיה השונים, ולהסדיר מול המנהלת פיצוי הולם בגין הפרת הזכויות לכאורה. במידה והמכותבים לא ייענו לכך, המנהלת מתכוונת לפנות להליכים משפטיים. נכון לפרסום ידיעה זו, הקמפיין הוסר מן האוויר.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
את תגובת משרד הפרסום אברהם לא ניתן היה להשיג. מקשת ו-mako נמסר: "מדובר בטעות שנעשתה בתום לב. הסרטון הוסר עם פניית מנהלת הליגות לכדורגל".
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
