עידן ניידיץ. פעילות בזק בסנאפצ'ט
צילום: צילום מסך

בזק מסמנת את הדור הבא: פונה לגילאים הצעירים בקמפיין סנאפצ'ט חדש

כשאומרים הדור הבא מתכוונים לגילאי 12 עד 17, מהם מורכב רוב הטראפיק של סנאפצ'ט. ה"משימה" של הגולשים הצעירים היא לשדרג תמונה יומית בכלי הסנאפצ'ט השונים כמו ציור או אימוג'ים שונים ולהעלות אותה באינסטגרם
משה בנימין | (1)

מצפייה ראשונה בקמפיין הסנאפצ'ט של בזק אפשר ללמוד שני דברים: קודם כל, שבבזק הבינו היכן מסתובב הדור הבא (לא בפייסבוק) ואיך ואיפה צריך לדבר איתו. הדבר השני הוא שבעוד מספר שנים מישהו במדיה קום אינטראקשן - זרוע הדיגיטל של אדלר חומסקי - יביט לאחור וירגיש במשב קל של אי נעימות אל מול ה"תמימות" של הקמפיין שמזכיר את פעילות הגולשים בימים הראשונים שבהם סוכנויות הפרסום גילו את הפייסבוק.

כשאומרים הדור הבא מתכוונים לגילאי 12 עד 17, מהם מורכב רוב הטראפיק של סנאפצ'ט שכולל 100 מיליון משתמשים, שרובם מתחת לגיל 18. החברה משווקת את עצמה כדרך היעילה ביותר להגיע לגילאי 13-34 ומדווחת (על פי נתונים שניתן למצוא באתר) כי היקף צפיות הוידאו היומי בה עולה על 7 מיליארד ביום.

הרציונל מבחינת בזק, מבוסס על החשיבות של בני הנוער כפלח שוק משמעותי. בטח כשמדובר בצרכנות אינטרנט, תחום שבו הם מהווים חלק חשוב בהשפעה על קבלת ההחלטות בבית ולפעמים אף מקבלים את ההחלטות בעצמם, כשההורים הם רק "קבלני הביצוע". תדמיתית, בזק שמתאמצת לנער מעליה את האבק שדבק בה באופן טבעי כחברת התקשורת של המדינה, מבקשת להיתפס כמנגישת טכנולוגיה וחייבת להיות בפרונט בכל הקשור לחדשנות, לרבות בעולמות רשתות חברתיות.

את פעילות הגולשים בסנאפצ'ט (נושאת פרסים) מובילה מדיה קום אינטרקשן, במסגרת קמפיין "שדרוגים" שעלה שלשום לטלוויזיה, בכיכובו של גידי גוב. ה"משימה" של הגולשים הצעירים היא לשדרג תמונה יומית בכלי הסנאפצ'ט השונים כמו ציור או אימוג'ים שונים ולהעלות אותה באינסטגרם. את הפעילות מוביל עידן ניידיץ, מאנשי הקריאייטיב סושיאל במשרד ודמות מוכרת מאוד בפייסבוק. 

הפיצ'ר המרכזי של הסנאפצ'ט היא היכולת לשלוח הודעות פרטיות שנעלמות עם קריאתן. לכל משתמש יש "סטורי" (סיפור) בו הוא יכול להעלות סנאפים (תמונות או קטעי וידאו של עד 10 שניות), שתקפים ל-24 שעות בדיוק. במשרד הפרסום מודעים לעובדה שראשוניים ככל שיהיו - לקמפיין שיתחיל וייגמר בסנאפצ'ט אין ממש הצדקה או סיכויי הצלחה, ולכן, בחכמה, יש לומר, הם מעתיקים את כל התוצרים שייופקו במסגרתו, אל האינסטגרם, תחת התיוגים של בזק בעמודים האישיים של המשתתפים, ושום מילה על פייסבוק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רק אומר 23/03/2016 18:39
    הגב לתגובה זו
    בדיקה קצרה תראה לכם שטינק, באומן ועוד היו שם כבר... וגם בביצוע מרשים יותר
חיים לוינסון (צילום מסך)חיים לוינסון (צילום מסך)

כמה עולה לקנות עיתונאי?

הפרשן המדיני של "הארץ", חיים לוינסון, פוטר לאחר שהתברר שקיבל כ-200 אלף שקלים מחברת יועץ תקשורת בחקירת "קטאר-גייט" - מבלי לגלות זאת לקוראים. לוינסון דיווח לפני הודעת "הארץ" כי הוא עוזב. בעיתון רצו להדגיש כי פוטר וסיפרו את הסיבה - ואז לוינסון אמר שעבד במקביל בעוד עבודות באישור של העיתון; האם קנו את העיתונאי? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה חיים לוינסון

עיתון "הארץ" הודיע על סיום דרכו של הפרשן המדיני חיים לוינסון, לאחר שנחשף כי קיבל תשלומים בהיקף של כ-200 אלף שקלים מחברת "פרספשן" שבבעלות היועץ האסטרטגי שרוליק איינהורן. העניין, שפרץ כמה שעות לאחר פוסט פרידה שפרסם לוינסון עצמו, מעלה הרבה שאלות עקרוניות על קשר בין עיתונאים לנטשאי הסיקור שלהם, וגם על ההתנהלות של לוינסון בכל השנים האלו ואפילו ביום פיטוריו - הוא רץ להודיע שהוא פורש, אבל הוא פוטר? גם ביום העזיבה הוא רצה להימנע מלספר על הפשלה הענקית? איך נאמין לו אם הוא משקר פעמיים - השקר השני: הניסיון להסתיר את השקר הראשון חמור בפני עצמו.  

בכל מקרה, בעוד "הארץ" מציג את ההחלטה כצעד להגנת אמון הקוראים, לוינסון טוען שפעל בשקיפות מול מערכתו והודה בהמשך בטעותו בחוסר גילוי נאות מלא. הסיפור, שמשתרע על פני חמש שנים הוא נורת אזהרה לתחום העיתונות - דנה וויס, קרן מרציאנו ועשרות עיתונאים בכירים משני הצדדים מקבלים כסף גדול על הנחיית כנסים, כתיבה ועוד. כסף קונה עיתונאים גם אם הם חושבים שלא. כשאתה מקבל מאות אלפי שקלים מגוף מסוים, אתה כבר לא יכול להיות אובייקטיבי לגביו. 

לוינסון יכול להגיד עוד שנים שהוא באמת חושב שאיינהורן ששילם לו הוא זכאי, ויכול להיות שהוא באמת מאמין בזה, אבל אין לו את הזכות לדבר על זה אם הוא מקבל אלפי שקלים מאיינהורן.  


חיים לוינסון, בן 41, הצטרף ל"הארץ" ב-2008, בתחילה ככתב שטחים ולאחר מכן ככתב פוליטי, בעל טור בגלריה ופרשן מדיני. לוינסון ידוע בביקורת על הממשלה הנוכחית, תמיכה בדמוקרטיה מערבית והגנה על ערכי שמאל-מרכז. בפוסט הפרידה שפרסם תיאר את 17 שנותיו בעיתון כ"עיטור הגבורה על החזה". עם זאת, הפוסט הזה, שכלל הודאה בשחיקה אישית, נכתב כמה שעות לפני החשיפה, והפך במהרה לבדיחה ולעג  - "פוטרת ואתה מוכר לנו שאתה גיבור"

שרוליק איינהורן הוא יועץ תקשורת ופוליטיקה ותיק, שמנהל קמפיינים בינלאומיים ומקומיים. חברת "פרספשן" שלו, המתמחה באסטרטגיות השפעה על דעת קהל, עומדת במרכז פרשת "קטאר-גייט", חקירה משטרתית שחשפה חשד לקבלת מימון מקטאר לניהול קמפיינים נגד ישראל. איינהורן נחקר בחשד להדלפת מסמכים רגישים. לוינסון, שמתח ביקורת חריפה על החקירה עצמה, הביע תמיכה פומבית באיינהורן, מבלי לחשוף את הקשר הכלכלי ביניהם.