עידן ניידיץ. פעילות בזק בסנאפצ'ט
צילום: צילום מסך

בזק מסמנת את הדור הבא: פונה לגילאים הצעירים בקמפיין סנאפצ'ט חדש

כשאומרים הדור הבא מתכוונים לגילאי 12 עד 17, מהם מורכב רוב הטראפיק של סנאפצ'ט. ה"משימה" של הגולשים הצעירים היא לשדרג תמונה יומית בכלי הסנאפצ'ט השונים כמו ציור או אימוג'ים שונים ולהעלות אותה באינסטגרם
משה בנימין | (1)

מצפייה ראשונה בקמפיין הסנאפצ'ט של בזק אפשר ללמוד שני דברים: קודם כל, שבבזק הבינו היכן מסתובב הדור הבא (לא בפייסבוק) ואיך ואיפה צריך לדבר איתו. הדבר השני הוא שבעוד מספר שנים מישהו במדיה קום אינטראקשן - זרוע הדיגיטל של אדלר חומסקי - יביט לאחור וירגיש במשב קל של אי נעימות אל מול ה"תמימות" של הקמפיין שמזכיר את פעילות הגולשים בימים הראשונים שבהם סוכנויות הפרסום גילו את הפייסבוק.

כשאומרים הדור הבא מתכוונים לגילאי 12 עד 17, מהם מורכב רוב הטראפיק של סנאפצ'ט שכולל 100 מיליון משתמשים, שרובם מתחת לגיל 18. החברה משווקת את עצמה כדרך היעילה ביותר להגיע לגילאי 13-34 ומדווחת (על פי נתונים שניתן למצוא באתר) כי היקף צפיות הוידאו היומי בה עולה על 7 מיליארד ביום.

הרציונל מבחינת בזק, מבוסס על החשיבות של בני הנוער כפלח שוק משמעותי. בטח כשמדובר בצרכנות אינטרנט, תחום שבו הם מהווים חלק חשוב בהשפעה על קבלת ההחלטות בבית ולפעמים אף מקבלים את ההחלטות בעצמם, כשההורים הם רק "קבלני הביצוע". תדמיתית, בזק שמתאמצת לנער מעליה את האבק שדבק בה באופן טבעי כחברת התקשורת של המדינה, מבקשת להיתפס כמנגישת טכנולוגיה וחייבת להיות בפרונט בכל הקשור לחדשנות, לרבות בעולמות רשתות חברתיות.

את פעילות הגולשים בסנאפצ'ט (נושאת פרסים) מובילה מדיה קום אינטרקשן, במסגרת קמפיין "שדרוגים" שעלה שלשום לטלוויזיה, בכיכובו של גידי גוב. ה"משימה" של הגולשים הצעירים היא לשדרג תמונה יומית בכלי הסנאפצ'ט השונים כמו ציור או אימוג'ים שונים ולהעלות אותה באינסטגרם. את הפעילות מוביל עידן ניידיץ, מאנשי הקריאייטיב סושיאל במשרד ודמות מוכרת מאוד בפייסבוק. 

הפיצ'ר המרכזי של הסנאפצ'ט היא היכולת לשלוח הודעות פרטיות שנעלמות עם קריאתן. לכל משתמש יש "סטורי" (סיפור) בו הוא יכול להעלות סנאפים (תמונות או קטעי וידאו של עד 10 שניות), שתקפים ל-24 שעות בדיוק. במשרד הפרסום מודעים לעובדה שראשוניים ככל שיהיו - לקמפיין שיתחיל וייגמר בסנאפצ'ט אין ממש הצדקה או סיכויי הצלחה, ולכן, בחכמה, יש לומר, הם מעתיקים את כל התוצרים שייופקו במסגרתו, אל האינסטגרם, תחת התיוגים של בזק בעמודים האישיים של המשתתפים, ושום מילה על פייסבוק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רק אומר 23/03/2016 18:39
    הגב לתגובה זו
    בדיקה קצרה תראה לכם שטינק, באומן ועוד היו שם כבר... וגם בביצוע מרשים יותר
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.