האם סנאפצ'ט הגיעה לנקודת הרתיחה? סגרה עסקת פרסום ענקית עם ויאקום
תאגיד התקשורת הבינלאומי ויאקום מהמר על אפליקציית סנאפצ'ט, ולהפך. התאגיד שמחזיק בבעלותו את CBS, MTV, קומדי סנטרל ועוד חתם על עסקת ענק לפיה יחל לשווק ולמכור בארה"ב (ובהמשך בעולם) את מלאי הפרסום של אפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית מאוד בקרב בני נוער.
על פי העסקה שמזכירה למומחי דיגיטל וסושיאל את צעדיה הראשונים של פייסבוק בדרך להפוך מפלטפורמה מחתרתית למפלצת מיינסטרים - ויאקום תוכל למכור ללקוחותיה: חברות מסחריות, מפרסמים, חברות מדיה ומשרדי פרסום - פרסומות בסנאפצ'ט וכן תוכל להציע חבילה שכוללת את פלטפורמת הסושיאל יחד עם פרסומות בערוצי הטלוויזיה שבבעלותה.
העסקה כוללת גם רכיב תוכן, באמצעות 2 ערוצים שיעלו במערכת ה-Discover של סנאפצ'ט (מערכת שבאמצעותה גופי תוכן מפיצים תוכן בפלאטפורמה לשימוש הגולשים). ויאקום תשיק בארה"ב ערוץ קומדי סנטרל וערוץ MTV במערכת ה-Discover. במקביל ויאקום תעניק לסנאפצ'ט גישה לתכניה כדי שזו תפיק תכנים הקשורים למותגי התוכן שלה ואירועים שונים.
הבחירה של ויאקום בסנאפצ'ט היא נסיון להתקרב לקהל העתיד - 100 מיליון המשתמשים של סנאפצ'ט שרובם צעירים מתחת לגיל 18. החברה משווקת את עצמה כדרך היעילה ביותר להגיע לגילאי 13-34 ומדווחת (על פי נתונים שניתן למצוא באתר) כי היקף צפיות הוידאו היומי בה עולה על 7 מיליארד ביום.
- דיווח: ראשי CBS וקומקאסט נפגשו ודנו בלהתחרות יחד בנטפליקס ודיסני
- ממשיכה לפזול לעולם: HOT בסדרת הסכמים עם גופי תוכן בינ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור סנאפצ'ט מדובר בשיתוף פעולה עם גוף ענק ובעל ניסיון שיוכל לעזור לה לשמן את גלגלי מחזור ההכנסות מפרסום - מה שמסתבר כפעולה לא פשוטה למרות הפופולריות ועל כך תעיד טוויטר. יתרה מכך, החיבור הזה מאפשר לסנאפצ'ט נקודות ממשק עם המפרסמים הגדולים בעולם באמצעות הסחר השוטף בין ויאקום - תאגיד תקשורת בינלאומי - למפרסמים אלו.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
