האם סנאפצ'ט הגיעה לנקודת הרתיחה? סגרה עסקת פרסום ענקית עם ויאקום
תאגיד התקשורת הבינלאומי ויאקום מהמר על אפליקציית סנאפצ'ט, ולהפך. התאגיד שמחזיק בבעלותו את CBS, MTV, קומדי סנטרל ועוד חתם על עסקת ענק לפיה יחל לשווק ולמכור בארה"ב (ובהמשך בעולם) את מלאי הפרסום של אפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית מאוד בקרב בני נוער.
על פי העסקה שמזכירה למומחי דיגיטל וסושיאל את צעדיה הראשונים של פייסבוק בדרך להפוך מפלטפורמה מחתרתית למפלצת מיינסטרים - ויאקום תוכל למכור ללקוחותיה: חברות מסחריות, מפרסמים, חברות מדיה ומשרדי פרסום - פרסומות בסנאפצ'ט וכן תוכל להציע חבילה שכוללת את פלטפורמת הסושיאל יחד עם פרסומות בערוצי הטלוויזיה שבבעלותה.
העסקה כוללת גם רכיב תוכן, באמצעות 2 ערוצים שיעלו במערכת ה-Discover של סנאפצ'ט (מערכת שבאמצעותה גופי תוכן מפיצים תוכן בפלאטפורמה לשימוש הגולשים). ויאקום תשיק בארה"ב ערוץ קומדי סנטרל וערוץ MTV במערכת ה-Discover. במקביל ויאקום תעניק לסנאפצ'ט גישה לתכניה כדי שזו תפיק תכנים הקשורים למותגי התוכן שלה ואירועים שונים.
הבחירה של ויאקום בסנאפצ'ט היא נסיון להתקרב לקהל העתיד - 100 מיליון המשתמשים של סנאפצ'ט שרובם צעירים מתחת לגיל 18. החברה משווקת את עצמה כדרך היעילה ביותר להגיע לגילאי 13-34 ומדווחת (על פי נתונים שניתן למצוא באתר) כי היקף צפיות הוידאו היומי בה עולה על 7 מיליארד ביום.
- דיווח: ראשי CBS וקומקאסט נפגשו ודנו בלהתחרות יחד בנטפליקס ודיסני
- ממשיכה לפזול לעולם: HOT בסדרת הסכמים עם גופי תוכן בינ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור סנאפצ'ט מדובר בשיתוף פעולה עם גוף ענק ובעל ניסיון שיוכל לעזור לה לשמן את גלגלי מחזור ההכנסות מפרסום - מה שמסתבר כפעולה לא פשוטה למרות הפופולריות ועל כך תעיד טוויטר. יתרה מכך, החיבור הזה מאפשר לסנאפצ'ט נקודות ממשק עם המפרסמים הגדולים בעולם באמצעות הסחר השוטף בין ויאקום - תאגיד תקשורת בינלאומי - למפרסמים אלו.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.