איך להיות עם ירון ברובינסקי
צילום: יח"צ

לפחות לא הפסידו כסף: ערוץ 10 למד מטעויות העבר - וחותך את 'איך להיות' בלי סנטימנט

בישראל לא אוהבים לחתוך תכניות לאחר פרק או שניים, אבל נראה כי 'איך להיות' תצטרף למועדון המצומצם הזה. וגם ה-5% שהתכנית עם ברובינסקי הביאה – לא גרמה להפסד כסף ברצועה
אלכסנדר כץ | (4)

בערוץ 10 לא סגרו את הדלת סופית על איך להיות עם ירון ברובינסקי. נכון, הידיעות שפורסמו אתמול (יום ג') ב-ynet ובוואלה בהחלט מתארות את הלך הרוחות בערוץ, אבל בערוץ עדיין תולים תקווה, קלושה יש לציין, שהפרק השני יצליח להביא נתונים גבוהים הרבה יותר.

 

בערוץ נתנו לרוני קובן ושרון קרני שכתבו את התכנית עם ארצה הפקות, שגם מפיקה אותה, אור ירוק ל-2 פרקי פיילוט - האחד עם דמות רחבה יותר שפונה לקהלים גדולים, כגון יובל המבולבל, ואילו השנייה אליטיסטית טיפה יותר, השחקנית הוותיקה ליה קניג. הפרק הראשון גירד את ה-5% - אחד מנתוני הפריים-טיים הנמוכים של ערוץ 10 אי-פעם. הפרק השני ישודר בשבועיים הקרובים.

אייס בתכנית הבוקר של רדיו תל אביב: ערוץ 10 חותך את ירון ברובינסקי 

גורם בערוץ אמר כי במסגרת ההתנהלות החדשה של הערוץ, המטרה למצוא תכניות שעלות ההפקה שלהן אינה גבוהה, ושתניב רייטינג גבוה יחסית להשקעה. למרות הרייטינג הנמוך, בזכות עלויות ההפקה הנמוכות שנאמדות בכמה עשרות אלפי שקלים לפרק, הערוץ לא הפסיד על אותה רצועת שידור.

 

ועדיין, בערוץ לא מאמינים כי התכנית הזו יכולה להמריא ולהביא בפרק השני נתון גבוה יותר, כך שהכיוון הוא בהחלט לסיים את ההתקשרות. אבל ההחלטה המהירה לסיים את ההתקשרות, מצביעה על ניסיון עבר עשיר וקשה מצד קברניטי ערוץ 10, שלא חתכו בזמן הפקות שגרמו להפסדים גבוהים, כגון הדור הבא 24/7 ונבחרת ישראל בטלוויזיה, שגם אותה הנחה ברובינסקי, ואמורה הייתה לתת פייט לארץ נהדרת. התכנית המושקעת הניבה כ-10% ואף פחות, סיימה עונה ולא חזרה יותר.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גל 02/09/2015 13:01
    הגב לתגובה זו
    כנראה שצופי ערוץ 10 אין בהם עומק מחשבתי . לא הבינו את הקונספט של התוכנית וחבל. נאלץ לראות עוד תוכניות ראלטי מלוקקים ומצוצים מהאצבע שהם הרבה פחות מעניינים מהפרסומות. ירון ויובל המבולבל היו מצוינים בצוכנית
  • 3.
    הרוזן 19/08/2015 12:12
    הגב לתגובה זו
    שקראתי את תגובתו של הבעלים הבנתי שהוא אדם יאיר וכן צריך להחרים את הרשת הזו, והצעתי תיסעו לברלין ותמצאו טיסה ומלון ויש תאריכים שאם תקנו את הדברים למשך חצי שנה/שנה ברשת dm זה יכסה לכם את ההפרשים לרשת בארץ ותהנו מטיול מהנה
  • 2.
    אלי 15/08/2015 00:19
    הגב לתגובה זו
    The show שודרה גם היא בערוץ 10 http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3226967,00.html
  • 1.
    הייתה תוכנית ״תדליקו״ לפני שנה הורידו (ל"ת)
    אבי 12/08/2015 15:07
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.