נטלי דדון ויצו
צילום: צילום מסך

הקמפיין הוויראלי של פרו אסטרטגיה ל'ויצו': סלבס יצאו נגד אלימות במשפחה

במסגרת הקמפיין, העלו ציון ברוך, אלי פיניש ונטלי דדון ואחרים בפרופילים שלהם ברשתות החברתיות, תמונות עם כיתוב "לא נותנים יד לאלימות". צפו
כתבי אייס | (1)

לקראת ציון היום הבינ"ל למאבק באלימות נגד נשים שהתקיים השבוע, הובילה ויצו מהלך חברתי שמטרתו לעודד אחריות גברית לבעיית האלימות במשפחה ולשנות את התפיסה לפיה מדובר בתופעה קיצונית, שנמצאת בשוליים וקשורה לנשים בלבד.

את הפרויקט להעלאת המודעות לנושא, יזם משרד היח"צ פרו אסטרטגיה באמצעות גיא אופק, קמפיין דיגיטלי חברתי תחת הסלוגן "לא נותן יד לאלימות נגד נשים". הקמפיין קרא לגברים באשר הם לקחת חלק במאבק באלימות במשפחה, לגנות את התופעה, לא לתת יד לאלימות, לא להצדיק אותה ולא לעמוד מנגד נוכח גילוי אלימות כלפי נשים או ילדים.

מפורסמים ומובילי דעה רבים העלו לפרופיל האינסטגרם והפייסבוק שלהם תמונת סלפי כשסלוגן הקמפיין רשום על כף ידם. בין אנשי הציבור שנטלו חלק היו שר הפנים גלעד ארדן; חברי הכנסת נחמן שי, איתן כבל, אופיר אקוניס ודוד צור; הזמרים מוש בן ארי וקובי אפללו; השחקנים ציון ברוך, אלי פיניש, דביר בנדק; דידי הררי, ששי קשת, עודד מנשה; השפים אביב משה, שאול בן אדרת וישראל אהרוני; הצלם זיו קורן; המנטור הדיגיטלי אליאב אללוף; ועוד.

לקמפיין התגייסו גם נשים מפורסמות כמו שרת הבריאות יעל גרמן, שרת הקליטה סופה לנדבר, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ד"ר עליזה לביא, ח"כ שלי יחימוביץ, ח"כ זהבה גלאון, שלי גפני, מיכל הקטנה, אסתי זקהיים, יעל בר זוהר, שרלי בוגנים, נטלי דדון ועוד.

לדברי גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל, "בעיית האלימות במשפחה היא בעיה של המשפחה כולה. אנו פונות גם לגברים כדי שיצטרפו למאבק בה ויראו עצמם חלק מציבור המאמין בשוויון ושואף לשינוי. גברים יכולים לחולל את השינוי בכך שיצטרפו לקריאה נגד אלימות, ישכנעו גברים אחרים לשנות דרכיהם וללכת לטיפול.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אופק 30/11/2014 16:06
    הגב לתגובה זו
    חאלס עם זה, לעוס
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.