גאולה אבן: "בממשלה גזרו גזר דין מוות"; שריד: "הנהלת הרשות - גייס חמישי"
כ-300 אנשי תקשורת גודשים בשעה זו (יום ג') את בית סוקלוב בתל אביב, בעצרת מחאה נגד דוח ועדת רם לנדס.
העצרת בבית סוקולוב היא תחת הכותרת "שידור ציבורי לא קוברים - לא משתיקים את ערוץ 1 וקול ישראל". את האירוע פתחה גאולה אבן, מבכירות העיתונאים בערוץ 1. "אף אחד לא טוען ברצינות שאין משבר ברשות השידור", אמרה, "הבעיה המרכזית היא הזיקה הקבועה בחוק בין המערכת הפוליטית והממשלה לבין הרשות. לפי הפתרון המוצע כרגע, העיתונאים הם הבעיה. אם תתחנף מספיק טוב לגורמים הפוליטיים הנכונים, אולי יתמזל מזלך" (כשהכוונה היא לקבלת עבודה בגרסה החדשה של רשות השידור, א"כ).
בהמשך דבריה אמרה אבן כי "בממשלה החליטו לגזור גזר דין מוות על המפעל הזה. לא קל להיות שר תקשורת אחרי משה כחלון. אני מבינה את גלעד ארדן שצריך להציג הישג כלשהו. אבל אם הוא רוצה להשיג כזה הישג, לא צריך להסתכל כל כך רחוק, אפשר פשוט לסגור איזה משרד ממשלתי מיותר, זה שאפילו שר הביטחון אמר שהוא מיותר (ברומזה על התיק השני בו מחזיק ארדן - הגנת העורף, א"כ).
הקמפיין החדש של עיתונאי רשות השידור
שר החינוך לשעבר יוסי שריד, החליט לשים את הנהלת הרשות על המוקד: "בשנים האחרונות הנהלת רשות השידור היא ברמה מקצועית, אינטלקטואלית ואתית ירודה ביותר, אבל לעומת זאת - רמת השרתות (מלשון שרת, א"כ) גבוה ביותר". לדבריו, "ההנהלה היא גייס חמישי והיא ממיטה אסון על השידור הציבורי. ברפורמה החדשה - במקום לשלוח את העובדים הביתה, יש לפזר את ההנהלה ולמנות אנשים משכמם ומעלה. ההיסטוריה מלמדת שאף משרת לא יכול לתת יותר ממה שהוא יכול, ואילו האדון תמיד רוצה יותר ממה שהוא מקבל".
- תושבים בת"א מתנגדים לתוספות הבנייה בבית סוקולוב: "זכויות הבנייה נופחו"
- רינה מצליח: "מטרת נתניהו - לחסל את התקשורת החופשית בישראל"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגיש רואים עולם וחתן פרס ישראל יעקב אחימאיר, השתדל לשמור על ממלכתיות, אבל לא נמנע מלעקוץ את הפוליטיקאים. "כאשר מודיעים על פטירה, לפחות מעמידים פנים עצובות", אמר בפתח דבריו. "אני לא זוכר שראיתי את אנשי חברה קדישא מלאי זחיחות וחדווה בעת עבודתם. גם פוליטיקאי צריך לדעת להעמיד פנים", אמר ברמזו לשר האוצר יאיר לפיד, שאמר במסיבת העיתונאים בעת הצגת מסקנות ועדת לנדס, כי "באנו לחתום על תעודת הפטירה של רשות השידור".
"אני מסכים שאנחנו לא מושלמים", הודה אחימאיר, אבל אז הפנה אצבע מאשימה לשרים: "הממשלה הפרה הבטחה חתומה לקיים את הרפורמה. אדוני ראש הממשלה, אם שרים בממשלתך הפרו הבטחה, מדוע שנאמין שהם יקיימו את המלצות ועד לנדס? מי שצריך להתבייש (במה שקורה), אלה לא העובדים".
הקמפיין החדש של עיתונאי רשות השידור
מגישת יומן בערוץ 1 והכל דיבורים ברשת ב', אילה חסון, אמרה בנאומה: "שידור ציבורי זה לא סיסמה ריקה, זה ערך ציבורי. מי מימן את שומרי הסף, מי פרסם את פרשת בר-און חברון? על פריצקי, פרשת אשכנזי? זה רק בשידור הציבורי. אני כאן לא מתוך פשרה, כי היו לי הצעות יפות, ובחרתי להישאר. לא תמיד היה קל כאן. שידור ציבורי זה לא נדל"ן, זה בני אדם. בגלל חולאים שלא העובדים, או לא רוב העובדים אחראים להם, צריך לזרוק אותם?".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
ולמרות זאת, חסון הבהירה כי רשות השידור במצבה הנוכחי, לא תמשיך לפעול: "הנתיב ברור, צריך להיות פרקטיים. צריך לתת עדיפות לעובדי הרשות השידור בחקיקה, במעבר לרשות החדשה. צריך לדאוג בחקיקה לכך שאם היא תיסגר, היא תיפתח מחדש. צריך לומר את האמת, מי שרוצה לשמר את המצב הקיים, לא אכפת לו מהשידור הציבורי".
כדוגמא לחולי ברשות, סיפרה חסון כי "ל'יומן' יש 2 תחקירנים. כשאני באה לבקש עוד כוח אדם, אומרים לי שאין עובדים. יש ברשות השידור 1,800 עובדים, 700 מהם מהרדיו, עוד כמה מינהלה, כלומר יש מאות בטלוויזיה. איפה הם? כשיש אדם שעובד מסביב לשעון, ויש אחד ששנים לא מגיע לעבודה, זה מוסרי?".
העובדים נלחמים בהמלצות ועדת לנדס
האירוע היום הוא חלק מפעולות המחאה של עובדי רשות השידור נגד
על פי ההמלצות, הטלוויזיה תורכב מ-3 ערוצים - בעברית, בערבית וערוץ ילדים ציבורי שיהיה המשכה של הטלוויזיה החינוכית. בתוכן יושקעו 240 מיליון שקלים. בשורה התחתונה, את רשות השידור יצטרכו לעזוב כ-1,000 עובדים, והיא תהפוך לגוף רזה הרבה יותר עם כ-600-700 עובדים בלבד.
מאבק העובדים יתמקד בעצרות הזדהות ובגיוס תמיכה בממשלה ובכנסת במטרה לגבש תמיכה ציבורית שתאפשר את המשך קיומו של השידור הציבורי במנותק מזיקה לדרג הפוליטי. מחר בשעה 9:00 בבוקר תתקיים הפגנת עובדי רשות השידור מול הכנסת במקביל לדיוני ועדת הכלכלה והכספים, בהמלצות של ועדת לנדס בדוח שהוגש לשר התקשורת גלעד ארדן.
- 12.מיכאל 19/03/2014 11:25הגב לתגובה זומה בדיוק עושה בן זוגך בממשלה תזכירי לי אז יסגרו את משרד העורף ומה הקשר אליכם
- 11.עובד בכיר 19/03/2014 09:52הגב לתגובה זוזה ששותה מעטיני הפרה הדלה כבר עשר שנים מאז שהיה צריך לפרוש לגמלאות על פי חוק וככל האדם שלא יבוא יתמם ויבקש את מה שהוא עצמו לא עושה .מה? הוא מורם מעם? חוק ותקנות אינם כאלה שהוא צריך לכבד?מאד לא ראוי איך שהוא מתנהל!שיפנה את מקומו ומשרתו לעובדים צעירים יותר ,גם אם דם כחול לא זורם בעורקיהם .
- 10.כפו עלינו לשלם את שכרם ומבקשים תמיכתנו (ל"ת)דור 19/03/2014 09:08הגב לתגובה זו
- 9.מה פוליטיקאי שמאלני שריד עושה שם? (ל"ת)תקציבאי 18/03/2014 21:55הגב לתגובה זו
- 8.שרי 18/03/2014 17:23הגב לתגובה זואם היינו מנהלים את המדינה על פי דעת הקהל של הציבור העדרי המתלהם מצבינו היה בכי רע. הציבור לא בהכרח יודע מה טוב עבורו, ערוצי התקשורת המסחריים מהתלים בציבור, בעוד שהם נכנסים לו עמוק לכיס ,הם גורמים לו להפנות את זרקורי המלחמה אל מול טרף קל כמו רשות השידור. ערוצי תקשורת מסחריים ללא ערוץ ציבורי הוא סכנה לעם!
- אבל הם שמאלנים יהירים ושנואים. לפח! (ל"ת)קני 18/03/2014 21:56הגב לתגובה זו
- 7.גאולה אבן - עוד סיבה טובה לסגור את ערוץ 1!!! (ל"ת)יהודית 18/03/2014 16:29הגב לתגובה זו
- 6.תסגרו גם את רשות השידור וגם את המשרד (ל"ת)ah 18/03/2014 16:21הגב לתגובה זו
- 5.תסגרו את שניהם (ל"ת)ת 18/03/2014 16:03הגב לתגובה זו
- 4.האמת ערוץ 1 נמאס על הציבור... נמאסתם לגמרי (ל"ת)משלם "פרוטקשן" 18/03/2014 15:38הגב לתגובה זו
- הבדיחה הזה גרנות עוד שם?? חשבתי מזמן בפנסיה (ל"ת)טמיר 18/03/2014 21:57הגב לתגובה זו
- 3.טוב מאוד!!! (ל"ת)סרגיי 18/03/2014 15:37הגב לתגובה זו
- 2.אהרון 18/03/2014 15:24הגב לתגובה זואולי זו תחילת רפורמה בעוד גופים ממשלתיים או נתמכי ממשלה דוגמת חברת חשמל ראשות הנמלים . לפי התנהלות הממשלות ללא הבדל בין ימין ושמאל אין סיכוי לביצוע שינויים מהותיים בגופים נתמכי מדינה .
- 1.יונתן 18/03/2014 14:02הגב לתגובה זובכל הכתבות מתפרסם כאילו מפוטרים אלף עובדים והרשות החדשה תמנה 600-700 עובדים. זה לא נכון. מפטרים את כל העובדים, 1800 במספר, והרשות החדשה תמנה 600-700 עובדים. העובדים ברשות החדשה אינם, חוזר שנית, אינם עובדים מהרשות הקיימת. אין כל התחייבות לקלוט עובדים מהרשות הקיימת. לכן, זה לא נכון שמפטרים 1000 איש. מפטרים את כולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.