27 נשים, ורק 4 גברים: "המשרד שלנו הוא נשי פר-אקסלנס, לטוב ולרע"
איך מגיעים לתודעת הצרכן שמחפש אינפורמציה ברשתות חברתיות וגורמים לו להרגיש מעורבות? מה יקרה למסר שמתקיים רק בפרסום? ומה היתרונות במשרד יח"צ שמנוהל על ידי נשים ומורכב מרוב מכריע שלהן?
אורית ארד, סמנכ"לית שותפה במשרד היח"צ שלמור תקשורת, היא האורחת השבוע של מדור UNDER40 של אתר אייס. ארד היא אחראית על ייעוץ אסטרטגי, תחומי תעשיה, צרכנות ומזון, ואחראית על אשכול שכולל את חברות 'תנובה', 'חוגלה קימברלי', 'חברת הכרם', 'שמן' ועוד.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
תחום יחסי הציבור הוא אחד הכלים האחרונים בארגז הכלים השיווקיים שעדיין משדר אמינות. ערך כתבה טובה ללקוח, קידום ענייניו בתקשורת ואפילו המלצה על מוצריו, גדול בעיני 1,000 מונים מהערך הנתפס. זהו אחד הכלים היחידים שיש ביכולתו לייצר שיחה אמיתית ועיצוב תודעה, ועדיין - הנכונות להיקפי ההשקעה מבחינת תקציב הם נמוכים.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
פרסום מסורתי, במיוחד כזה שאי אפשר לתרגם או לפתח בכלים נוספים כמו יחסי ציבור ורשתות חברתיות. מסר שמתקיים רק בפרסום, הוא ברוב המקרים מסר שטוח שיימחק מהתודעה של הצרכן.
אירינה שלמור (צילום: יוני רייף)
3. מה ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
הישג גדול ומשמעותי ביחסי ציבור הוא כזה שאי אפשר לדבר עליו. מעבר לזה, כל נקודה חיובית, קטנה כגדולה, שאנחנו מצליחים לייצר בתודעת הצרכנים עבור המותגים שאנו מטפלים בהם, היא הישג. רק לאחרונה עברה הצעת חוק בנושא שטיפלנו ודחפנו שנים. תחושה של סיפוק.
4. המשרד של אירינה שלמור תחת ניהול נשי. מה המשמעות של זה לגבייך?
המשרד שלנו הוא משרד נשי פר-אקסלנס, לטוב ולרע. אפשר לתאר באינספור מילים את רמת מורכבות היחסים בינינו, אך התוצאה היא שאנו 5 נשים (שלמור, המשנה למנכ"ל דניאלה לאור, מרב מלובן, יפעת סוכליצקי וארד, נ"ת) בהנהלה שמתפקדות במשותף מעל 10 שנים יחד, זה אומר הכל. מה זה משרד נשי? הרבה כח, חכמה, יופי, אהבה ולמידה אינסופית האחת מהשנייה. זה לא רק אנחנו, צוות המשרד כולו מונה 31 אנשים - 27 נשים ו-4 גברים. המשרד שלנו הוא משפחה גדולה - לטוב ולרע. מה שבטוח - תמיד מעניין.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
התמכרתי
6. מי פתח לך דלת?
אירינה שלמור. אמנם הגעתי אליה עם ניסיון של שנתיים-שלוש, אבל 'שלמור תקשורת' הוא בית הספר הטוב ביותר ליחסי ציבור. כל מה שלמדת או עשית לפני, לא רלוונטי. יש לנו קצב משלנו, שיטות משלנו ומטרות משלנו, ולצערי גם חוסר שביעות רצון כמעט תמידי. גם כשהלקוח מרוצה עד השמים, בסתר ליבנו אנחנו תמיד חושבות שאפשר יותר. עדיף להיות מספר שתיים רעב ולא מספר אחת שבע. זו המנטרה שלנו.
7. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה
עובדת בשקיפות ומקפידה על אמירת אמת. מעדיפה לשתף את הלקוח בדילמות ובקושי ולא להבטיח הבטחות.
8. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה שלך?
לשמחתי אנחנו שחקני נשמה כאסטרטגיה ניהולית, ויכולים להרשות לעצמנו להגיד גם לא לכסף. אנחנו מייצגים רק לקוחות שאנחנו מזדהים איתם.
9. מה הדבר הבא שאת חולמת לעשות?
למצוא את הזמן לכתיבה יצירתית. שנים חולמת לכתוב ספר, סיפורים קצרים. כי החיים הם סיפורים קצרים. אין זמן לנובלה.
10. פרגן למתחרה
גלית לואני לוי יחסי ציבור, שהיא גם חברה וגם בעלת משרד בוטיק ואיכותי. ממנה אני לומדת על יצירתיות ועל חשיבות הקשר האישי, שלו תפקיד מהותי בכל סיטואציה.
11. לאן הולך מקצוע יחסי הציבור?
הצרכן של היום צורך מדיה באופן שונה, אינדיבידואלי יותר. ישנם צרכנים רבים שעבורם פייסבוק, בלוגים ואינסטגרם הם ידיעות אחרונות. אפילו אני מוצאת עצמי בזמן החופשי קוראת דווקא כתבות של סלונה בפייסבוק. אני לא נכנסת לאתר שלהם, אך הם מציגים את הכתבות בפייסבוק בצורה כל כך נכונה - שאני בטוחה שכל כתבה מיועדת במיוחד עבורי. המשימה היא להבין כיצד אנו פוגשים את הצרכנים באופן הכי טבעי, פשוט ואמיתי. משימה שנייה - לגרום להם למעורבות, שיתוף והשפעה. הסיפור הוא לייצר הזדהות אצל הצרכן. כך בספרות, כך ביח"צ.
- 10.מקצוענית אמיתית... (ל"ת)נטע 25/02/2014 16:16הגב לתגובה זו
- 9.שוויון חד צדדי 25/02/2014 09:37הגב לתגובה זו"המשרד שלנו הוא גברי פר-אקסלנס, לטוב ולרע".
- 8.רובי 24/02/2014 21:05הגב לתגובה זוקוראים לו עד 40, לא?
- 7.לקוח מרוצה 24/02/2014 19:18הגב לתגובה זומנסיון
- 6.ערן 24/02/2014 16:53הגב לתגובה זומקצוענית אמיתית וגם בחורה נעימה ואינטיליגנטית (ויפה)
- 5.אורית ארד אלופת עולם! מקצועית! בחורה נדירה (ל"ת)אחת שיודעת 24/02/2014 15:51הגב לתגובה זו
- 4.דנה 24/02/2014 15:50הגב לתגובה זולקוחה מרוצה :)
- 3.היא תותחית אמיתית. (ל"ת)עבדתי איתה פעם 24/02/2014 14:58הגב לתגובה זו
- 2.אחת שיודעת 24/02/2014 14:52הגב לתגובה זואישה איכותית, אינטליגנטית, חרוצה ובנוסף למעלות המקצועיות גם בן אדם מקסים. אחלה כתבה! היה כיף לקרוא.
- 1.יפעת 24/02/2014 14:51הגב לתגובה זואורית אני גאה בך !!!! את אלופה העולם!
- חדה, שנונה ומבריקה. אשה אמיתית. (ל"ת)אישי 24/02/2014 19:24הגב לתגובה זו
- לימור דרזנר 25/02/2014 00:26זכתה האירנה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
