פרופיל אישי

27 נשים, ורק 4 גברים: "המשרד שלנו הוא נשי פר-אקסלנס, לטוב ולרע"

אורית ארד, סמנכ"לית ב'שלמור תקשורת', מספרת למדור UNDER40 איך זה לעבוד בסביבה נשית במיוחד, ומה הצרכן של היום מחפש בתכל'ס
נעמה תורן | (12)

איך מגיעים לתודעת הצרכן שמחפש אינפורמציה ברשתות חברתיות וגורמים לו להרגיש מעורבות? מה יקרה למסר שמתקיים רק בפרסום? ומה היתרונות במשרד יח"צ שמנוהל על ידי נשים ומורכב מרוב מכריע שלהן?

אורית ארד, סמנכ"לית שותפה במשרד היח"צ שלמור תקשורת, היא האורחת השבוע של מדור UNDER40 של אתר אייס. ארד היא אחראית על ייעוץ אסטרטגי, תחומי תעשיה, צרכנות ומזון, ואחראית על אשכול שכולל את חברות 'תנובה', 'חוגלה קימברלי', 'חברת הכרם', 'שמן' ועוד.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

תחום יחסי הציבור הוא אחד הכלים האחרונים בארגז הכלים השיווקיים שעדיין משדר אמינות. ערך כתבה טובה ללקוח, קידום ענייניו בתקשורת ואפילו המלצה על מוצריו, גדול בעיני 1,000 מונים מהערך הנתפס. זהו אחד הכלים היחידים שיש ביכולתו לייצר שיחה אמיתית ועיצוב תודעה, ועדיין - הנכונות להיקפי ההשקעה מבחינת תקציב הם נמוכים.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

פרסום מסורתי, במיוחד כזה שאי אפשר לתרגם או לפתח בכלים נוספים כמו יחסי ציבור ורשתות חברתיות. מסר שמתקיים רק בפרסום, הוא ברוב המקרים מסר שטוח שיימחק מהתודעה של הצרכן.

אירינה שלמור (צילום: יוני רייף)

3. מה ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

הישג גדול ומשמעותי ביחסי ציבור הוא כזה שאי אפשר לדבר עליו. מעבר לזה, כל נקודה חיובית, קטנה כגדולה, שאנחנו מצליחים לייצר בתודעת הצרכנים עבור המותגים שאנו מטפלים בהם, היא הישג. רק לאחרונה עברה הצעת חוק בנושא שטיפלנו ודחפנו שנים. תחושה של סיפוק.

4. המשרד של אירינה שלמור תחת ניהול נשי. מה המשמעות של זה לגבייך?

המשרד שלנו הוא משרד נשי פר-אקסלנס, לטוב ולרע. אפשר לתאר באינספור מילים את רמת מורכבות היחסים בינינו, אך התוצאה היא שאנו 5 נשים (שלמור, המשנה למנכ"ל דניאלה לאור, מרב מלובן, יפעת סוכליצקי וארד, נ"ת) בהנהלה שמתפקדות במשותף מעל 10 שנים יחד, זה אומר הכל. מה זה משרד נשי? הרבה כח, חכמה, יופי, אהבה ולמידה אינסופית האחת מהשנייה. זה לא רק אנחנו, צוות המשרד כולו מונה 31 אנשים - 27 נשים ו-4 גברים. המשרד שלנו הוא משפחה גדולה - לטוב ולרע. מה שבטוח - תמיד מעניין.

5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

התמכרתי לאינסטגרם. הרעיון שבו אתה יכול להעביר מחשבה, רגש ויופי באמצעות תמונה וכמעט ללא מילים - זה הברייק שלי.

6. מי פתח לך דלת?

אירינה שלמור. אמנם הגעתי אליה עם ניסיון של שנתיים-שלוש, אבל 'שלמור תקשורת' הוא בית הספר הטוב ביותר ליחסי ציבור. כל מה שלמדת או עשית לפני, לא רלוונטי. יש לנו קצב משלנו, שיטות משלנו ומטרות משלנו, ולצערי גם חוסר שביעות רצון כמעט תמידי. גם כשהלקוח מרוצה עד השמים, בסתר ליבנו אנחנו תמיד חושבות שאפשר יותר. עדיף להיות מספר שתיים רעב ולא מספר אחת שבע. זו המנטרה שלנו.

7. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה

עובדת בשקיפות ומקפידה על אמירת אמת. מעדיפה לשתף את הלקוח בדילמות ובקושי ולא להבטיח הבטחות.

8. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה שלך?

לשמחתי אנחנו שחקני נשמה כאסטרטגיה ניהולית, ויכולים להרשות לעצמנו להגיד גם לא לכסף. אנחנו מייצגים רק לקוחות שאנחנו מזדהים איתם.

9. מה הדבר הבא שאת חולמת לעשות?

למצוא את הזמן לכתיבה יצירתית. שנים חולמת לכתוב ספר, סיפורים קצרים. כי החיים הם סיפורים קצרים. אין זמן לנובלה.

10. פרגן למתחרה

גלית לואני לוי יחסי ציבור, שהיא גם חברה וגם בעלת משרד בוטיק ואיכותי. ממנה אני לומדת על יצירתיות ועל חשיבות הקשר האישי, שלו תפקיד מהותי בכל סיטואציה.

11. לאן הולך מקצוע יחסי הציבור?

הצרכן של היום צורך מדיה באופן שונה, אינדיבידואלי יותר. ישנם צרכנים רבים שעבורם פייסבוק, בלוגים ואינסטגרם הם ידיעות אחרונות. אפילו אני מוצאת עצמי בזמן החופשי קוראת דווקא כתבות של סלונה בפייסבוק. אני לא נכנסת לאתר שלהם, אך הם מציגים את הכתבות בפייסבוק בצורה כל כך נכונה - שאני בטוחה שכל כתבה מיועדת במיוחד עבורי. המשימה היא להבין כיצד אנו פוגשים את הצרכנים באופן הכי טבעי, פשוט ואמיתי. משימה שנייה - לגרום להם למעורבות, שיתוף והשפעה. הסיפור הוא לייצר הזדהות אצל הצרכן. כך בספרות, כך ביח"צ.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    מקצוענית אמיתית... (ל"ת)
    נטע 25/02/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    שוויון חד צדדי 25/02/2014 09:37
    הגב לתגובה זו
    "המשרד שלנו הוא גברי פר-אקסלנס, לטוב ולרע".
  • 8.
    רובי 24/02/2014 21:05
    הגב לתגובה זו
    קוראים לו עד 40, לא?
  • 7.
    לקוח מרוצה 24/02/2014 19:18
    הגב לתגובה זו
    מנסיון
  • 6.
    ערן 24/02/2014 16:53
    הגב לתגובה זו
    מקצוענית אמיתית וגם בחורה נעימה ואינטיליגנטית (ויפה)
  • 5.
    אורית ארד אלופת עולם! מקצועית! בחורה נדירה (ל"ת)
    אחת שיודעת 24/02/2014 15:51
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דנה 24/02/2014 15:50
    הגב לתגובה זו
    לקוחה מרוצה :)
  • 3.
    היא תותחית אמיתית. (ל"ת)
    עבדתי איתה פעם 24/02/2014 14:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחת שיודעת 24/02/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
    אישה איכותית, אינטליגנטית, חרוצה ובנוסף למעלות המקצועיות גם בן אדם מקסים. אחלה כתבה! היה כיף לקרוא.
  • 1.
    יפעת 24/02/2014 14:51
    הגב לתגובה זו
    אורית אני גאה בך !!!! את אלופה העולם!
  • חדה, שנונה ומבריקה. אשה אמיתית. (ל"ת)
    אישי 24/02/2014 19:24
    הגב לתגובה זו
  • לימור דרזנר 25/02/2014 00:26
    זכתה האירנה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.