אז על מה דיברו הגולשים השנה? 'תפוז' מסכם את שנת 2013 בבלוגים ובפורומים
פייסבוק הוא לא אתר המדיה החברתית היחיד, ומסתבר שגם הפורומים והבלוגים מצליחים בשנת 2013 למשוך קהלים רבים, למרות האלטרנטיבות שצצו בשנים האחרונות.
בארה"ב למשל אתר הפורומים
לקראת סוף השנה, אתר 'תפוז אנשים' מסכם את שיח הגולשים בשנת 2013 ומציג כמה אנקדוטות מהשנה החולפת.
פורום
אחריו נמצאת התכנית The voice, ואחריה יתר תוכניות הריאליטי. הנושא הכי פופולרי ב'האח הגדול' היה הדחתו של גילי מיילי. באחד מהדיונים בנושא התפתחו מאות תגובות והדיון הגיע ליותר מ-100 אלף קוראים.
- עלייה של 5.8% במספר הזוגות שהתגרשו ב-2013; 11 אלף זוגות
- הוגנות זו לא מילה גסה: החברות הבורסאיות שהפתיעו ב-2013?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פורום X פקטור מסתמן כפורום ממנחס - שניים מבין 3 המתמודדים שהגיעו להתארח בפורום ולענות על שאלות הגולשים באתר, הודחו ב-2 סבבי ההדחות הראשונות.
הפורומים הפופולריים ביותר השנה היו: הריון ולידה (בשיתוף סימילאק), 'האח הגדול', מזג האוויר, מתכונים, ריצה וטריאתלון, המלצות וינר, הורים לתינוקות, ביקורת מסעדות, אופנת נשים, אקטואליה, נשים לאחר לידה, מתכונים, עיצוב פנים, צרכנות, חתונות, כלבים וסלולר.
ריצה, דיכאון וחוסר ניסיון מיני
בתפוז קהילות תמיכה רבות במגוון נושאים. השנה בלטו הפורומים פוריות, אוטיזם, חסרי ניסיון מיני, דיכאון וצליאק. העסקים הקטנים שמשכו הכי הרבה כניסות בפורומים ב-2013: תיווך, אתרי סחר אלקטרוני מתמחים, מוצרי דיאטה, לימודים, מאמנים והום סטיילינג. הזינוק הגדול השנה היה בעיצוב פנים, 'האח הגדול', ריצה, משכנתאות ונדל"ן, ניהול בית, טיולים בחו"ל, ועוברים לארה"ב. הפורומים אליהם גלשו הכי הרבה מטלפונים סלולריים היו הכרויות 30+, צלילה, משכנתאות, הורים ועוד ו'האח הגדול'.
בתחום הלייפסטייל ואורח החיים, הריצה רשם הצלחה גדולה. הפורום נכנס לעשירייה המובילה של הפורומים ובקרו בו השנה קרוב ל-700 אלף אצנים שונים שקראו למעלה מ-5 מיליון הודעות. פורום אופנת נשים משך השנה כ-10 מיליון הודעות.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הנושא הכי פופולרי בפורום צרכנות עסק בתרמית של שיחות טלפון ולקחו בו חלק עשרות אלפי גולשים בדיונים רבים. עוד דיונים פופולרים עסקו בחיובים מוזרים של אורנג', תחקירי כלבוטק, קרן קלע, חברות הרזיה, אירופלקס וקרולינה למקה.
ובשורה קשה לחובבי אפל: בפורום אנדרואיד עלו פי 3 יותר דיונים והודעות מאשר בפורום אייפון ונכנסו אליו כמעט פי 2 יותר גולשים במהלך השנה. בסך הכל קראו ב-2 הפורומים כ-3 מיליון הודעות במהלך השנה.
וגם השנה נושא הדיור המשיך לעורר את הציבור. השיחות בנושאי משכנתאות ונדל"ן זינקו השנה ב- 30%. לפורום ייעוץ משכנתאות ולפורום נדל"ן נכנסו השנה כ-400 אלף ו-450 אלף גולשים שונים בהתאמה, שקראו כ-6 מיליון הודעות.
תפוז ממשיך לרשום גם גידול במספר הגולשים המתעניינים במתכונים, על רקע השקת
בבלוגים של המתכונים ובפורומים נקראו כ-30 אלף מתכונים שונים של עוגת דבש, 20 אלף מתכונים שונים של פחזניות, 10,000 מתכונים שונים של קרם ברולה ו-100 אלף מתכונים של פשטידות.
אז מה הייתה השאלה?
השאלה שעניינה הכי הרבה גולשים היתה "כמה כוסות קמח יש בקילו". קראו אותה קרוב ל-50 אלף גולשים. השאלה השנייה הכי פופולארית הייתה: "איך להוריד צלצולים לאייפון לא פרוץ".
השאלה השלישית הייתה "איך מכינים קלחי תירס חם", הרביעית - "איך נרשמים לתוכנית כלוב הזהב", והחמישית - "איך לגבות את אנשי הקשר בטלפון הסלולרי".
ומה הייתה ההודעה הכי ביזארית? בחודש נובמבר בפורום "שאלה קטנה נכתבה ההודעה הבאה אותה קראו קרוב ל-30 אלף גולשים: "אני פוחד שאשתי זוחלת / משנה צורה". גם אנחנו היינו פוחדים מזה.
גילוי נאות: אתר תפוז נמצא בבעלות קבוצת קו מנחה, המחזיקה גם באתר אייס
- 3.אין ולא יהיה על גילי מיילי (ל"ת)לא נסלח להפקה 02/01/2014 20:41הגב לתגובה זו
- 2.תוכן 30/12/2013 16:55הגב לתגובה זוחרשתי את ה"כתבה" הזו לאורכה ולרוחבה ולא מצאתי שום תוכן (מילא תוכן ראוי לאיזכור, תוכן כלשהו אין כאן). אני רק יכול לתאר לעצמי שמצגות סיכום השנה של אתרים שאינם נכללים באותה קבוצה עסקית עם אייס היו מעניינות יותר מה"כתבה" הזו.
- 1.רונה 30/12/2013 16:35הגב לתגובה זוואני לא צינית. טרנדים באים והולכים. תראו מה קורה לרדיט בארה"ב. תראו את about.com. אנשים חוזרים לקהילות
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
