קבוצת 'קו מנחה' השלימה את רכישת פעילות האינטרנט של 'תפוז אנשים'

קו מנחה ביצעה היום את ה"קלוזינג" ובפועל רכשה את הפעילות של 'תפוז', שכוללת את האתרים תפוז ו- FLIX ו-50.1% מאתר 'דף הבית הראשון שלי'
שירות אייס | (2)

העסקה הושלמה. פחות מחודשיים לאחר חתימת העסקה ולאחר שהתקיימו כל התנאים המתלים (בעיקר קבלת אישור מהממונה על ההגבלים העסקיים), חברת קו מנחה ביצעה היום (יום ה') את ה"קלוזינג" ובפועל רכשה את פעילות האינטרנט של תפוז שכוללת את אתר תפוז, אתר הוידיאו FLIX וכן 50.1% מאתר דף הבית הראשון שלי.

'קו מנחה' העבירה 4.3 מיליון שקלים לחברת תפוז אנשים עבור הפעילות. עובדי פעילות האינטרנט יועסקו כעת על ידי 'קו מנחה'.

'קו מנחה' עוסקת ומתמחה בתחומי המידע והמדיה לקהלים מגוונים בעולמות תוכן שונים, והיא פועלת ב-3 תחומי פעילות מרכזיים. הראשון הוא תחום שוק ההון - אספקת מידע בורסאי שוטף והיסטורי, בעיכוב ובזמן אמת (הצגת יותר מנייר אחד בו זמנית בזמן אמת), מידע מעובד ומנותח, דוחות כספיים, חדשות כלכליות וכלי ניתוח טכניים באמצעות מערכות אותן הקבוצה מפתחת ומשווקת.

התחום השני הוא מידע עסקי מקצועי - אספקת מידע פיננסי בתחומי השכר, דיני עבודה, מיסוי ופנסיה וכן פיתוח כלי סימולציה מתקדמים לחישובים פיננסים לקהילת רו"ח, אנשי הכספים בארגונים ומנהלי משאבי אנוש. בנוסף, אספקת מידע משפטי לקהילת עורכי הדין הכולל פסיקה ותקצירי פסיקה, חקיקה, מחשבונים, טפסים משפטיים וכן מערכת 'קומיט לניהול משרד עו"ד.

ואילו השלישי הוא תחום מידע מגופים ממשלתיים ושירותים נלווים - אספקה והפצת מידע ממאגר רשם החברות וממערכת רישום מקרקעין (טאבו) וביצוע שירותים נלווים ברשם החברות ובטאבו.

קבוצת קו מנחה מעסיקה כ-250 עובדים והכנסותיה ב-6 החודשים הראשונים של שנת 2013 הסתכמו בכ-41 מיליון שקלים (בשנת 2012 בכ-82 מיליון שקלים).

פעילות האינטרנט של 'תפוז' מנוהלת בשנים האחרונות על ידי דן חן. אתר תפוז, שמתמחה בפורומים, בלוגים ותקשורת בין אנשים, הוא האתר הרביעי בגודלו בישראל לפי נתוני הוועדה למדרוג באינטרנט, ו-FLIX הינו אחד מ-4 האתרים המובילים בהגשת וידאו, כאשר בחודש יולי 2013 היה במקום השני במספר צפיות הוידיאו בישראל לפי נתוני ועדת המדרוג.

גם בתחום הגלישה בסלולר, 'תפוז' נמצא במקום הרביעי עם כ-530 אלף גולשים ייחודיים בחודש יולי 2013 וכן מרכז את קהילת הבלוגרים הגדולה בישראל כאשר עד היום נפתחו בו למעלה מ-150 אלף בלוגים שונים. תפוז משמש זירה חשובה ומשמעותית לקהילות וקבוצות עניין שונות ושומר על תפקידו ומיקומו גם בעידן הפייסבוק.

FLIX הוא אתר הישראלי בעל כמות תכני הווידאו הגדולה בארץ, שפועל במתכונת דומה לאתר יוטיוב. הוא מכיל מאגר אדיר של סרטוני וידאו שהעלו אליו הגולשים (למעלה מ-600 אלף סרטונים) כשלצידם של תכני הגולשים, פועלים באתר למעלה ממאה ערוצי תוכן מערכתיים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

* קו מנחה היא מפעילת אתר אייס

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מצאת.. (ל"ת)
    שני 27/10/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    טלי 24/10/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    יש שם אנשים מצוינים.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.