המחזור שמקפיץ בנות בטירוף, ואמריקאי שלא מבין בכדורגל מאמן בפרמייר ליג
TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום שבלטו מסביב לעולם בשבוע החולף. השבוע במדור: Libresse השבדית, NBC, FOX, Marmite ו-TARGET.
.
* לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק -
בניו יורק הייאוש נעשה יותר נוח
פרסומת מפתיעה מ-Libresse השבדית מספקת לי הזדמנות מצויינת להעביר מסר חשוב לחברות מוצרי ההגיינה הנשית: אפילו שהמוצר שלכם בעייתי משהו בכל הקשור לפרסום, עם טיפה יצירתיות אפשר להוציא גם פרסומות שלא כוללות מזיגת נוזל כחול על פד סופג וכיו"ב. יאללה, אתגר.
מסמך תיעודי מרגש (ומצחיק)
Unilever אנגליה יצאו בקמפיין מרענן להחיות את ממרח ה-Marmite הנודע שלהם, לאחר שגילו כי 1 מכל 10 בריטים לא פתח את צנצנת הממרח שבביתו למעלה מ-3 חודשים. אסטרטגיה אמיצה וכיוון מרענן, אלו מכם שזכו להכיר את טעמו המאתגר של הממרח בוודאי יהנו יותר.
שמישהו כבר יסביר לאמריקאים מה זה אופסייד
איך מעניינים קהל אמריקאי בשידורי כדורגל, ספורט שלא זוכה לפופולריות גבוהה בארה"ב? לרגל תחילת השידורים של משחקי הליגה בכדורגל, מנסה רשת NBC למשוך את צופיה האמריקאים עם המון הומור עצמי ושנינות.
הומר סימפסון בקופי-שופ
רשת הטלויזיה FOX מגיעה לשבדיה, ולשם כך יצאה בסדרת פרינטים משעשעת שבה פוגשות אייקוני התרבות המוכרים של הרשת את ההווי והתרבות ההולנדית. מקסים!
עוגיות זה סקסי
רשת הקמעונאות האמריקאית TARGET יצאה לפני כ-7 חודשים בקמפיין מפתיע ומקורי: במקום להריץ על המסך טורים של מוצרים ולצידם המחיר, הכריזו בחברה על סדרת מוצרים בשם:"The every day collection" המציעה פתרונות פרקטיים ליום-יום, ובעצם יצרו נראות אקזוטית ומושכת למוצרים מוכרים ולא מעניינים. בכל סרטון מתמקדת החברה במוצר אחד בלבד, המוצג בצורה ארטיסטית ופאשניסטית יוצאת דופן. לא תאמינו כמה סקסיות יכולות עוגיות להיות.
- המדינה שבה הכי שווה לצאת לפנסיה - ומה תקבלו שם
- מפלצות: הבנקים הגדולים בעולם שמכניסים מאות מיליארדי דולרים בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדור בעריכת מאיה ספיר, פלנרית במחלקת האסטרטגיה של ראובני פרידן
- 1.אילן 15/08/2013 13:03הגב לתגובה זומאיה תעשי לי ילד

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של 204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים
כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג.
עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג.
בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.