אחרי 4 שנים: כתבת התעופה והתיירות יסמין גיל מסיימת את דרכה ב'כלכליסט'
כתבת התעופה והתיירות של כלכליסט, יסמין גיל, מסיימת את דרכה בעיתון - כך נודע לאייס. בשלב זה טרם מונה לה מחליפה, והערכות הן כי תחום סיקור זה יימסר לכתב אחר במערכת, ולא יגויס כתב חדש לטובתו.
גיל החלה לעבוד בכלכליסט בדצמבר 2007, כחלק מצוות ההקמה של העיתון. מיומה הראשון בעיתון כיסתה את תחומי התעופה והתיירות. קודם לכן עבדה גיל במשרד יחסי הציבור, ועוד לפני כן בתפקידי עריכה וכתיבה במקומון.
- 12.אחד שדווקא כן יודע 30/06/2012 23:12הגב לתגובה זוצוחקת על כולכם מהעננים, אהבלים
- 11.שלומי 29/02/2012 17:02הגב לתגובה זוחבל שחבורת יחצנים נחותים וצרי עין שמחים כאן לאידך הלוואי שכולם היו "מעתיקים קומוניקטים" כמוך את מצוינת ואני בטוח שתמצאי את דרכך החדשה
- 10.ברוך שפטרנו. (ל"ת)אלי 29/02/2012 14:35הגב לתגובה זו
- 9.הילה 29/02/2012 14:16הגב לתגובה זוברוך שפטרנו ממנה. עוד אחת שחשה עצמה חשובה בגלל שעשו לה טובה ונתנו לה להעתיק קומוניקטים בכלכליסט. אישה דוחה
- 8.שלום 29/02/2012 09:59הגב לתגובה זואת מי זה מעניין? קשקוש
- 7.בתיה 28/02/2012 20:14הגב לתגובה זוישרה, הגונה, מקצועית. שיהיה בהצלחה!
- 6.דנה 28/02/2012 19:24הגב לתגובה זועיתונאית מקצועית והגונה. נקודה.
- 5.שרית 28/02/2012 17:11הגב לתגובה זומעולם לא נתקלתי בכתבת כל כך פרנואידית.. ותאמינו לי כבר הכרתי לא מעט.
- 4.פוטרה כבר לפני שבועיים... (ל"ת)אחד שיודע 28/02/2012 14:24הגב לתגובה זו
- 3.אורן 28/02/2012 13:54הגב לתגובה זולדעתי פוטרה ולא "סיימה דרכה" כפי שכתבתם
- 2.אתי 28/02/2012 13:38הגב לתגובה זוהצלחת לערער את ההגמוניה של דה מרקר וידיעות בתחום. כל הכבוד!!
- 1.רונן 28/02/2012 13:31הגב לתגובה זוכתבת מעולה,סיקרה את התחום באופן מקצועי , הגון.חבל ועצוב.בהצלחה יסמין בהמשך

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.