אחרי 4 שנים: כתבת התעופה והתיירות יסמין גיל מסיימת את דרכה ב'כלכליסט'

גיל הגיעה לעיתון עוד בתקופת הקמתו ומאז כיסתה את תחומי התיירות והתעופה. הערכות: התחום יימסר לכתב אחר במערכת ולא יגויס כתב חדש
אלכסנדר כץ | (12)

כתבת התעופה והתיירות של כלכליסט, יסמין גיל, מסיימת את דרכה בעיתון - כך נודע לאייס. בשלב זה טרם מונה לה מחליפה, והערכות הן כי תחום סיקור זה יימסר לכתב אחר במערכת, ולא יגויס כתב חדש לטובתו.

גיל החלה לעבוד בכלכליסט בדצמבר 2007, כחלק מצוות ההקמה של העיתון. מיומה הראשון בעיתון כיסתה את תחומי התעופה והתיירות. קודם לכן עבדה גיל במשרד יחסי הציבור, ועוד לפני כן בתפקידי עריכה וכתיבה במקומון.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אחד שדווקא כן יודע 30/06/2012 23:12
    הגב לתגובה זו
    צוחקת על כולכם מהעננים, אהבלים
  • 11.
    שלומי 29/02/2012 17:02
    הגב לתגובה זו
    חבל שחבורת יחצנים נחותים וצרי עין שמחים כאן לאידך הלוואי שכולם היו "מעתיקים קומוניקטים" כמוך את מצוינת ואני בטוח שתמצאי את דרכך החדשה
  • 10.
    ברוך שפטרנו. (ל"ת)
    אלי 29/02/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    הילה 29/02/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
    ברוך שפטרנו ממנה. עוד אחת שחשה עצמה חשובה בגלל שעשו לה טובה ונתנו לה להעתיק קומוניקטים בכלכליסט. אישה דוחה
  • 8.
    שלום 29/02/2012 09:59
    הגב לתגובה זו
    את מי זה מעניין? קשקוש
  • 7.
    בתיה 28/02/2012 20:14
    הגב לתגובה זו
    ישרה, הגונה, מקצועית. שיהיה בהצלחה!
  • 6.
    דנה 28/02/2012 19:24
    הגב לתגובה זו
    עיתונאית מקצועית והגונה. נקודה.
  • 5.
    שרית 28/02/2012 17:11
    הגב לתגובה זו
    מעולם לא נתקלתי בכתבת כל כך פרנואידית.. ותאמינו לי כבר הכרתי לא מעט.
  • 4.
    פוטרה כבר לפני שבועיים... (ל"ת)
    אחד שיודע 28/02/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אורן 28/02/2012 13:54
    הגב לתגובה זו
    לדעתי פוטרה ולא "סיימה דרכה" כפי שכתבתם
  • 2.
    אתי 28/02/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
    הצלחת לערער את ההגמוניה של דה מרקר וידיעות בתחום. כל הכבוד!!
  • 1.
    רונן 28/02/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    כתבת מעולה,סיקרה את התחום באופן מקצועי , הגון.חבל ועצוב.בהצלחה יסמין בהמשך
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.