יום מסחר תנודתי נסגר בנטייה לירידות: טבע ירדה 4.8%, אמזון הוסיפה 0.7%

התנודתיות המשיכה לחגוג גם הערב. מורגן סטנלי הוסיף 2.8%, גולדמן זאקס עלה 2.9%, מניות הנדל"ן ירדו 2.2%. הדולר קפץ ותשואות האג"חים טיפסו ברקע לפרוטוקול הפד'

עמית נעם טל | (19)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בנטייה לירידות. ברקע למסחר, הנזילות בשוק האמריקני ממשיכה להיות נמוכה במיוחד, ולכן גם הערב המסחר היה תנודתי במיוחד. הפד' פרסם הערב את פרוטוקול החלטת הריבית האחרונה, דבר שמפעיל כעת לחץ על השווקים (לכתבה המלאה). נציין כי בשישי הקרוב צפויה להתרחש הפקיעה החודשית במדדים המובילים, וייתכן והדבר צפוי להשפיע על התנהגות השוק.

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) איבדה הערב 4.8%, לאחר ראלי שנרשם בימים האחרונים. ברקע לירידות הערב, רשת החדשות "רויטרס" מדווחת כי טבע - לא תקבל שיפוי ביטוחי מאקספרס סקריפטס, אחת מחברות הביטוח הרפואי הגדולות בארה"ב, לתרופה שלה למיגרנה (לכתבה המלאה).

שוקי האג"ח חוזרים למרכז הבמה, כאשר התשואות על אגרות החוב של איטליה מטפסות כעת  ברקע לדיווחים כי האיחוד האירופאי עשוי לדחות את התקציב שהגישה הממשלה האיטלקית. כזכור, הממשלה האיטלקית הגישה שלשום לאישור האיחוד את התקציב לשנת 2019, ולמרות האזהרות הרבות בחרו האיטלקים לדבוק בתקציב שכולל גירעון של 2.4% מהתמ"ג. יש לציין כי התגובה הראשונית אמש לתקציב האיטלקי הייתה הפתעה, שכן התשואות ירדו בחדות למרות הצעד של הממשלה. דיווחים הערב בעיתונות הגרמנית מצביעים כי האיחוד האירופאי דחה את הצעת התקציב, הודעה רשמית לא התפרסמה עדיין. בתוך כך, מדינה נוספת שצפויה לעורר בימים הקרובים כותרות היא ספרד.

הבנק המרכזי באירופה (ECB) פרסם אמש את העדכון השבועי למאזנו (עד יום שישי האחרון). הבנק רכש כ-6.6 מיליארד אירו בשוק האג"ח הממשלתי באיחוד, ועוד כ-0.8 מיליארד אירו בשוק האג"ח הקונצרני.

הקורלציה בין קצב הרכישות של הבנק בשוק האג"ח הממשלתי (PSPP) לבין התשואות של איטליה מעלה את הסברה כי הבנק התערב אמש והזרים נזילות לשוק (ייתכן מאוד כי זו הסיבה לזינוק אמש במדדים).

 

בגזרת המט"ח, האירו ירד הערב0.6% מול המטבע האמריקני ברקע להתפתחויות באירופה ולהצהרה הניצי מצד הפד'. השקל הישראלי מאבד 0.2% ונסחר ברמה של 3.64 שקלים לדולר.

מחיר הנפט נפל הערב בכ-2.5% ברקע לדו"ח מלאים שהצביע על גידול חד במלאי בשבוע האחרון. מחיר הנפט נסחר כעת קרוב לרמה של 70 דולר לחבית.

במרכז

ענקית הסטרימינג נטפליקס (סימול:NFLX) קפצה הערב 5.3% ברקע לפרסום הדו"חות אמש. החברה הצליחה לנפץ את התחזיות המוקדמות בנוגע למשתמשים החדשים, והיא מספקת כעת תחזית אופטימיות במיוחד לרבעון האחרון של 2018 (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    לא להגרר בתגובות שלכם המוזרות אחרי השגעונות של אמריקאים (ל"ת)
    שלומי 17/10/2018 21:58
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    גרפריי גונדלך 17/10/2018 21:47
    הגב לתגובה זו
    ל-3.25% -3ריבית ראלית כלומר כ1% מעל אינפלציה ראלית 1% מעל אינפלציה ארהב ריבית ראלית קוראים לזה אז חכו להעלאות נוספות גם ב19
  • 9.
    גרפריי גונדלך 17/10/2018 21:45
    הגב לתגובה זו
    רמז עוד ריביות העלאות כעת 2.25 היעד 3-3.25 יא ווארדי ב3.25 מהומה פאניקה רבה ריבית . תשואה תעלה בלפחות 1% יא ווארדי מעל .... מהומה גדולה
  • 8.
    גרפריי גונדלך 17/10/2018 21:43
    הגב לתגובה זו
    מהומה פאניקה הצילו חצילו ....
  • 7.
    גרפריי גונדלך 17/10/2018 21:41
    הגב לתגובה זו
    חכו חכו חכו ל3.5 פריצה נוספת מדרגה חדשה הצילו הצילו חצילו ....
  • 6.
    והנה עברנו לעליות ! (ל"ת)
    ros 17/10/2018 20:23
    הגב לתגובה זו
  • איפו מתי (ל"ת)
    לרוורס 17/10/2018 23:03
    הגב לתגובה זו
  • מסתיים שתיים למעלה לא מתחייב (ל"ת)
    למוס 17/10/2018 22:35
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לעזעזל עם העליות הבזויות .נמאס לי .דיי נמאס (ל"ת)
    פרופסור שחור 100 17/10/2018 19:25
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מצב הקבוצה 17/10/2018 18:13
    הגב לתגובה זו
    היום יש ירידות אז אטחן לכם במוח בלי סוף.מחר הכל יהיה ירוק אז לא אהיה פה
  • תשואות אגח 17/10/2018 21:39
    הגב לתגובה זו
    יגיעו ל3.5 10 שנים זוהי המגמה מאז 16 תהיה מהומה חדשה אז 100 יצעקו
  • :) :) :) (ל"ת)
    דוד הגנן 17/10/2018 20:31
    הגב לתגובה זו
  • ניקול 17/10/2018 19:01
    הגב לתגובה זו
    אתמול שיבחת אותו בערב(ואני בטוחה שהבאת תרגיל וידעת שזה לא הספחת) גם תגיד לשרץ שאין אצלכם ניר איצ 100פשוט התבלבלו בכתובת. אני ניקול מהבינתחומי אבל ביקרתי אצל חברה בהרווארד שעושה דוקטורט במדעי המוח וראיתי אותך שם מרצה. שאפו אהבתי.
  • 3.
    ממשיכים. זה יבוא חד ומהיר או לאט לאט ובשני המקרים מטה? (ל"ת)
    100 17/10/2018 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עמית טל מחכה שיהיה שלילי 0.01 בשביל כותרת.. (ל"ת)
    אזרח 17/10/2018 16:06
    הגב לתגובה זו
  • אזרחית 17/10/2018 17:10
    הגב לתגובה זו
    מה זה החינטרוש שהיקאת?
  • 1.
    אור 17/10/2018 16:05
    הגב לתגובה זו
    החוזים יורדים בקטנה ולא יותר. ועצה קטנה , תהיה קצת יותר אופטימי ופחות פסימי. כל הכתבות שלך נגועות חזק בפסימיות , לא טוב ללב ולנשמה.
  • לכותב 17/10/2018 17:13
    הגב לתגובה זו
    אתה רופא של נשמות שאתה יודע שזה לא טוב?
  • התפוצץ או התפוצצה? והאם נשאר שריד וזכר? (ל"ת)
    לאור 17/10/2018 16:19
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: