סוחרים בשוק המניות בורסה וול סטריט ירידות עליות
צילום: Istock

סגירה חזקה בוול סטריט: בנק אוף אמריקה זינק 3.2%, דויטשה בנק קפצה 2.8%

התשואה על אג"ח איטליה קרובה ל-3%? המשקיעים בוול סטריט לא התרשמו, ושלחו את מדד הנאסד"ק לשיא כל הזמנים חדש; הבנקים הובילו את המגמה החיובית
עמית טל | (10)
יום המסחר בוול סטריט מתנהל נסגר בעליות שערים, כאשר גם הערב הורגש שוני רב בין הסקטורים השונים. המשקיעים מתעלמים, לפחות הערב, מההתרחשויות בשוקי האג"ח בעקבות ההודעה של הבנק המרכזי באירופה אמש. מדדי וול סטריט S&P 500 0.13% דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% שוקי האג"ח גועשים הערב, כאשר ברקע מהדהדת ההודעה אמש של הבנק המרכזי באירופה, כי הבנק צפוי לדון בפגישה בשבוע הבא על תאריך סיום תוכנית הרכישות של הבנק. התשואות בשוקי האג"ח באירופה קופצות כעת: התשואה ל-10 שנים על אג"ח של איטליה נסחרת כעת ברמה של 2.94%, לאחר שמוקדם יותר הבוקר נגעה ברף ה-3%. התשואה על אג"ח גרמניה לתקופה של 10 שנים מטפסת בחדות כעת לרמה של 0.45%. למרות הזינוק החד בתשואות האג"ח של איטליה הערב שצפוי להחזיר את משבר החובות לאירופה בתקופה הקרובה , נראה כי המשקיעים אינם מודאגים יתר על המידה נכון להערב. נזכיר, כי הבנק המרכזי הוא הרוכש היחידי של אגרות החוב האיטלקיות בשנתיים האחרונות, ולא ברור מי ימלא את תפקידו, במיוחד כאשר איטליה צפויה למחזור כמות גדולה של חוב בשנה הקרובה. השינויים באחזקות האג"חים של איטליה מאז 2015.   ההודעה של הבנק המרכזי אמש משפיעה כעת גם על שוק המט"ח. האירו טיפס הערב בכ-0.6% מול המטבע האמריקני, ונסחר ברמה של 1.17. היין היפני ממשיך להיחלש לנוכח העלייה בריביות, שמחייבת את הבנק להזרים כסף לשווקים. בשבועות האחרונים יש שוני רב בין הסקטורים השונים. 5 מניות הטכנולוגיה הגדולות (אפל, אמזון, פייסבוק, נטפליקס וגוגל) רשמו בימים האחרונים שיאים חדשים, והצליחו לאזן את החולשה בסקטור הפיננסי שירד בהובלת דויטשה בנק (סימול:DB). הערב נראה כי המגמה היא הפוכה: כאשר הבנקים הם אלו שהובילו את העליות. בגזרת הסחורות, הנפט איבד הערב 1% ונסחר סביב רמה של 64.3 דולר לחבית. בגזרת המאקרו, הנתון המעניין הערב הוא נתון המאזן המסחרי שהצביע כי הגירעון של ארה"ב עמד על 46.2 מיליארד דולר בחודש מאי , נתון טוב מהצפי שעמד על גירעון של 50 מיליארד דולר. במרכז מניית הרשת החברתית טוויטר (סימול:TWTR)  עלתה הערב 0.7%, כאשר ברקע דיווחים כי החברה שוקל הנפקת חוב של כ-1 מיליארד דולר בצורה של חוב המיר למניה. מניית יצרניות הרכבים טסלה (סימול:TSLA) טסה 9.7% ומרכזת עניין רב, זאת אלר שמייסד החברה, אלון מאסק, טען הערב במהלך שיחה עם בעלי המניות כי החברה צפויה להגיע לקצב ייצור של 5,000 מכוניות בשבוע מהדגם Model 3, כבר בסוף החודש הקרוב

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    דעתי 07/06/2018 08:26
    הגב לתגובה זו
    מנפחים ערכים זכרו 2000 באים פריירים קונים מפסידים תמכנסיים ברגע הכל מתהפך היסטריית ההמונים תגמר בבכי מר
  • 8.
    דעתי 07/06/2018 08:18
    הגב לתגובה זו
    האחרונים ברציו פטרוליום מישהו יודע? עליות גידול משמעותי במחזורים שלשום המחזור פי10 מהמחזור היומי הממוצעגם אתמול מחזור גדול למה קונים מי קונה ? מישהו יודע
  • 7.
    דעתי 07/06/2018 08:16
    הגב לתגובה זו
    במזומנים יש ריבית עת הדולר משהו כמו 1.5-1.75% על הדולר להכין תמזומנים ליום בו הנכסים יקרסו כולם יום הדין ולבצע קניות בזיל הזול ככה לימדו אותנו אבותינו מוואלסטריט קנה בקריסה שב חכה לגאות מכור . תשאלו את רוקפלרים ווארן באפט פעם בעשר שנים יורד גשם של זהב על הכלכלה האמריקאית ופעם בעשור עננה כבדה מגיעה תחילה בירידות המתעצמות לירידות חזקות ולפאניקה המונית מכור הכל כי מחר יהיה זול יותר
  • 6.
    מה יהיה עמית טל? אתה עדיין בשורט? (ל"ת)
    אנונימי פתח תקוואי 07/06/2018 08:08
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כאשר מנפחים 07/06/2018 08:07
    הגב לתגובה זו
    של כל הנכסים נוצר עושר זה נותן תמונה מעוותת של הכלכלה הצריכה אף הצמיחה לכן כל אלה שמתבסמים בצמיחה גבוה הזהרו באמירותיכם הכל עלול להתהפך במהירות ייעלמו הצמיחה האבטלה תעלה רווחי החברות יצטמקו קריסת הבורסה ב1929 גרמה לאבטלה המונית קריסה בכלכלה קריסת בנקים תוהו ובוהו לא להתבסם מנתוני הכלכלה ניפוח ערכי הנכסים מעוותים הכל האמת לא מופיעה רק השקר של העושר השקרי ניפוח ערכים. ניפוח הערכים מסתיר את האמת והאמת שונה לגמרי מנתוני הכלכלה בארהב. זכרו את 1929 קריסת הבורסה והמשבר הכלכלי הגדול בהיסטוריה תרדו מייד מהגג טמבלים אין כסף על הריצפה ולא קוטפים מהעץ
  • 4.
    המתחזה 07/06/2018 03:35
    הגב לתגובה זו
    כמה פקיעה מחר?
  • 3.
    וגורביץ' טוען : "משהו רע עובר על הבורסה בארה"ב" (ל"ת)
    אנונימי 07/06/2018 01:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אמרתי שירוץ למעלה.כסף כמו מונפול רק למעלה (ל"ת)
    רק למעלה 06/06/2018 22:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יסגור אדום חזק . (ל"ת)
    לרשום 06/06/2018 15:49
    הגב לתגובה זו
  • חח (ל"ת)
    זה לא נראה כך 06/06/2018 19:32
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: