המפולת במחיר הנפט נבלמת מעט - האם נוצרת רמת תמיכה?

מערכת Bizportal | (2)
נושאים בכתבה נפט

מחיר החבית ממשיך לעמוד במרכזת תשומת הלב בשווקים הפיננסים. הבוקר מחיר החבית צלל כמעט 3% ל34.5 דולר אבל בדקות האחרונות המחיר מתאושש וחוצה מעלה את רף 35 הדולרים. שוקי המניות שכבר עברו לאדום, מגיבים בחיוב להתאוששות התוך יומית במחיר הנפט.  הרצף השלילי במחיר הנפט החל מיד בתום מפגש אופ"ק בווינה, זאת לאחר שראשי הארגון לא הצליחו לקבוע תקרת הפקה. ביום שישי לחץ הירידות במחיר הנפט הוחרף בצורה דרמטית לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית פרסמה אזהרה לפיה עודף ההיצע בשוק הנפט צפוי רק להתגבר עמוק אל תוך 2016. לכתבה המלאה על אותה אזהרה והקשר לנפילות בשוקי המניות - לחץ כאן   הגורם ללחץ היום במחיר הנפט: שר הנפט האיראני, אמיר חוסיין זמנינאי, אמר היום בראיון לבלומברג כי "אין שום סיכוי שנעצור את התכניות שלנו להגדיל את היקף יצוא הנפט". ההצהרה הזו מאותתת על נחישותה ש אירן (כמו גם של שאר מדינות אופ"ק) להמשיך להגדיל את התפוקה למרות שמחיר הנפט צולל. לגבי אירן, נציין כי הסנקציות על המדינה צפויות להתפוגג בשבוע הראשון של ינואר והמדינה כבר ביצעה צעדים על מנת להבטיח גידול דרמטי בהיקף הייצוא.  מה צופים הסוחרים? פוזיציות הושרט על מחיר הנפט קפצו ב-5.6% בשבוע שהסתיים ב-8 בדצמבר (יום שלישי האחרון) כאשר פוזיציות הלונג סגרו ברמה הנמוכה זה 5 שנים. 

המפולת במחיר הנפט בחודשים האחרונים:  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    באתר מחובד לא צריך כל כך הרבה טעויות כתיבה.- מוריד ערך. (ל"ת)
    dekelbeitar1 14/12/2015 09:41
    הגב לתגובה זו
  • שמטוב 14/12/2015 22:35
    הגב לתגובה זו
    הפוסל במומו פוסל
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.