16:38 ירושלים: מתקיים כעת טקס פתיחת אירועי יום הזיכרון בבית "יד לבנים"

16:35 רכבת ישראל: ביום הזיכרון ויום העצמאות יחולו שינויים בפעילות הרכבות >>

15:48 קריית גת: נקבע מותו של הילד בן ה-3 שנחנק מחול בגן ילדים

15:17 הלמ"ס: בחודש מרץ אחוז המועסקים בקרב בני 15 ומעלה עמד על כ-61%

15:09 סוף למשבר: ראש ממשלת אוקראינה יגיע לארץ בחודש הבא וייפגש עם נתניהו

14:34 לקראת הפגישה עם טראמפ: אבו מאזן נפגש עם מלך ירדן לתיאום עמדות

13:53 ירושלים: שני פצועים מדקירה בשכונת ראס אל עמוד במזרח העיר

13:22 ברגע האחרון: ועדת הכלכלה אישרה את המשך הפעילות האזרחית בשדה דב

12:58 משבר נוסף: גרמניה צפויה לתמוך בהחלטה אנטי ישראלית באונסק"ו

12:49 מחירי הדלק: הלילה צפויה עלייה של כ-1% - 6 אגורות יותר מהחודש הקודם

11:48 בשבוע הבא תחל וועדה לאיתור מנהל רשות החברות הבא בראשות שי באב"ד

11:32 ליברמן: "כאב השכול מזכיר לנו לשמור על מדינת ישראל גם בשעות האלו"

10:43 נשיא המדינה בטקס חנוכת היכל הזיכרון: "אנו מבטיחים לנצור את העבר"

10:48 פועל במה בן 25 נפל מגובה במסגרת ההכנות לטקס בהר הרצל >>

09:48 בולטות בת"א: סאפיינס יורדת כ-3%, אמות יורדת 1.33%

09:47 בולטות בת"א: אל על עולה 1.17%, בזק עולה 0.41%

09:15 הנשיא טראמפ: "סין עוזרת לנו עם המצב בצפון קוריאה"

08:45 הדולר נסחר הבוקר בעלייה של 0.08% לרמה של 3.621 שקלים

08:36 אל על: אלי דפס מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה

08:15 ירושלים: נעצרו 17 חשודים בהפרות סדר במזרח העיר

08:09 כעבור עשור: עמוס רגב פורש מתפקידו כעורך "ישראל היום"

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות
שוק הדיור

הנתון של הלמ"ס מבהיר - עליית מחירי הדירות נבלמה

 |  71
שוק הדיור
Share
עליית מחירי הדירות מתמתנת. ברקע להאטה הדרמטית בכל הקשור לעסקאות בשוק הדיור, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום כי מחירי הדירות בחודשים ינואר-פברואר רשמו עלייה של 0.1% בלבד לעומת המחירים בדצמבר-ינואר.


כעת שימו לב לנתונים האחרונים: בחודש החולף מחירי הדירות רשמו, כאמור, עלייה של 0.1%, חודש קודם מחירי הדירות עלו ב-0.4% (הנתון תוקן כעת מעלייה של 0.5%), עוד קודם נרשמה ירידה חודשית של 0.5% ועוד קודם הנתון נותר ללא שינוי ברמה חודשית (0%). כלומר כבר 4 חודשים שמחירים הדירות עומדים במקום. לצורך השוואה, בארבעת החודשים המקבילים אשתקד מחירי הדירות עלו בלפחות 0.6% על בסיס חודשי.

בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים עליית מחירי הדירות התמתנה ל-6% בלבד. בחודש הקודם קצב עליית המחירים השנתי עמד על 6.3% וחודש נוסף אחורה הקצב עמד על 6.6%. ונציין כי במהלך חודשים ארוכים עמד קצב עליית המחירים השנתי על מעל 8%. כלומר ניכרת התמתנות בעליית המחירים.

בשורה התחתונה, מהנתונים עולה כי עליית מחירי הדירות נבלמה בחודשים האחרונים, השאלה היא האם זו בלימה זמנית לקראת גל נוסף של עליות מחירים, או שזה סימן ראשון לכך שגל העלייה במחירי הדירות שהחל ב-2009 הסתיים.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

71 תגובות ב-40 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
40 אמיר 21/04/2017 09:45 נבלמה העליה? איפה? שיש יותר עיסקאות בדירות זולות וקטנות
כשרוצים להציג תאוריה מסוימת, לא מתבלבלים באוצר עם עובדות.
גלאי ספסרים 23/04/2017 04:20 האינטרס שלך ברור אבל העובדות לא משקרות (ל"ת)
39 לדעתי 20/04/2017 18:44 לא תהייה ירידה
הסביבה הכלכלית היא עדיין של עודף ביקוש ועליית מחירים. אז ריבית המשכנתאות עלתה קצת וזה קירר את את כדאיות הרכישה אבל הביקוש הטהור המגלם את הצורך ובעיקר הרצון להחזיק דירה חזק מאי פעם. כל עוד המשק צומח האבטלה במינימום כניסת כספים לישראל בשיא מטורף והרצון לדירה חזק אין סיכוי לירידות. מקסימום עצירות זמניות בדרך.
38 לדעתי 20/04/2017 18:18 לא תהייה ירידה
הסביבה הכלכלית היא עדיין של עודף ביקוש ועליית מחירים. אז ריבית המשכנתאות עלתה קצת וזה קירר את את כדאיות הרכישה אבל הביקוש הטהור המגלם את הצורך ובעיקר הרצון להחזיק דירה חזק מאי פעם. כל עוד המשק צומח האבטלה במינימום כניסת כספים לישראל בשיא מטורף והרצון לדירה חזק אין סיכוי לירידות. מקסימום עצירות זמניות בדרך.
37 קובי 16/04/2017 23:13 גילוי נאות
לכל קוראי האתר היקרים; אל תיפלו בפח. יש כאן אדם אחד או שניים שמקשקשים לכולם וכותב/ים עשרות תגובות-כל אחד על ירידת מחירים. וראש העין.. הכל בבלאט מוחלט! אני אדם פרטי שזקוק לדירה כמו כולם, ומכיר את השוק טוב. והמצב לצערי נורא. הכל כל הזמן ממשיך לעלות. מי שיכול שירוץ ויקנה. ויפה שעה אחת קודם!
נכון 20/04/2017 18:45 תכלס צודק (ל"ת)
גלאי ספסרים 17/04/2017 13:18 יותר טוב תצעק: אאאני הולך!
3 דירות זה עסק אז שלם מס כמו עסק או שתעשה לעצמך ולנו טובה וחפש עסק שיועיל לחברה בה אתה חי
36 נתן 16/04/2017 16:01 הכל ידוע מראש, נשאר שבג"ץ לא יכנע לקבוצת כח...
של ספסרי הדירות. כחלון בחסות ביבי משנים את השיטה. ומעכשיו: מחירי הדירות יורדים=המשק צומח.
35 יניב 16/04/2017 09:36 כל השיווקים החדשים רק באיזורי פריפריה אז איך המחירים יר
כל השיווקים החדשים הם רק במחיר למשתכן תראו את הכמויות ואיפה משווקים מכרו בשנה פחות מ 10 אלף דירות אז איך המחירים ירדו?
34 אבשלום חום 15/04/2017 21:47 זוג צעיר בהריון מתקדם! נצלו את התרסקות הדירות!!!
וקנו לכם דירה יפה בפריפריה. בחצי חינם. בחצי כסף. שדרות נתיבות. אופקים. שעה ברכבת במהירות האור ואתם בתל אביב!!
33 אדם 15/04/2017 20:33 כשריבית המשכנתאות גבוהה מהתשואה אין רציונל השקעה בנדל"ן
ריבית משכנתאות קבועה ל20 שנה מעל 5% ואילו תשואה באזור המרכז בין 2-2.5%, כלומר עלות ההשקעה גבוהה מהתשואה!! זה האמא של הבועות!
אחד שמבין 16/04/2017 14:27 שטויות
דירה היא לא השקעה מי שקונה דירה לרוב משתמש בה לעומת מי שקונה מנייה או אגח ולא ישתמש בהם לעולם. מחירי הדירות עולים בדיוק כמו מחירי הסיגריות או כרטיס לקולנוע או קילו אנטריקוט ואין שום סיבה שהם ירדו
רון 21/04/2017 11:16 צודק. בינתיים אין סיבה לירידת מחירים
המשקיעים מזמן בחוץ בגלל שיש 8 אחוז מס רכישה מהשקל הראשון על דירה שניה. יש משפחות שצריכות להשתדרג ומוכנות לשלם עבור החלפת דירתן לטובה יותר. כל עוד אין תשואה בטוחה טובה ומובטחת בסביבות 4 אחוז על פקדונות, אנשים יעדיפו לצרוך דירות מאשר לנסות לחסוך את כספם. לאחרונה על סמך השגי המשק, כלכלני קרן המטבע פתאום פרסמו שאין בועת מחירים בדיור שאין מינוף מסוכן למשקי הבית שנטלו משכנתאות. שכר המינימום צפוי להמשיך לעלות. האנפלציה אפסית. ההכנסה הפנויה צפויה לגדול.
32 והשכירות מזנקת!! 15/04/2017 20:08 נתון הלמ"ס מבהיר: מחירי הדירות ממשיכים לעלות (ל"ת)
31 יורם 15/04/2017 19:03 ההתחלה של הסוף, טעות ענק לקנות דירה בימים אלה
חודש הבא נראה ירידות
30 מישהו שיודע לקרוא 15/04/2017 14:05 בושה של כתבה הזוי מי שכתב את זה
לרשום התמתנות ובליימת מחירים ובאותו משפט לרשום עלייה של 6 אחוז . מי כתב את זה חובבן או מנסים להטעות את הציבור. עיתונות נמוכה וחסרת מקצועיות.
פ 15/04/2017 22:23 אתה בושה. אומרים לך שכמעט חצי שנה המחיר
לא זז. רוב ה-6% שאתה מדבר עליהם זה מהחצי שנה שלפני זה. אז אתה הבושה.
29 הצדיק מסדום 15/04/2017 12:07 ירידת מחירים בפתח
1. ריבית משכנתאות עולה 2. ריבית בארה"ב עולה 3. הון ראשוני לדירה קשה להשגה 4. הלוואות משקי הבית בשיא 5. יש התרגלות..אנשים לא רואים אסון לגור בשכירות ל מכונים לשלם כל מחיר 6. אומנם אבטלה נמוכה אך איכות המשרות נמוכה וכך גם השכר.. הדרך לתיקון מחירי הדירות סלולה..האם הבועה תתפוצץ..במקומות אלרים זה קרה..גם כאן זה יקרה..אבל יקח זמן כי כאן יש מספר שחקנים מועט עם יכולת שליטה מסויימת על גורמים שונים המשפיעים על הענף
איתן 16/04/2017 09:44 אין קשר למספר שחקנים
שחקנים לעולם לא יכולים לשנות מגמת שוק. השוק חזק יותר מכל ממשלה, פוליטיקה, קרטלים ובעלי הון. ברגע שתחל הירידה - זה יקרה מהר מיום ליום ומי שלא מכר היום, לא יצליח למכור גם למחרת במחיר הרבה יותר נמוך. דינמיקה של בועה.
פיני 15/04/2017 22:34 עד הפתח יש עליות מחירים. (ל"ת)
28 יגאל עובד בנק 15/04/2017 10:58 לא קונים דירה
תאמינו לי שהמפולת בדרך אני רואה את זה אצלנו משקיעים שחשבו לעשות סיבוב על מסכנים מתקשים לעמוד בהחזרים.
27 ךל 15/04/2017 10:50 אכן כן. נגמר הכסף שמסוגל לתמוך במחירים הללו
שביחס למשכורת הממוצעת במשק הם המחירים הגבוהים בעולם המערבי.
26 כחלון 15/04/2017 10:37 כחלון
כחלון נימחק בבחירות לא עובר את החסימה נדלן מת רק שלא נגיע לסבפריים כמו אמריקה
אבא 15/04/2017 18:51 כחלון גורף תומכים רבים שאין לך מושג (ל"ת)
צחי-יועץ משכנתא 16/04/2017 01:53 כחלון יפול או יתרומם על דבר אחד
מחיר הנדלן. נדלן עולה כחלון נופל ולהפך... נשאר לו עוד קצת יותר משנה
25 א.א. 14/04/2017 23:12 משכנתא ריבית
מפולת כאשר לא יוכלו להחזיר מיליון שקל
24 אבא 14/04/2017 22:37 תודה לכחלון (ל"ת)
23 קולט אינטרסנטים 14/04/2017 22:00 לא יפה ביזפורטל...
כמה טוקבקים של חברי המחאה סיננתם?? לי סיננתם אחד היום....
22 כל הבלימה הזאת היא לא 14/04/2017 20:13 בזכות כחלון, פשוט הבנקים מצאו
מקום חדש לזלול לאזרח הפשוט את הכסף והאלו מחירם של הריביות, אז ההחזר החודשי עלה ב30 אחוז וקשה יותר לקנות דירה כי קשה יותר לקבל משכנתא (צריך ששליש מההכנסות יהיה כמו גובה המשכנתא) וכחלון הוא לא משווק דירות לזוגות הצעירים, רק כתבות ואיך הוא נלחם בבנקים? מפריט את כרטיסי האשראי.תודה שאתה חוסך לי 20 שקל על כרטיס אשראי בזמן שהמשכנתא מתיקרת ב2000 שקל! לא מבין איך בחרתי בך.
21 יואב 14/04/2017 19:38 תנטרלו את המשתכן ותראו שאין תזוזה ואפילו התייקרות (ל"ת)
יניב 15/04/2017 14:47 מחיר למשתכן כבר מנותרל אתה לא מעודכן
העם מחער למשתכן היתה ירדה חדה
הכותרת בלבלה אותו.. 15/04/2017 20:11 הוא גם לא מעודכן שהייתה עליה במחירי הדירות. (ל"ת)
20 קולט אינטרסנטים 14/04/2017 17:50 השוק עשה פרסה
חמור מי שנכנס לנדל"ן עכשיו....
19 רן 14/04/2017 17:43 כולם להחזיק חזק
המפולת כבר כאן. זה הזמן למכור.
18 דור ה-Y 14/04/2017 17:34 לא קונים דירה במחיר בועה
דור ה-Y כבר לא מוכן שידפקו אותו יותר. אין מה לקנות דירה במחיר מופרך, ולהשתעבד כל החיים בשבילה. המצב גרם לכך שאיכות החיים פיקטיבית, כיוון שכל המשכורת היא על 4 קירות.
קובי 16/04/2017 23:13 גילוי נאות
לכל קוראי האתר היקרים; אל תיפלו בפח. יש כאן אדם אחד או שניים שמקשקשים לכולם וכותב/ים עשרות תגובות-כל אחד על ירידת מחירים. וראש העין.. הכל בבלאט מוחלט! אני אדם פרטי שזקוק לדירה כמו כולם, ומכיר את השוק טוב. והמצב לצערי נורא. הכל כל הזמן ממשיך לעלות. מי שיכול שירוץ ויקנה. ויפה שעה אחת קודם!
17 אסף 14/04/2017 17:15 מרחם על לוקחי המשכנתאות 4% לפני העליות בריבית
מקווה שלא יהיו פיטורים מסיביים בשנים הקרובות, אך עם התחזית לעליית הריבית לא רואה מנוס מזה
16 דן 14/04/2017 17:12 אקנה מה"משקיעים" כשהבנק יעקל להם את הנכס והם ימכרו בזול (ל"ת)
15 ניב 14/04/2017 16:54 עכשיו שלב ההפנמה של המוכרים שכדאי להתפשר ולמכור בהנחה
שימו לב כמה מודעות של קבלנים מציעים הנחה רק שהם יסגרו. מי שמשווק עכשיו מבין שעדיף לו לקבל פחות 3-5% ממה שקיווה ולא לתץ עוד 4 חודשים הנחה כפולה. ומי שמוכר יד שנייה.... טוב הם רואים כבר שאף אחד לא רץ לתת להם הצעה. ואם כן כבר במחיר הרבה יותר נמוך. ככה זה מתחיל... רק מי שימכור היום ירוויח. ומי שיתעכב בעוד כמה חודשים שכבר כולם יבינו שיש ירידות... יאכל את הכובע
רון 21/04/2017 11:44 אתה טועה
מי שיש לו דירה אחת ורוצה לשדרג לדירה יותר טובה צריך להוסיף רק הפרש. זה לא משנה אם המחיר של מה שיש לו עולה או יורד. מי שקנה בזול דירה נוספת (להשקעה) עדיין לא כדאי לו למכור מכיוון שהוא יקבל על כספו אפס אחוז תשואה בפקדון בבנק. בורסה היא הימור, אפשר להפסיד, ולכן עדיף להישאר עם דירה להשקעה מכיוון ששכר הדירה צפוי להמשיך לעלות, שכר המינימום צפוי להמשיך לעלות וגם ההכנסה הפנויה צפויה להמשיך לעלות.
14 תומי 14/04/2017 16:33 נהדר
עכשיו שהכלללל יצנח
13 דרור 14/04/2017 16:32 להעלות את מס הרכישה מ8% ל12% על רכישת דירה שנייה ומעלה. (ל"ת)
12 גיל 14/04/2017 16:27 ולפעמים החגיגה נגמרת
חגיגת הדור הותיק על חשבון הצעירים מתחילה להראות את אותותיה. הזוגות הצעירים לא מוכנים לספוג יותר את התעשרותם של כל מיני ארחי פרחי שנהיו בין רגע מיליונרים על חשבונם. הירידה הגדולה קרבה, ולזוגות הצעירים כמוני אני קורא לא לקנות!!! אל תשעבדו ל-4 קירות ותרכשו חובות לכל החיים!
11 שולי 14/04/2017 16:21 הסתיים גל העליות
ברגע שהמשקיעים יוצאים, העליות נעצרו
אלחנדאו 15/04/2017 22:43 גל עליות ממשיך ובגדול (ל"ת)
אורי 15/04/2017 22:40 הפוך גוטה
ביקושים כבושים כמו חמוצים סופם להתפרץ ואז מחירים יעלו עוד. לאן? השמיים הם הגבול..
10 אבא 14/04/2017 16:17 מקווה שבג"ץ לא יתקופף מול הלוביסטים של ספסרי הדירות
ומס דירה שלישית יכנס לתוקף. ואז השקעה בדירות לא תהיה אטרקטיבית כמו מקלט מס חוקי והביקוש לדירות יהיה בעיקר של מי שרוצה לגור בהן.
9 דימה 14/04/2017 16:15 המפץ הגדול הגיע (ל"ת)
8 בלון הנדלן 14/04/2017 15:55 המפולת בדרך דירות זבל במיליונים (ל"ת)
7 יואב גולדברג 14/04/2017 15:52 ואף על פי כן המחירים עולים.
לא נראה שנראה ירידות, כי במרכז לא בונים, ביקושים אדירים ואין דירות. עלית המחירים מתמתנת זמנית ובקרוב ועליה תלולה בקרוב שוב.
צחי-יועץ משכנתא 16/04/2017 01:49 אתה טועה ומטעה בונים הרבה
למרות זאת קבלנים בינתיים לא מורידים מחירים ויש להם צבר הולך וגדל של דירות ריקות. לדעתי התופעה לא תמשך יותר ממספר חודשים נוספים.
יזם הייטק 15/04/2017 13:36 רוב הדירות ריקות במרכז
במרכז הנפילות כבר התחילו
טראמפ 15/04/2017 22:47 טרול שקרן. אתה יזם כמו שאני טראמפ
לקבלנים מלאי הקרקעות אוזל. יש עסקאות רק של מחיר למשתכן אבל במרכז כמו בראשלצ היו הגרלות ואין בנייה . למה ? כי אין היתרי בנייה.ככה מורידים עסקאות. מקפיאים הכל אבל הכל להקפאה עמוקה.
6 אאא 14/04/2017 15:44 סימן שמס דירה 3 עובד!!!בדיוק אותו לו"ז
בהתאם לאישור מס דירה 3 כל הכבוד לכחלון ככה עובדים!! זה פטיש לא כמו ששטייניץ
5 הכלכלן 14/04/2017 15:39 מחירי הדירות
אם יהיו 10 חודשים של ״דישדוש״ במחירי הדירות אנחנו נראה מפולת.!!! הבועה חייבת להזין את עצמה ולהתנפח.. אם המחירים ישארו במקום כ10 חודשים הם יתחילו בצניחה חופשית.. ככה היה בכל מדינה שהבועה התפוצצה
דוד 17/04/2017 20:21 כשבית יפסיק להיות מקלט מס
3 דירות זה עסק.
4 מחליף של טדי 14/04/2017 15:39 אף אחד כבר לא חולם שהמחירים יכולים לעלות
בעצם, כל האינטרסנטים מתפללים שהם יספיקו למכור את הדירות שלהם לפני ההתרסקות. צפו פגיע.
3 איש צבא 14/04/2017 15:18 אחרי שטיל עף גבוה, הגיעה הזמן שלו לרדת
ולפעמים החגיגה נגמרת
רון 21/04/2017 11:23 מזכיר לי
קראתי שציטטו את כחלון כשכניראה אמר:״ המחירים יירדו כי מעלית שעולה גם יורדת״
צחי 16/04/2017 01:46 אחד הטובים
חחחחח
2 בפייסבוק.. 14/04/2017 15:11 תקציר כלכלי - ותחסכו זמן מכתבות ארוכות ומייגעות (ל"ת)
1 דיור 14/04/2017 14:53 הסתיים לצערי
רק שלא תהיה מפולת.
דוד 14/04/2017 23:40 דוד - עובד בנק
לצערי המפולת החלה. חכו לנתונים של החודש הבא.......
מאיר פ 14/04/2017 21:25 אין סיכוי למפולת
הבנקים נותנים אשראי נדיב לקבלנים על מנת להחזיק דירות ולא למכור במחיר נמוך יותר כל זאת על מנת לדחוף את המחירים מעלה
אילן 14/04/2017 21:12 המיתון בדרך
וזה יהיה הרבה יותר גרוע מירידות מחירים!!! כחלון לא לקח את האפשרות הזו בחשבון וכמובן עדיין לא הבין מה זה בדיוק מיתון ואיך אוכלים את זה,במידה והוא יהיה בתפקיד או זה שאחריו יהיה בתפקיד הם בוודאי יבינו שמיתון זה קטסטרופה לשוק הנדלן ואז הם ימציאו המצאות חדשות כמו דיור למסכנים וכיוצא באלה תכניות שאין בהם פתרון לבעיה של חוסר בדירות והם לא באמת מגדילים את היצע הדירות והם גם יבינו שאין שוק -שום שוק בעולם בלי המשקיעים!!!
יזם הייטק 15/04/2017 13:44 ירידת מחירי הנדלן = צמיחה במשק
המון כסף ישתחרר לכלכלה, והעסקים יקבלו תנופה ברגע שמחירי הנדלן ירדו והמשקיעים יתחילו לממש רווחים, אם המחירים ימשיכו לעלות, זה סימן למיתון, לא יהיה כסף לקטר שמניע את המשק, לזוגות הצעירים, להוצי גם על דיור וגם להוציא לעסקים , ריהוט, מזון, הנעלה, ביגוד, קניונים, חינוך משלים, פנאי, מסעדות, תיירות פנים, מוצרי חשמל ועוד ועוד, כולם יתייבשו ברגע שמחירים יעלו ואו ישארו למעלה, ירידת מחירים בנדלן זו הבכרכה הכי גדולה לעסקים, ןלכלכלה ולצמיחה.
רון 21/04/2017 11:30 אתה טועה ומטעה! ענף הנדל״ן הוא הקטר האמיתי במשק
כשריבית בנק ישראל נמוכה, זה מעודד השקעות וצריכה ומדכא חיסכון. זה בדיוק מה שקורה כבר עשור ולא סתם האבטלה בשפל. כשיוזמים בניית דירות זה מייצר המון תעסוקה, פעילות עסקית, הכסף נע, מחליף ידיים, מפרנס. זאת הברכה של ריבית נמוכה. הקללה שלה היא שמחירי הנכסים עולים ואז באים בכיינים כמוך, מייחילים ומתפללים לירידת מחירים כדי שיוכלו לקנות בזול את מה שמשפחות חפצות חיים קנו ב״יוקר״.
גג 21/04/2017 17:16 קטר זה מי שמייצר צמיחה ועבודות לישראלים
מה הקטר בענף שנותן עבודה למסתתני עבודה ,ערבים ועובדים זרים ומנפח כיסיים לאחוזון זניח של ישראלים(תעבי בצע בצורה שלא נראה מעולם דבר כזה) וגורם לגזל ושוד והגירת יהודים וצעירים מהארץ , מה קטר בזה נדלניסט אינטרסנט.
איציק 14/04/2017 15:37 חייבים מפולת בדיור (ל"ת)
אורי 19/04/2017 15:34 אתה טיפש
מי שמאחל מפולת בדיור סופו שיקבל ריקושט מכאוס כלכלי. הלוואי ואותך ייפטרו מהבלאגן הכלכלי במצב כזה.
גג 21/04/2017 17:22 למר אורי הענף נדל"ן שלך הוא לא זה שמעסיק ישראלים על ...
איזה פיתורין ריקושטים בלאגן זה רק הנדלן החזירי ותעב הבצע יצר. לפי דעתי יש לסלק מהארץ את חברות הגזל הבנייה הישראליות ולתת רק לחברות זרות ועובדים זרים להיות בתחום גם ככה הם אלה שבונים ישראלים מביאים פנימה חזירות ותו לא.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש