האסטרטגיה המפתיעה של טאפרוור - היופי הנשי; ובמיוחד הנשים מוונצואלה

האם נשים משקיעות יותר באיפור ומוצרי טיפוח או במיכלי פלסטיק? התשובה לשאלה היא המפתח למצוא את הכיוון החדש של טאפרוור
עידן קייסר | (5)

טאפרוור (סימול: TUP), החברה הידועה בשל אריזות הפלסטיק המפורסמות, ובשל המסיבות הביתיות הנשיות, בנתה בשקט בשקט אימפריית יופי באמריקה הלטינית.

טאפרוור עוברת להתעסק ביופי הנשי. אותה טאפרוור אשר אריזות הפלסטיק המיועדות לאחסון שלה, שווקו על פי מיטב המסורת הנשית במסיבות 'קוקטיילים' ביתיות ברחבי העולם כבר במשך עשורים. הנשים שקונות כלי פלסטיק לאחסון קונות גם קרמים לעור - וטאפרוור החליטה שיש שם פוטנציאל גם למכירות של מוצרי טיפוח.

כיום, על פי פרסום של הוול סטריט ג'ורנל, מכירות מוצרי טיפוח ויופי מהוות 26%! מסה"כ המכירות של טאפרוור.

החברה החליטה להתמקד בגישתה במדינות בהם לנשים הכי אכפת מאיך שהן נראות. ארה"ב לא דורגה במקום הראשון בקטגוריה זו. למעשה, היא דורגה במקום ה-9 (והמכובד?) במדד ה'נשיות' של טאפרוור, אשר מודד את גישתן של הנשים לגבי המראה שלהן.

האזור אשר צבר את מרבית המקומות הראשונים, ללא עוררין, היא יבשת אמריקה הלטינית. במיוחד בלטה לטובה ונצואלה, אשר דורגה במקום הראשון והמכובד ביותר של נשים שדואגות הכי הרבה ליופי שלהן.

חברת אבון (סימול: AVP) כבר מצאה מזמן את מה שטאפרוור הבינה לאחרונה. והיא מפעילה כבר מזה זמן 'צבא' של מוכרניות ומוכרנים אשר עוברים מדלת לדלת בברזיל. ברזיל היא השוק הגדול ביותר למכירות 'פנים מול פנים' של חברת אבון.

אמריקה הלטינית עובדת כל כך טוב לטאפרוור ואבון מכמה סיבות. הראשונה היא שאין מספיק חנויות קמעונאיות המוכרות מוצרי טיפוח ויופי ביבשת. זאת ועוד, מכירות דלת לדלת הם נקודות כניסה מצוינות לשוק העבודה עבור נשים ללא הכשרה מיוחדת, ולנשים שרוצות מאוד לצאת לעבודה. בנוסף, באמריקה הלטינית ישנם אנשים 'חמים', ומעגלים סוציאלים נרחבים בהתאמה. והכי חשוב: הנשים שם באמת רוצות להיראות טוב כל הזמן.

אז מה זה אומר עבור טאפרוור? שלנשים באמריקה הלטינית יש המון מסיבות ביתיות של טאפרוור, אך במקום להתעסק בשאריות מזון או בצורות אחסון שונות, הן יוצרות סלוני טיפוח ביתיים, ומתמקדות באיפור וברגיעה. 'על הדרך', הן מוכרות גם כלי אחסון של טאפרוור. מנכ"ל טאפרוור קורא לזה "גישת הסוס הטרויאני", כך מוסר הג'ורנל.

הדינמיקה הנוכחית יכולה לעבוד במשך זמן מה, אך ככל שאמריקה הלטינית תפתח למותגים ותהיה מתקדמת יותר - מתחרים ינגסו בעוגה החדשה של טאפרוור ואבון. מתחרות חזקות כמו אסטי לאודר (סימול: EL), מאק, לוריאל ומייבלין יכולות לפגוע בתזרים ההכנסות החדש של טאפרוור, אך ה"סוס הטרויאני" הזה יכול לעבוד גם בחלקים אחרים בעולם.

מניות טאפרוור עלו קצת מעל ל-6% במהלך 2012, בעוד שמניות אבון נפלו מעל 14%.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    א.א. 24/12/2012 21:55
    הגב לתגובה זו
    כלים מיוחדים וטובים עם איכות מצוינת
  • 4.
    חרטט 07/04/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    קשקוש בלבוש . הכל הבל הבלים
  • 3.
    גם אשתי קונה אלביט הדמיה (ל"ת)
    אלביט הדמיה 07/04/2012 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גררררר... הנשים של דרום אמריקה (ל"ת)
    פאבלו אסקובר 07/04/2012 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסי 07/04/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
    בסוף רק הזמינה חברות כל פעם... ריכולים של בנות...לך תבין

PayPal משלמת יותר: הכנסות שיא ב-Q2 לוריפון; הורידה תחזיות לרבעון הבא וצללה 15.5%

עידכון בתחזיות רווח לרבעון הבא הובילו לירידות חדות במניה. "אנו רואים את התפתחות אמצעי התשלום האלקטרוניים בעולם ונוטלים חלק פעיל בבניית התשתיות הנדרשות למעבר לתשלום סלולרי"
יהושע לוי |
ענקית הבילינג, וריפון (סימול: PAY) פירסמה בסוף שבוע האחרון את דו"חותיה הכספיים עם הכנסות שיא של כמעט חצי מיליארד דולר. החברה גם הודיעה על עדכון מטה בתחזיות הרווחים לרבעון הבא והמנייה הגיבה בירידה חריפה של עד 15.5% לסיומו של המסחר בשישי. החברה שעוסקת באבטחת תשלומים אלקטרוניים עבור חברות קמעוניות, פיננסיות, בתי-חולים ממשלות ושירותי בריאות הרוויחה ברבעון השני 64 סנט למניה, יותר מצפי האנליסטים ל-61 סנט למניה. ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה 46 סנט למניה. ההכנסות לרבעון השני עמדו על 479 מיליון דולר לעומת 425 מיליון דולר ברבעון הקודם לו. ברבעון המקביל אליו אשתקד החברה פירסמה על 293 מיליון דולר, גידול שנתי של 64%. בנוסף לכך, עדכנה חברה את משקיעיה כי ברבעון הבא היא מצפה לרווח בטווחים של 68-70 סנט למניה, מעט נמוך מתחזיות האנליסטים. גם הרווח השנתי של שנת 2012 צפוי להיות מעט נמוך יותר ונאמד עתה בטווח של 2.6 דולר ל- 2.66 דולר למניה. נשיא וריפון בישראל, לייזי ינאי מסביר "אנחנו עובדים ברמה יום-יומית בכדי לשפר את היעילות של וריפון בכל הפרמטרים. ולראיה, המכירות, הרווחיות הגולמית והנקייה שוב עברו את תחזיות השוק. אנו רואים את התפתחות אמצעי התשלום האלקטרוניים בעולם ונוטלים חלק פעיל בבניית התשתיות הנדרשות למעבר לתשלום סלולרי". כמו-כן, בחמישי האחרון הודיעה החברה על הסכם רישוי ושיווק עם PayPal. וריפון מסרה שהיא תערוך שינויים בתוכונות ובמערכות כדי שקונים קמעוניים-בינונים וגדולים יוכלו להשתמש בכרטיסי הגישה של PayPal בכדי לבצע רכישה בטלפונים.