עדן קארצב
צילום: איסטנבול בשקשהיר טוויטר

לאחר שגיב יחזקאל: עדן קארצב על הכוונת בטורקיה - האם יחזור לארץ וכמה הוא מרוויח?

הקשר הישראלי נמצא על המוקד בבשקשהיר, שהודיעה כי תפתח בחקירה נגדו. כל הפרטים
יובל כרמל | (1)
סערה בטורקיה: לאחר שחגג עם מחווה לחטופים, נעצר ושוחרר לבסוף, שגיב יחזקאל יחזור בקרוב לארץ. אך עיניהם של הטורקים מופנים כעת לעדן קארצב, שפרסם גם הוא פוסט באינסטגרם למען העלאת המודעות לחטופינו שנמצאים בשבי החמאס. בעקבות ההתבטאות, קבוצתו של הקשר, איסטנבול בשקשהיר, הודיעה כי היא פותחת בחקירה נגדו, וייתכן כי גם קארצב ימצא את עצמו מצוי בסכנה בטחונית. על פי הדיווחים, נעשים מאמצים להחזיר את השחקן ארצה, אך בניגוד לאנטליהספור ששחררה את יחזקאל מיידית, קארצב עדיין חתום בבשקשהיר.   "המועדון פתח בחקירת משמעת נגד עדן קארצב", כתבו בבשקשהיר, "שהפר את הוראות המשמעת של הקבוצה בחשבון הרשת החברתית שלו, אשר סותר את רגישות ארצנו, ובעניין זה התבקשה הגנה בכתב של השחקן". בעיתונות הטורקית יצאו נגד הישראלית, כשגם ארגון האולטראס של המועדון לא ראה את המעשה שלו בעין יפה - "אנחנו לא רוצים תומכי ציונים שמורידים מערכי ומרגישויות המדינה". כעת מסתמן כי גם קארצב בן ה-23 סיים את דרכו במדינה העוינת, לאחר ששיחק 17 משחקים בכל המסגרות עבור הקבוצה. קארצב החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, ולאחר שלא הצליח להשתלב בקבוצה הבוגרת עזב את קרית שלום וחתם במכבי נתניה. במדי היהלומים הציג קארצב יכולת נהדרת, ולאחר עונה אחת בלבד הושאל לדינמו מוסקבה, במעבר שלא צלח לבסוף מפאת סנקציות כלכליות שהוטלו על הקבוצה הרוסית. הקשר המשיך לשחק עבור נתניה במשך חצי עונה נוספת, כשלאחר מכן נמכר לקבוצה הטורקית עבור 2.3 מיליון אירו - שזהו גם שוויו כיום. במידה וקארצב ישוחרר מהקבוצה, יהפוך הקשר לשחקן חופשי ועשוי להמשיך לשחק מעבר לים. בגזרה הישראלית מכבי חיפה הראתה בו עניין לחיזוק הקישור האחורי, עם פציעתו של מחמוד ג'אבר, ויציאתו של מנואל קאפומנה "שואו" לאליפות אפריקה. הירוקים רצו במעבר גם לפני כשנה וחצי אך קארצב העדיף לצאת לחו"ל. כעת הקשר יכול לעזור להם לעבות את הסגל כשמאבק האליפות בעיצומו. הקשר חתם בבשקשהיר עד קיץ 2027, עם שכר של 220 אלף אירו לעונה - סכומים שבכרמל מסוגלים לשלם, כשהמשתכר הבכיר היום בסגל הינו דיא סבע שבדרך לעזוב את הקבוצה, עם שכר עתק של כ-600 אלף אירו לעונה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מני 15/01/2024 14:10
    הגב לתגובה זו
    ארדואן ומפלגתו תומכים בחמאס , יש בטורקיה גם גורמי איסלאם קיצוניים יותר , לכן זה לא הזמן לישראלים לשחק בטורקיה .
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.