ביברס נאתכו
צילום: פרטיזן בלגרד טוויטר

היום ב-19:00, בכר נגד נאתכו: איך משתווה הסגל של הכוכב לפרטיזן?

אחד המפגשים הלוהטים באירופה קורה היום, הפעם עם ייצוג ישראלי מכובד: מה הפער התקציבי בין הכוכב האדום לפרטיזן בלגרד?
יובל כרמל |

היום זה קורה: הדרבי הנצחי של בלגרד, הכוכב האדום של ברק בכר ועומרי גלזר תארח בשנה 19:00 את פרטיזן של ביברס נאתכו, שנמצאת במקום השני בטבלה, כ-2 נקודות מתחת לכוכב.

קבוצתו של בכר חוותה פתיחת עונה חלשה בליגה שבה היא שולטת ב-8 השנים האחרונות, כשנכנסה למאבק אליפות עם פרטיזן שנחשבת לקבוצה משמעותית פחות טובה. גם בליגת האלופות הכוכב אכזבה ואף הודחה מהמפעל, אך חזרה לתלם בזירה המקומית עם 5 ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים.

ישמור על שער נקי? עומרי גלזר (הכוכב האדום טוויטר)

באשר לשווי הסגל, השווי הכולל של הכוכב עומד על 73 מיליון אירו - יותר מפי 2 מסגל פרטיזן. לכוכב האדום 9 שחקנים עם שווי שוק גבוה מהשחקן היקר ביותר של היריבה העירונית. בין השמות ניתן למצוא את הקשר ההתקפי מירקו איבניץ' בן ה-30, ששוויו עומד על לא פחות מ-9 מיליון אירו, מה שהופך אותו לשחקן היקר ביותר בסרביה. אחריו מגיע הכנף הגנאי אוסמן בוקארי (24), ששווה 6.5 מיליון אירו ונחשב לאחד משחקני המפתח של הקבוצה, עם 5 שערים ו-3 בישולים העונה. אחריו זהו מלך השערים של הקבוצה, החלוץ ז'אן-פיליפ קראסו, שכבש העונה 7 שערים. השחקן הגיע בקיץ כשחקן חופשי מלודוגורץ, כששוויו מוערך ב-6 מיליון אירו.

שוויו של עומרי גלזר אגב, עומד על 1.4 מיליון אירו. השוער הישראלי נחשב לאחת מנקודות האור של הכוכב האדום בזמן פתיחת העונה החלשה תחת שרביטו של ברק בכר. זכורה במיוחד המחצית הראשונה שלו במסגרת ליגת האלופות נגד זוכת המפעל מנצ'סטר סיטי, שבה שבר את שיא ההצלות למחצית במפעל היוקרתי.

פרטיזן לעומת זאת מחזיקה בשחקנים בשווי של 34 מיליון אירו, השחקן היקר ביותר הוא הקפטן סבטוזר מרקוביץ' בן ה-23. הבלם הצעיר שווה כ-3.5 מיליון אירו. אחריו באים שחקני ההתקפה קווינסי מניג (28) וסאמד באזדר (19), ששווים 2.8 ו-2.7 מיליון אירו בהתאמה. נאתכו בן ה-35 נמצא במקום ה-14 עם שווי שוק של מיליון אירו, אך הקשר הישראלי-סרבי הוא אחד השחקנים החשובים של פרטיזן העונה, אם לא החשוב שבהם: נאתכו הוא מלך הבישולים של הקבוצה, עם 7 כאלה, והבקיע 6 שערים מתחילת העונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.