אדם נוימן
צילום: הפועל פתח תקוה

"פורבס": אחד המיליארדרים הגדולים בישראל הוא הספונסר של הפועל פ"ת

הספונסר הראשי של הכחולים, מייסד Wework אדם נוימן, מחזיק בהון של 2.2 מיליארד דולר. עליית ליגה תפתח את הכיס בעונה הבאה?

אתר "פורבס" פרסם בימים האחרונים את דירוג המיליארדרים הגדולים בעולם וזה כולל 30 ישראלים שהונם מוערך ביותר ממיליארד דולר - מספר זהה לשיא שנרשם בשנה שעברה.

אחד המיליארדרים ברשימה הוא אדם נוימן, ממייסדי Wework, שרשם עלייה בהונו מ-1.4 מיליארד דולר בשנה שעברה, אז העניקו לו את המקום ה-2,076 הכללי, ל-2.2 מיליארד דולר השנה - והוא במקום 1368 כעת. נוימן, בן ה-43, הוא יזם ואיש עסקים ישראלי. מייסד חברת WeWork כיהן בתפקיד המנכ"ל בשנים 2010–2019.

נוימן חתם בקיץ שעבר על הסכם עם עמותת 'הכחולה' שמנהלת את הפועל פתח תקווה מהליגה הלאומית על חוזה לשלוש שנים עם אופציה לשנתיים נוספות. במסגרת ההסכם, יהפוך לספונסר הראשי של המועדון. נוימן הסכים להכפיל את הסכום שיגייסו האוהדים ועל פי ההערכות מדובר בסכום כפול שהגיע עד ל-1.5 מיליון שקלים. עוד לפני כן תרם נוימן כמיליון שקלים למועדון. נוימן הגיע להפועל פתח תקווה בשל קשר משפחתי עם מנכ"ל המועדון, אבי יחיאל, כאשר האחרון נשוי לאחותו של נוימן-עדי.

נוימן עם הצעיף (צילום באדיבות הפועל פתח תקוה)

מהמועדון נמסר על שיתוף הפעולה: "תרומתו של נוימן נועדה אף כדי לסייע בתוכניות הרבות שהמועדון מפעיל למען הקהילה. בין היתר, התרומה תשמש את מחלקת הנוער החזקה של המועדון, בה משחקים כ-500 ילדים בגילאי 5 עד 18, ואשר גידלה מספר שחקנים שנמצאים כיום בסגל הקבוצה הבוגרת, וכן פרויקטים נוספים, כמו קבוצת ילדים עם צרכים מיוחדים שהמועדון מאמץ, וכן קבוצת בוגרים עם צרכים מיוחדים - נושאים הקרובים לליבו של נוימן, אשר תרם להם במסגרות אחרות בעבר".

הפועל פתח תקווה מדורגת במקום השני בליגה הלאומית בפער של שתי נקודות מהמוליכה, מכבי פתח תקווה, ומחר (שני) השתיים ייפגשו לדרבי הגדול של העיר. על פי האתר 'טרנספרמרקט' שווי כל השחקנים במועדון הוא 3.13 מיליון אירו כאשר השחקן היקר ביותר הוא עידן שמש שערכו הוא 250 אלף אירו.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מבקש מהאוהדים כסף, בכמות שיש לו .... (ל"ת)
    לא רציני 11/04/2023 05:28
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אביעד 10/04/2023 17:54
    הגב לתגובה זו
    לא שאני מזלזל חס וחלילה מליון וחצי שקל למיליירדר כזה זה בדיחה
  • 7.
    יעקב 10/04/2023 15:26
    הגב לתגובה זו
    עידן שמש שווה אולי 2500ש"ח התבלבלתם
  • 6.
    אסי 10/04/2023 12:52
    הגב לתגובה זו
    נוכל בטח
  • 5.
    סגול 10/04/2023 10:14
    הגב לתגובה זו
    חבל שלא הביא את נוימן להכח. גם אחיו, משה יחיאל, שיחק וכיכב בהכח. היה אפשר לשקם את חורבן הכח בדרך פלא.
  • תיקון אבי יחיאל גדל במחלקת הנוער של גדנע (ל"ת)
    שוקי לוי 10/04/2023 12:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    היום דרבי קובע להעלייה לליגת העל - יאללה הפועל! (ל"ת)
    גידי 10/04/2023 08:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אז למה הפועל פאקינג פת? (ל"ת)
    לא מרובה תפסת 10/04/2023 07:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נוימן בוא לפה (ל"ת)
    אוהד ביתר 10/04/2023 06:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אורח 09/04/2023 21:51
    הגב לתגובה זו
    משמח לראות איך המועדון המפואר הזה חוזר אט אט למקומו הטבעי ובמיוחד לאור העובדה שעושים עבודה קהילתית כזו ענפה.
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי (Getty Images/Red Bull Content Poolכריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי (Getty Images/Red Bull Content Pool

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?

אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1

יעקב צלאל |

כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?


כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)


בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.

הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.


מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)