אדם נוימן
צילום: הפועל פתח תקוה

"פורבס": אחד המיליארדרים הגדולים בישראל הוא הספונסר של הפועל פ"ת

הספונסר הראשי של הכחולים, מייסד Wework אדם נוימן, מחזיק בהון של 2.2 מיליארד דולר. עליית ליגה תפתח את הכיס בעונה הבאה?

אתר "פורבס" פרסם בימים האחרונים את דירוג המיליארדרים הגדולים בעולם וזה כולל 30 ישראלים שהונם מוערך ביותר ממיליארד דולר - מספר זהה לשיא שנרשם בשנה שעברה.

אחד המיליארדרים ברשימה הוא אדם נוימן, ממייסדי Wework, שרשם עלייה בהונו מ-1.4 מיליארד דולר בשנה שעברה, אז העניקו לו את המקום ה-2,076 הכללי, ל-2.2 מיליארד דולר השנה - והוא במקום 1368 כעת. נוימן, בן ה-43, הוא יזם ואיש עסקים ישראלי. מייסד חברת WeWork כיהן בתפקיד המנכ"ל בשנים 2010–2019.

נוימן חתם בקיץ שעבר על הסכם עם עמותת 'הכחולה' שמנהלת את הפועל פתח תקווה מהליגה הלאומית על חוזה לשלוש שנים עם אופציה לשנתיים נוספות. במסגרת ההסכם, יהפוך לספונסר הראשי של המועדון. נוימן הסכים להכפיל את הסכום שיגייסו האוהדים ועל פי ההערכות מדובר בסכום כפול שהגיע עד ל-1.5 מיליון שקלים. עוד לפני כן תרם נוימן כמיליון שקלים למועדון. נוימן הגיע להפועל פתח תקווה בשל קשר משפחתי עם מנכ"ל המועדון, אבי יחיאל, כאשר האחרון נשוי לאחותו של נוימן-עדי.

נוימן עם הצעיף (צילום באדיבות הפועל פתח תקוה)

מהמועדון נמסר על שיתוף הפעולה: "תרומתו של נוימן נועדה אף כדי לסייע בתוכניות הרבות שהמועדון מפעיל למען הקהילה. בין היתר, התרומה תשמש את מחלקת הנוער החזקה של המועדון, בה משחקים כ-500 ילדים בגילאי 5 עד 18, ואשר גידלה מספר שחקנים שנמצאים כיום בסגל הקבוצה הבוגרת, וכן פרויקטים נוספים, כמו קבוצת ילדים עם צרכים מיוחדים שהמועדון מאמץ, וכן קבוצת בוגרים עם צרכים מיוחדים - נושאים הקרובים לליבו של נוימן, אשר תרם להם במסגרות אחרות בעבר".

הפועל פתח תקווה מדורגת במקום השני בליגה הלאומית בפער של שתי נקודות מהמוליכה, מכבי פתח תקווה, ומחר (שני) השתיים ייפגשו לדרבי הגדול של העיר. על פי האתר 'טרנספרמרקט' שווי כל השחקנים במועדון הוא 3.13 מיליון אירו כאשר השחקן היקר ביותר הוא עידן שמש שערכו הוא 250 אלף אירו.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מבקש מהאוהדים כסף, בכמות שיש לו .... (ל"ת)
    לא רציני 11/04/2023 05:28
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אביעד 10/04/2023 17:54
    הגב לתגובה זו
    לא שאני מזלזל חס וחלילה מליון וחצי שקל למיליירדר כזה זה בדיחה
  • 7.
    יעקב 10/04/2023 15:26
    הגב לתגובה זו
    עידן שמש שווה אולי 2500ש"ח התבלבלתם
  • 6.
    אסי 10/04/2023 12:52
    הגב לתגובה זו
    נוכל בטח
  • 5.
    סגול 10/04/2023 10:14
    הגב לתגובה זו
    חבל שלא הביא את נוימן להכח. גם אחיו, משה יחיאל, שיחק וכיכב בהכח. היה אפשר לשקם את חורבן הכח בדרך פלא.
  • תיקון אבי יחיאל גדל במחלקת הנוער של גדנע (ל"ת)
    שוקי לוי 10/04/2023 12:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    היום דרבי קובע להעלייה לליגת העל - יאללה הפועל! (ל"ת)
    גידי 10/04/2023 08:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אז למה הפועל פאקינג פת? (ל"ת)
    לא מרובה תפסת 10/04/2023 07:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נוימן בוא לפה (ל"ת)
    אוהד ביתר 10/04/2023 06:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אורח 09/04/2023 21:51
    הגב לתגובה זו
    משמח לראות איך המועדון המפואר הזה חוזר אט אט למקומו הטבעי ובמיוחד לאור העובדה שעושים עבודה קהילתית כזו ענפה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.