לגעת בשמים: אושרה הקמתו של המגדל הגבוה בישראל, 80 קומות - על הצומת
אזור הקרייה משנה את פניו בשנים האחרונות עם שימורה של שכונת הטמפלרים 'שרונה' והקמתם של מספר מגדלי מגורים ומשרדים באזור, בדגש על מגדל המשרדים שקבוצת עזריאלי מקימה באזור שצפוי להיות הגדול בישראל. האזור משתלב במתחם העסקים הראשי, אשר יכלול מגדלי משרדים ומגורים בין תחנת רכבת מרכז לקצה רחובות מנחם בגין-המסגר.
היום (ד') אישרה ועדת התכנון המקומית תל אביב את תוכנית קרן הקרייה הכוללת את קומפלקס המגורים, העסקים והפנאי הגדול במדינה. הפרויקט מצוי בפינה הצפון מזרחית של מתחם צפון הקריה בשטח של כ-38 דונם. פרויקט זה מהווה את המתחם השני אותו מאשרת העירייה בשטחי מחנה "צפון הקריה" זאת במסגרת "הסכם הקו הירוק" שנחתם בין מינהל מקרקעי ישראל, עיריית תל אביב-יפו, משרד האוצר ומשרד התחבורה ואשר כולל מספר פרויקטים באזור וקושר את ביצועם עם פתרון לשיקוע קו הרכבת הקלה העוברת ברחוב אבן גבירול בתת- הקרקע (הקו הירוק).
הועדה המקומית קבעה כי 20% מהשטח המיועד למגורים יוקצה ליחידות דיור קטנות, אשר שטחן יהיה עד 65 מ"ר עיקרי. שאר יחידות הדיור יהיו בשטח של כ-85 מ"ר עיקרי.
גילי טסלר, מתכננת מרחב תל אביב מוסרת כי "חשיבותו של פרוייקט קרן הקריה נמדדת במספר פרמטרים, ביניהם: מרכזיותו בהוויה העירונית, הגדרת מיקומו כמתחם המהווה נקודת ציון למגיעים לעיר ותכנונו כמתחם מעורב שימושים הנגיש לכל. כמו כן, המתחם נושא במטלה ציבורית חשובה שהינה שיקוע הקו הירוק של הרכבת הקלה בציר אבן גבירול, והוא מוסיף ותורם להגדלת משמעותית של היצע יחידות הדיור הקטנות בעיר במיקום מרכזי."
הסכם הקו הירוק נחתם בחודש יוני 2012 והוא כולל את שיקוע הקו הירוק בציר רחוב אבן גבירול וקידום תכניות המדינה המצויות באזור זה. שיתוף הפעולה במקרה זה בין עיריית תל אביב-יפו, מינהל מקרקעי ישראל, משרד התחבורה ומשרד האוצר, אפשר, במקביל לקידום תכנון ציר הקו הירוק כציר משוקע, קידום של 4 תכניות בנין עיר באזור שבין אבן גבירול למתחם סבידור - רכבת ארלוזורוב הקרוי מתחם 2000, תכניות שיוסיפו אלפי יחידות דיור חדשות במרכז תל אביב-יפו.
תכניות אלה מקודמות בלוחות זמנים מזורזים תוך שימת דגש לתכנון משלב שטחי ציבור בנויים אשר יתרום לאזור ויאפשר חידוש ופינוי של חלקים נכבדים מאזור צפון הקריה ושינוי משמעותי באזור תחנת הרכבת סבידור וסביבותיה.
אדריכל התוכנית: יצחק חלפון (א.י. אדריכלות ובינוי ערים)
- 6.בקצב של הבירוקרטיה שלנו יקח 30 שנה לבנות (ל"ת)בצומת עלית גם לא בנו 05/08/2013 02:34הגב לתגובה זו
- 5.אל תשכחו לתת קרדיט ל'רשות מקרקעי ישראל' , בכל זאת.... (ל"ת)קרדיט 31/07/2013 15:40הגב לתגובה זו
- 4.gunr 31/07/2013 13:41הגב לתגובה זועד כמה חמורים יכולים להיות פרייארים ולהכניס אתנן למאכרים .......
- 3.זוג צעיר 31/07/2013 13:21הגב לתגובה זווחוץ מזה זה יהיה דיור בר השגה??? מה שבטוח זה יהיה "דיור בשחקים"
- לא זה יהיה בחינם. רק תבוא.-- תלך לבאר שבע לירוחם וכו' (ל"ת)אבנר 31/07/2013 15:18הגב לתגובה זו
- 2.מיני מנהטן? לא. מגדלי בבל. (ל"ת)וואצ'ר 31/07/2013 13:06הגב לתגובה זו
- 1.המושיע 31/07/2013 12:13הגב לתגובה זורק בעלי פרוטה בכיסם קרי 3 מליון שקל ומעלה לדירת 3 חדרים. אין סיכוי שמעמד הבינים ורוב הציבור יוכל בכלל לקנות במגדלים האלו. עוד פעם בונים בתל אביב אך ורק למליונרים שרוב השנה לא יחיו בדירות , פשוט הזוי. הדירות יהפכו לריקות כמו במגדלי U וחבריהם. נמאס שמאשרים בתל אביב רבתי אך ורק דירות יוקרה. הורג את העיר ויגרום בעתיד לעיר זקנה שצעירים לא יכלו לקנות ולגור בה. חולדאי תתפטר כמה שיותר מהר. במקום מגדל יוקרה הייתי בונה לצעירי העיר מגדל שם, דירות להשכרה ואו במחירים הגיוניים.