לא יאמן: בן 90 זכה אמש בלוטו ב-26 מיליון שקלים
אתמול בערב (ש') חיכתה הפתעה לתושב תל אביב בשנות ה-90 לחייו, אשר חלם בלילה על המספרים הזוכים ומילא אותם בטופס ששלח אתמול, הוא זכה ב-26 מיליון שקל, במידה והיה ממלא דאבל היה יכול להכפיל את הזכייה.
בנו, שהגיע לפדות את כספי הזכייה עבורו סיפר כי, "שלשום בלילה, אבא סיפר לי כי חלם על המספרים שיעלו בגורל ומילא אותם בטופס. הוא תמיד עוקב אחר תוצאות ההגרלה בטלוויזיה וכך גילה את הזכייה. בהתחלה העיר את אמא שלי מהשינה אך היא לא האמינה לו והמשיכה לישון". לדבריו, " כשהתקשר אלי נבהלתי מאוד ולא הבנתי בכלל מה הוא רוצה. כאשר הגעתי אליהם הביתה, השוותי את המספרים ולא האמנתי למראה עיני"
עוד הוסיף כי "אם יש מישהו שמגיע לו לזכות בלוטו זה אבא שלי שעבד כל חייו קשה מאוד ועשה עסקים עם אנשים שרימו אותו. הוא עלה ארצה בגיל מאוחר, חסר כל, ופרנס בקושי שישה ילדים". לדבריו, אביו נוהג מזה כ-30 שנה למלא פעמיים בשבוע לוטו בסכום סמלי של 11.60 שקל. בשנים האחרונות בגלל שכבר אינו בקו הבריאות, גייס את כל בני המשפחה למען מטרה זו ובכל פעם מבקש ממישהו אחר לשלוח עבורו את הטופס.
הבנים המשיכו וסיפרו, כי "במשך שנים אבא מנהל פנקס בו הוא רושם את המספרים שמילא בלוטו וכן את המספרים הזוכים באותה הגרלה. הבנו שזה תחביב שלו במיוחד בשנים האחרונות מאז אבד לו כושר העבודה וזה לא הפריע לנו אלא להיפך, כל עוד הוא המשיך למלא בסכומים קטנים וזה עשה לו טוב, ראינו בזה דבר חיובי ולא מזיק. אף אחד מאיתנו אף פעם, לא העלה על דעתו שיבוא יום והוא יזכה ועוד בסכום כזה. עכשיו, לעת זקנה, אבא יוכל להרשות לעצמו בית קצת יותר גדול ופחות צפוף מזה שהוא ואמא גרים בו היום".
מפעל הפייס: הבטיחו קיימו
עוד נזכיר כי מתאריך 28.2 השנה, פועלת הגרלת ה'לוטו' במתכונת חדשה, לפיה יכולים המנחשים לנחש 6 מספרים מתוך 37 ומספר נוסף מתוך 8 אפשרויות, להבדיל מהמצב שהיה לפני כן, שעמד על 6 מ-34 ו-1 מתוך 10 במספר הנוסף - ירידה של כ-35% בסיכויי לזכות, כאשר לפי המתכונת הישנה עמד הסיכוי על אחד לכ-13 מיליון לזכות, מעתה והלאה הוא נוסק לאחד ל-18 מיליון.
בעקבות השינוי, מפעל הפיס טענו, כי "ההגרלה החדשה תביא לקפיצות בסכומים גדולים יותר מהגרלה להגרלה", ו"כתוצאה מכך בפרק זמן קצר נגיע לפרסים גבוהים יותר". בנוסף, "הגדלת סך הפרסים לציבור בעוד 30 מיליון שקל כאשר סה"כ שיעור החזר הפרסים בלוטו החדש יעמוד על 60% לעומת 57% בלוטו הישן".
- 2.אוסי 22/05/2013 11:01הגב לתגובה זוזו רמאות, ידעתי שאחרי תקופה ארוכה שאף אחד לא זכה ובגלל שהשבוע הפרס היה אמור להתחלק במקרה ולא ייזכו אז מפעלהפיס יפרסם שמישהו זכה , אני לא מאמינה זה מכווון
- 1.לבריאות לך סבא (ל"ת)אבישי הררי 19/05/2013 12:05הגב לתגובה זו

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
