לא יאמן: בן 90 זכה אמש בלוטו ב-26 מיליון שקלים
אתמול בערב (ש') חיכתה הפתעה לתושב תל אביב בשנות ה-90 לחייו, אשר חלם בלילה על המספרים הזוכים ומילא אותם בטופס ששלח אתמול, הוא זכה ב-26 מיליון שקל, במידה והיה ממלא דאבל היה יכול להכפיל את הזכייה.
בנו, שהגיע לפדות את כספי הזכייה עבורו סיפר כי, "שלשום בלילה, אבא סיפר לי כי חלם על המספרים שיעלו בגורל ומילא אותם בטופס. הוא תמיד עוקב אחר תוצאות ההגרלה בטלוויזיה וכך גילה את הזכייה. בהתחלה העיר את אמא שלי מהשינה אך היא לא האמינה לו והמשיכה לישון". לדבריו, " כשהתקשר אלי נבהלתי מאוד ולא הבנתי בכלל מה הוא רוצה. כאשר הגעתי אליהם הביתה, השוותי את המספרים ולא האמנתי למראה עיני"
עוד הוסיף כי "אם יש מישהו שמגיע לו לזכות בלוטו זה אבא שלי שעבד כל חייו קשה מאוד ועשה עסקים עם אנשים שרימו אותו. הוא עלה ארצה בגיל מאוחר, חסר כל, ופרנס בקושי שישה ילדים". לדבריו, אביו נוהג מזה כ-30 שנה למלא פעמיים בשבוע לוטו בסכום סמלי של 11.60 שקל. בשנים האחרונות בגלל שכבר אינו בקו הבריאות, גייס את כל בני המשפחה למען מטרה זו ובכל פעם מבקש ממישהו אחר לשלוח עבורו את הטופס.
הבנים המשיכו וסיפרו, כי "במשך שנים אבא מנהל פנקס בו הוא רושם את המספרים שמילא בלוטו וכן את המספרים הזוכים באותה הגרלה. הבנו שזה תחביב שלו במיוחד בשנים האחרונות מאז אבד לו כושר העבודה וזה לא הפריע לנו אלא להיפך, כל עוד הוא המשיך למלא בסכומים קטנים וזה עשה לו טוב, ראינו בזה דבר חיובי ולא מזיק. אף אחד מאיתנו אף פעם, לא העלה על דעתו שיבוא יום והוא יזכה ועוד בסכום כזה. עכשיו, לעת זקנה, אבא יוכל להרשות לעצמו בית קצת יותר גדול ופחות צפוף מזה שהוא ואמא גרים בו היום".
מפעל הפייס: הבטיחו קיימו
עוד נזכיר כי מתאריך 28.2 השנה, פועלת הגרלת ה'לוטו' במתכונת חדשה, לפיה יכולים המנחשים לנחש 6 מספרים מתוך 37 ומספר נוסף מתוך 8 אפשרויות, להבדיל מהמצב שהיה לפני כן, שעמד על 6 מ-34 ו-1 מתוך 10 במספר הנוסף - ירידה של כ-35% בסיכויי לזכות, כאשר לפי המתכונת הישנה עמד הסיכוי על אחד לכ-13 מיליון לזכות, מעתה והלאה הוא נוסק לאחד ל-18 מיליון.
בעקבות השינוי, מפעל הפיס טענו, כי "ההגרלה החדשה תביא לקפיצות בסכומים גדולים יותר מהגרלה להגרלה", ו"כתוצאה מכך בפרק זמן קצר נגיע לפרסים גבוהים יותר". בנוסף, "הגדלת סך הפרסים לציבור בעוד 30 מיליון שקל כאשר סה"כ שיעור החזר הפרסים בלוטו החדש יעמוד על 60% לעומת 57% בלוטו הישן".
- 2.אוסי 22/05/2013 11:01הגב לתגובה זוזו רמאות, ידעתי שאחרי תקופה ארוכה שאף אחד לא זכה ובגלל שהשבוע הפרס היה אמור להתחלק במקרה ולא ייזכו אז מפעלהפיס יפרסם שמישהו זכה , אני לא מאמינה זה מכווון
- 1.לבריאות לך סבא (ל"ת)אבישי הררי 19/05/2013 12:05הגב לתגובה זו
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
