ליאור שליין שוב מסתבך: העלה מבזק חדשות פיקטיבי וגרם לבהלה בקרב הצופים

המבזק בישר על מגיפה חדשה הפוקדת את סיאול ושאף התפשטה לארץ. תגובת ערוץ 10: "המערכון היה כנראה לא מובן"
מאיה זיסר |

מבזק חדשות פיקטיבי ששודר הלילה (ג') בתוכניתו של ליאור שליין בערוץ 10 גרם לבהלה גדולה בקרב הצופים.

אתמול, סמוך ל-23:30 שודר בערוץ 10 מבזק חדשות, אשר לווה באות המעבר של "חדשות 10", ובו כביכול דיווחה כתבת הערוץ, נסלי ברדה על מגיפה חדשה שפרצה בסיאול, בעקבותיה מאפיר שיערם של אנשים וכתוצאה מהמחלה הם מתים. על פי המבזק, פקדה המגיפה עשרות אלפי תושבים בסיאול. בנוסף לכך, דווח במבזק הפיקטיבי שנתגלו שלושה מקרים נתגלו גם בישראל.

וזה לא הסתיים בכך, מבזק נוסף שודר בהמשך התוכנית ובו המשיך המגיש ניב גלבוע לפרט את סממני המגיפה, לפיהם "אנשים מתחילים לפטפט ביידיש ומוצאים בכיסם כרטיס חבר במפלגת העבודה".

לאחר אינספור תגובות באשר למערכון ששודר אמש ב"מופע הלילה" בו שודר מבזק פיקטיבי שדיווח על מגפה בסיאול, מערכת התוכנית מגיבה: "המערכון היה כנראה לא מובן", בנוסף לכך, 'המופע של ליאור שליין' היא תכנית סאטירית המגיבה על אירועי היום - תמיד בדרך עוקצנית ומשעשעת. אחד הנושאים החמים והאקטואליים ביותר בשבועות האחרונים הוא המחלה הידועה בכינוי "שפעת החזירים. מתוך כוונה להגיב בהומור על ההיסטריה, בחרה התכנית להציב ראי מוגזם מול המציאות, ולהמציא "מגפה" פיקטיבית משל עצמה".

עוד מוסיפים בערוץ 10, "בדקנו ומצאנו כי סיבת המוות העיקרית שממנה סובלים רוב תושבי כדור הארץ היא הזקנה ובכל זאת גילינו להפתעתנו כי איש לא עושה דבר בנידון, לכן, שמנו לנו למטרה להלעיג על הניפוח התקשורתי המלווה את התופעה, ולשם כך בחרנו להשתמש בכלים התקשורתיים עצמם. כדרכה של קריקטורה ? הציור דומה למקור אבל מגזים את מגרעותיו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
התרסקות מטוס (צילום מסך)התרסקות מטוס (צילום מסך)

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?

איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם 

עופר הבר |

הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.

הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.

מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.



המושבים הבטוחים יותר


היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם  Live Crash Test.