ליפט מזנקת ב-30% אחרי הדוחות ומקפיצה את מובילאיי ב-8%
מניית ליפט LYFT INC CL A מזנקת בוול סטריט לאחר שהחברה פרסמה מכירות גבוהות מהתחזיות ותחזית חיובית לרבעון הרביעי. ברבעון השלישי דיווחה החברה על מכירות של 1.52 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 1.44 מיליארד דולר. אף שהחברה דיווחה על הפסד של 3 סנט למניה, תוצאה זו תאמה את התחזיות.
הדוחות מעידים על הצלחתה של ליפט להגדיל את מספר המשתמשים בשירותיה. מנכ"ל ליפט, דיוויד רישר, ציין: "הצוות שלנו סיפק אחד הרבעונים החזקים ביותר בהיסטוריה של ליפט, בעקבות חדשנויות רבות שהצגנו השנה לנהגים ולרוכבים". התוצאות החיוביות מסמנות כי החברה מתקדמת בכיוון הנכון, לאחר תקופה מאתגרת בה היא נאבקה להדביק את הקצב של המתחרה הראשית, אובר UBER TECHNOLOGIES .
ליפט נגד אובר; קרדיט: Unsplash
שיתוף פעולה בתחום הרכב האוטונומי עם מובילאיי
בעוד השוק מתמקד יותר ויותר בטכנולוגיות רכב אוטונומי, במיוחד לאור תוכניותיה של טסלה TESLA INC להשקת הרובוטקסי, ליפט הודיעה אתמול על שותפות חדשה עם מובילאיי מובילאיי . החברות הודיעו כי הן מתכננות להכניס רכבים אוטונומיים לשירותי ליפט, ומניית מובילאיי עולה היום ב-6%.
- ליפט מזנקת ב-21% - הודיעה על תוכנית רכישת מניות ב-750 מיליון דולר
- מובילאיי וליפט בשיתוף פעולה בתחום הרכבים האוטונומיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיתוף הפעולה עם מובילאיי מהווה צעד משמעותי עבור ליפט, במיוחד נוכח העובדה שאובר כבר השיקה שותפות דומה עם Waymo במספר ערים בארצות הברית.
פרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי; קרדיט: יוטיוב
התחזית להמשך ותגובות האנליסטים
לאחר פרסום הדוחות, האנליסט לני זפירין מחברת The Zephirin Group העלה את מחיר היעד למניית ליפט מ-3 דולר ל-18 דולר, אפסייד של 16.5%, תוך שמירה על דירוג "קנייה". לדבריו, התחזיות החזקות לרבעון הרביעי וגידול צפוי של 11% במספר המשתמשים הפעילים תומכים בהמלצה זו.
- סינופסיס צונחת ב-36% לאחר הפספוס בדוחות
- הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
ליפט צופה גידול משמעותי בהיקף ההזמנות (Bookings) לרבעון הרביעי, לטווח שבין 4.28 מיליארד ל-4.35 מיליארד דולר - עלייה של 17% בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. בעוד שליפט עדיין רחוקה מהיקפי הפעילות של אובר, שהכנסותיה ברבעון הקודם היו כמעט פי שמונה, שיפור התוצאות והמהלכים האסטרטגיים שלה מראים כי היא נחושה להשיג אחיזה בשוק ולהתקדם לעבר רווחיות.
- 1.כל הכבוד למובילאי , ההתאוששות מתחילה בגדול (ל"ת)רמי כהן 08/11/2024 08:11הגב לתגובה זו

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.