אחרי שנתיים וחצי: ברנדשילד הישראלית יוצאת מבורסת לונדון
חברת הסייבר הישראלית ברנדשילד (BrandShield), שהונפקה בבורסת לונדון לפני כשנתיים וחצי, מגייסת 3.32 מיליון דולר ויצאת מהבורסה. החברה עתידה להפוך לפרטית באופן רשמי בחודש הבא לאחר אישור אסיפת בעלי המניות
מאז הונפקה בבורסה בדצמבר 2020, ברנדשילד צמחה בקרוב בפי 4 בהכנסה החוזרת השנתית (ARR), הגדילה את מספר הלקוחות מ-74 לכ-210, הגדילה את שיעור הרווח הגולמי לכ-68% והתקדמה לקראת רווחיות. במחצית הראשונה של 2023 נרשמה עלייה של 46% בהכנסה החוזרת השנתית (ARR) לסכום של 9.71 מיליון דולר. כמו כן, ברנדשילד סיפקה צמיחה בהכנסות של 56.3% ל-4.42 מיליון דולר, וההפסד לתקופה המדווחת ירד ב-53% ל-2.05 מיליון דולר.
מדובר בגיוס של 3.32 מיליון דולר (2.68 מיליון ליש"ט) באמצעות הנפקת 47.1 מיליון מניות למספר משקיעים קיימים בחברה. בנוסף יצאה החברה בהצעה פתוחה לבעלי מניות ציבור אחרים בחברה שיוכלו להשקיע עד 2.2 מיליון ליש"ט נוספים ברכישת עד כ-38.7 מיליון מניות רגילות חדשות, כל אחת ב-5.68 פני למניה. כמו כן, יונפקו אופציות חדשות למייסדים, מנהלים ועובדי החברה, ויתומחרו מחדש כל האופציות הקיימות לעובדי החברה.
לגברי החברה, הסיבה להחלטה לצאת מהבורסה בלונדון היא חוסר ההלימה בין הצלחת החברה ונתוניה הטובים, להתנהגות השוק הבורסאי. בעוד שהחברה צמחה משמעותית, ופרסמה חדשות חיוביות מאז הנפקתה, ערך המניה הלך וירד – דבר שחייב את החברה, שנמצאת בשלבי צמיחה לגייס כל פעם מחדש בערך נמוך מהערך הריאלי של החברה, על פי תפיסת הדירקטוריון של החברה.
- בורסת לונדון שוקלת מסחר 24 שעות ביממה
- עסקת ענק בתחום הכרייה: BHP מנסה לרכוש את המתחרה ב-38.9 מיליארד ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשקיע המוביל בסיבוב הנוכחי הוא אחד המשקיעים הבולטים בחברה, ג'וזף הייקוב, מארה"ב אשר משקיע באמצעות אחת מחברות ההשקעה שלו. בנוסף אליו השקיעו שוב בחברה גיגי לוי וייס, שהינו אחד המייסדים והשותפים בקרן NFX, ומי שהיה המשקיע הראשון וחבר דירקטוריון בברנדשילד עד ההנפקה, והמשקיעים טרי ליהי (מי שהיה מנכ"ל חברת TESCO) וחברת ההשקעות וויליאם קארי.
יואב קרן, מייסד ומנכ"ל ברנדשילד: "הכניסה לשוק הלונדוני אפשרה לנו לגייס כסף, להתרחב ולהפוך לאחת מ-3 החברות המובילות באחד התחומים החמים בעולם הסייבר, שוק ה-Digital Risk Protection (ע"פ מחקר של Frost&Sullivan). אולם, השוק בלונדון לא הגיב לכל הנתונים החיוביים שהחברה פרסמה, וניכר כי הוא מתקשה בעיכול חברות SaaS בשלבי צמיחה. לפיכך, החליט דירקטוריון החברה כי הדרך הנכונה להמשך התפתחות החברה היא לקיים סבב גיוס נוסף מהמשקיעים הקיימים, ולמחוק את החברה מהמסחר בבורסה. זוהי הבעת אמון חשובה מצד המשקיעים, שחלקם הם משקיעים ותיקים שמלווים את החברה מאז הקמתה, וחלקם הצטרפו להשקעה בחברה במהלך התקופה שבה נסחרה בבורסה בלונדון".
- 4.עובד ממורמר 03/02/2025 09:52הגב לתגובה זואין פלא שהחברה יצאה מהבורסה השוק לא משקר. אם המניה שלך שווה כמה סנטים כנראה שאתה בעצמך לא שווה את החור בגרוש.
- 3.ערן 21/09/2023 07:16הגב לתגובה זואלו מספרים של חדלות פרעון. כל גיוס רק מנשים אותם ללא תכלית.
- 2.פשוט עם 21/09/2023 02:48הגב לתגובה זונובמבר 20: לא םוסלים בעתיד הנפקה בנאסדק. באמת מזל, בנאסדק עדיין מחכים לחברה אבל כנרכה שלא היו יודעים איך "לאכול" אותה.מספרים הזויים. מי יפצה את המשקיעים על הסיפורים?
- 1.קשקשני 21/09/2023 02:40הגב לתגובה זואיזה סיפור מעשיה חמוד לפני השינה. אני ממש נחנק מדמעות עקב התנהגות המשקיעים שאינם מבינים את החברה. יישר כוח למשקיעים שמתמידים בשריפת כספם.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
