אחרי שנתיים וחצי: ברנדשילד הישראלית יוצאת מבורסת לונדון
חברת הסייבר הישראלית ברנדשילד (BrandShield), שהונפקה בבורסת לונדון לפני כשנתיים וחצי, מגייסת 3.32 מיליון דולר ויצאת מהבורסה. החברה עתידה להפוך לפרטית באופן רשמי בחודש הבא לאחר אישור אסיפת בעלי המניות
מאז הונפקה בבורסה בדצמבר 2020, ברנדשילד צמחה בקרוב בפי 4 בהכנסה החוזרת השנתית (ARR), הגדילה את מספר הלקוחות מ-74 לכ-210, הגדילה את שיעור הרווח הגולמי לכ-68% והתקדמה לקראת רווחיות. במחצית הראשונה של 2023 נרשמה עלייה של 46% בהכנסה החוזרת השנתית (ARR) לסכום של 9.71 מיליון דולר. כמו כן, ברנדשילד סיפקה צמיחה בהכנסות של 56.3% ל-4.42 מיליון דולר, וההפסד לתקופה המדווחת ירד ב-53% ל-2.05 מיליון דולר.
מדובר בגיוס של 3.32 מיליון דולר (2.68 מיליון ליש"ט) באמצעות הנפקת 47.1 מיליון מניות למספר משקיעים קיימים בחברה. בנוסף יצאה החברה בהצעה פתוחה לבעלי מניות ציבור אחרים בחברה שיוכלו להשקיע עד 2.2 מיליון ליש"ט נוספים ברכישת עד כ-38.7 מיליון מניות רגילות חדשות, כל אחת ב-5.68 פני למניה. כמו כן, יונפקו אופציות חדשות למייסדים, מנהלים ועובדי החברה, ויתומחרו מחדש כל האופציות הקיימות לעובדי החברה.
לגברי החברה, הסיבה להחלטה לצאת מהבורסה בלונדון היא חוסר ההלימה בין הצלחת החברה ונתוניה הטובים, להתנהגות השוק הבורסאי. בעוד שהחברה צמחה משמעותית, ופרסמה חדשות חיוביות מאז הנפקתה, ערך המניה הלך וירד – דבר שחייב את החברה, שנמצאת בשלבי צמיחה לגייס כל פעם מחדש בערך נמוך מהערך הריאלי של החברה, על פי תפיסת הדירקטוריון של החברה.
- בורסת לונדון שוקלת מסחר 24 שעות ביממה
- עסקת ענק בתחום הכרייה: BHP מנסה לרכוש את המתחרה ב-38.9 מיליארד ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשקיע המוביל בסיבוב הנוכחי הוא אחד המשקיעים הבולטים בחברה, ג'וזף הייקוב, מארה"ב אשר משקיע באמצעות אחת מחברות ההשקעה שלו. בנוסף אליו השקיעו שוב בחברה גיגי לוי וייס, שהינו אחד המייסדים והשותפים בקרן NFX, ומי שהיה המשקיע הראשון וחבר דירקטוריון בברנדשילד עד ההנפקה, והמשקיעים טרי ליהי (מי שהיה מנכ"ל חברת TESCO) וחברת ההשקעות וויליאם קארי.
יואב קרן, מייסד ומנכ"ל ברנדשילד: "הכניסה לשוק הלונדוני אפשרה לנו לגייס כסף, להתרחב ולהפוך לאחת מ-3 החברות המובילות באחד התחומים החמים בעולם הסייבר, שוק ה-Digital Risk Protection (ע"פ מחקר של Frost&Sullivan). אולם, השוק בלונדון לא הגיב לכל הנתונים החיוביים שהחברה פרסמה, וניכר כי הוא מתקשה בעיכול חברות SaaS בשלבי צמיחה. לפיכך, החליט דירקטוריון החברה כי הדרך הנכונה להמשך התפתחות החברה היא לקיים סבב גיוס נוסף מהמשקיעים הקיימים, ולמחוק את החברה מהמסחר בבורסה. זוהי הבעת אמון חשובה מצד המשקיעים, שחלקם הם משקיעים ותיקים שמלווים את החברה מאז הקמתה, וחלקם הצטרפו להשקעה בחברה במהלך התקופה שבה נסחרה בבורסה בלונדון".
- 4.עובד ממורמר 03/02/2025 09:52הגב לתגובה זואין פלא שהחברה יצאה מהבורסה השוק לא משקר. אם המניה שלך שווה כמה סנטים כנראה שאתה בעצמך לא שווה את החור בגרוש.
- 3.ערן 21/09/2023 07:16הגב לתגובה זואלו מספרים של חדלות פרעון. כל גיוס רק מנשים אותם ללא תכלית.
- 2.פשוט עם 21/09/2023 02:48הגב לתגובה זונובמבר 20: לא םוסלים בעתיד הנפקה בנאסדק. באמת מזל, בנאסדק עדיין מחכים לחברה אבל כנרכה שלא היו יודעים איך "לאכול" אותה.מספרים הזויים. מי יפצה את המשקיעים על הסיפורים?
- 1.קשקשני 21/09/2023 02:40הגב לתגובה זואיזה סיפור מעשיה חמוד לפני השינה. אני ממש נחנק מדמעות עקב התנהגות המשקיעים שאינם מבינים את החברה. יישר כוח למשקיעים שמתמידים בשריפת כספם.
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותלמה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה
איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.
מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח, מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.
ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו.
ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים.
השקעה בנדל"ן באיטליה
למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.
- אקונרג'י סוגרת מימון של 58 מיליון אירו לפרויקטים סולאריים באיטליה
- אלומיי מוכרת חצי מהפורטפוליו באיטליה לכלל תמורת 210 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.
פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח
פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.
המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.
אסטרטגיה שנכשלה
הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.
סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.
