חברת REE אכזבה את המשקיעים, אבל האם כעת היא מעניינת?
מניית REE REE היא אכזבה ענקית למשקיעים. היא אולי לא שיקרה במודע, אבל להוריד את התחזית בשיעור של כמעט 90% זה במקרה הטוב מעיד על ניתוק מהמציאות ובמקרה הרע זה גם יכול להיות סוג של הונאה.
הנהלת REE מכרה למשקיעים אשליות על הכנסות של 19 מיליארד דולר בין השנים 2023 עד 2026 (התחזית הייתה 344 מיליון דולר השנה, 2.7 מיליארד בשנה הבאה, 5.7 עוד שנתיים ובשנת 2026 לא פחות מ-10.4 מיליארד דולר). שאלנו את החברה כבר בהנפקה אם לא מדובר בתחזית מופרכת לגמרי (רק גוגל הצליחה לעשות מהלך כזה של צמיחה) והמנכ"ל דניאל בראל הצהיר בראיון לביזפורטל שזה יקרה "בוודאי שאני מאמין שנצליח. אוי ואבוי לנו אם לא". אז לא, זה לא קורה. החברה מורידה היום את התחזיות וצופה הכנסות של 1 מיליארד דולר בין השנים 2024 עד 2026. לא נעים. המשקיעים אכלו אותה בגדול בגלל תחזיות לא מציאותיות שהיה ברור שהן לא מציאותיות כבר בעת ההנפקה.
המשקיעים נתנו לחברה שווי של 3.6 מיליארד שקל בעת מיזוג הספאק. היא כעת 995 מתחת למחיר ההנפקה. האם עכשיו זה מעניין? החברה נסחרת כעת לפי שווי של 50 מיליון דולר ויש לה בקופה 105 מיליון דולר. כלומר - השוק נותן שווי פעילות אפס. יש לה הרבה מזומנים והיא מתקדמת בפעילות שלה, לדברי המנכ"ל בראל "התקדמות עקבית בתוכניות העבודה תוך שמירה על משמעת פיננסית". אז אם היא תצליח בעתיד זה יכול להיות משתלם. האפסייד קיים. דאונסייד? כבר לא בטוח שיש הרבה.
ההפסד נקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-22 מיליון דולר ברבעון השני של 2023, בהשוואה להפסד של 24 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023 והפסד של 21.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2022.
- משווי של 3.6 מיליארד דולר להערת עסק חי וסיכוי טוב לחיסול הפעילות
- משווי של 3.6 מיליארד דולר ל-80 מיליון - REE מתרסקת אחרי גיוס בדיסקאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, REE מדווחת על אישור היתכנות לקבלת רישיון ממשרד התחבורה האמריקאי למערכות הליבה של רכביה (XBW). לדבריה, היא ממשיכה לעמוד ביעדי התוכנית שהוצגה וכי מערך המשאיות P7 Powered by REE של החברה צפוי לקבל רישוי מלא בארה"ב Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS) - ורכבי הפילוט הראשונים צפויים להימסר ללקוחות עד סוף שנת 2023.
היא גם מדווחת על שיתופי פעולה חדשים עם יצרני גופי משאיות מהגדולים בארה"ב כגון: Knapheide ו Morgan Truck Body כדי להרחיב את היצע הרכבים החדש שיכלול בין השאר, משאיות חלוקה, הובלה בקירור, תחזוקה, משאיות שירות עירוני ועוד ובחברה מקווים שאלה יהיו זמינים בשוק במהלך שנת 2024.
תוכנית הייצור של החברה כוללת הגעה ליצור של עד 300 משאיות בשנת 2024, עם תוכנית צמיחה ליצור של אלפים בודדים בשנת 2025 ויצור אלפי רכבים בשנת 2026, תוך עבודה משותפת בהרכבת הרכבים המלאים עם ייצרן אמריקאי מקומי ללא צורך בהשקעה הונית גבוהה.
- סיכום 2025: וול סטריט מפגינה עוצמה, מיום ה"שחרור" ועד לשיא כל הזמנים
- שוק המניות של ברזיל זינק ב-2025 - אבל ההמשך תלוי בפוליטיקה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%
במקביל - החברה גם מגייסת עוד כסף וברבעון הנוכחי היא השיקה תוכנית הנפקת מניות (ATM) של 35 מיליון דולר (מתוכה גויסו 0.7 מיליון דולר) ויש לה מסגרת אשראי בנקאית של 15 מיליון דולר. צרכי התזרים לשנת 2025 מוערכים בתוספת של 50 מיליון דולר נוספים על מנת לאפשר מעבר ליצור סדרתי, "אנחנו מתכננים להמשיך ולבחון אפשרויות לכיסוי צרכי התזרים על מנת להוציא לפועל את התוכניות שלנו בעתיד."
>> מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס בשיחה על העבר ועל עתיד החברה; מנכ"ל צים, אלי גליקמן יספר על התקופה המטלטלת ועל העתיד; וגם - המניות הטובות להשקעה על פי דירוג ביזפורטל - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל
דניאל בראל, מייסד משותף ומנכ"ל REE: "אנו ממשיכים להציג התקדמות עקבית בתוכניות העבודה שלנו תוך שמירה על משמעת פיננסית ותפעולית גבוהה. אנו מתקדמים בתוכנית הייצור שלנו (CAPEX-light), תוך שיריון צרכי ההון שלנו לשנת 2024, באמצעות תכנית ה- ATM ואבטחת קו אשראי בנקאי."
מניית REE רשמה ירידה של 99% מאז ההנפקה שלה ב-2021 ונסחרת במחיר של 20 סנט בלבד. מדובר במניה בסיכון גבוה. כמו שאר חברות החלום.
- 6.עובד לשעבר 31/08/2023 14:05הגב לתגובה זובהודעה באנגלית רשום שהסתיימה בדיקת ההיתכנות שמוכיחה שאפשר לבצע לרכב תקינה לפי FMVSS. גם אני יכול להגיד שסיימתי בדיקת היתכנות שמוכיחה שאפשר לבנות מכונת זמן. עד שלא בונים את מכונת הזמן, או עד שלא מסיימים את התקינה, לא עשינו כלום. אלה רק תחזיות.
- 5.תחבורן 30/08/2023 18:03הגב לתגובה זוכל דגם של רכב מותאם במדויק למטרתו של הרכב. לקחת מרכב ומנועים שלא מתומחרים ומתוכננים בדיוק לרכב ספציפי, זה מייקר ומבטל יתרונות. הרעיון טוב אם היו להם 100 דגמים שונים.
- 4.מבין2 30/08/2023 02:00הגב לתגובה זוצריכים לשבת בשקט ולהגיד תודה שמשקיעים אמריקאים לא לוקחים טיסות כדי למחות פה נגד הפיקציה של החברות שמכרו להם לוקשים. אבל הנקמה של המשקיעים בחו''ל עוד תבוא בעתיד בצורת חרם על ההייטק הישראלי.
- 3.יוני 29/08/2023 23:46הגב לתגובה זובתוך הקיבוץ. חתיכת מונומנט. מפלצת של בניין באמצע קיבוץ שכל הבניינים האחרים שם נראים כמו רפתות שעברו הסבה. כל יום אני רואה את הבניין המפצלתי המכוער שלהם עומד ריק, אין שום כלום, שממה. אחוזה לרוחות רפאים. כמה יהירות
- 2.עזבו שווי מניה. תוך שנה נגמר לה הכסף ומה אז? (ל"ת)אמיר 29/08/2023 23:37הגב לתגובה זו
- 1.בנפילה שלה מזכירה לי את פאגאיה,ומלפני חודשיים פאגאיה הכפילה את עצמה.סבלנות לא קונים בכל חנות. (ל"ת)יוסף 29/08/2023 18:58הגב לתגובה זו
- אלון 30/08/2023 00:47הגב לתגובה זוכבר מזמן היתה מקבלת הצעה על השולחן. במחיר הזה חברת רכב רצינית קונה מהקופה הקטנה.
- זה הבעיה מי שהיה סבלני נשאר עם 20 סנט ביד במקום כמה דולרים... (ל"ת)אורן 29/08/2023 22:38הגב לתגובה זו
.jpg)
שיא של יותר מעשור: הנחושת מזנקת ומובילה את הראלי העולמי במתכות
שיבושי היצע, ציפיות להרחבה כלכלית בסין, היחלשות הדולר וחששות ממכסים בארה״ב דוחפים את מחירי הנחושת לשיאים היסטוריים ולעלייה שנתית של מעל 40%
שוק המתכות העולמי מסיים את השנה בעליות שערים, כאשר הנחושת נמצאת במוקד לאחר שקבעה שיאי מחיר חדשים במספר בורסות מרכזיות. המתכת התעשייתית, הנחשבת סמן למצב הכלכלה העולמית, חצתה לראשונה את רף 12 אלף הדולר לטון וממשיכה להיסחר ברמות גבוהות במיוחד גם לאחר תיקונים קלים.
מחיר הנחושת זינק לשיא של כ־12,160 דולר לטון. מדובר בהמשך ישיר לראלי שנמשך מאז אוקטובר, ראלי שמעמיד את 2025 כאחת השנים החזקות ביותר לנחושת זה למעלה מעשור. העליות בנחושת משתלבות בגל רחב יותר של התחזקות בשוקי הסחורות. גם הזהב והכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית, ציפיות להקלה מוניטרית בארה״ב והיחלשות הדולר. עבור משקיעים רבים, שילוב זה מחזק את האטרקטיביות של מתכות הן כהשקעה והן כנכס גידור.
אנליסטים מציינים כי מחירי הנחושת מקבלים תמיכה גם מהציפייה לצעדים נוספים לעידוד הכלכלה הסינית. כל איתות להרחבה פיסקלית או מוניטרית בסין מתורגם במהירות לעליות במחירי מתכות תעשייתיות, בשל משקלה המרכזי של המדינה בצריכה העולמית.
ברקע העליות עומדים גם שיבושי היצע ממשיים. מאז אוקטובר אירעו תקלות חמורות במספר מכרות גדולים, שפגעו ביכולת הייצור והציפו מחדש חששות ממחסור. גם לפני אותם אירועים, אנליסטים כבר הזהירו כי הביקוש העתידי עלול לעלות על ההיצע בשנים הקרובות.
- "רנסנס" תעשייתי - מתכוננים לגל הבא
- המתיחות בין ארה"ב לסין משפיעה על שוק הסחורות והקדמה הטכנולוגית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים
בג׳פריס מעריכים כי גם בתרחיש של צמיחה עולמית מתונה, סביב 2% בשנה, שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים כבר במהלך השנה הקרובה. הערכה זו מחזקת את ההבנה כי הלחץ בשוק אינו זמני בלבד.
2025 בשווקיםסיכום 2025: וול סטריט מפגינה עוצמה, מיום ה"שחרור" ועד לשיא כל הזמנים
במשך שנת 2025 נרשמו זעזועים רבים בשווקים, חלקם קשורים ישירות לכלכלה, חלקם פחות, החל מ"יום השחרור, ועד השבתת המשקל - כל אחד מהם מספיק כדי לגרום לשוק דובי משמעותי, אבל למרות הכל וול סטריט רושמת שנה נוספת, שלישית ברציפות, של עליות חדות; וגם - מה מצפה בשנת 2026?
השנה הסוערת שהסתיימה בעליות דו ספרתיות
הגיע העת לסכם את שנת 2025, שנה סוערת למדי שהושפעה מהרבה מאד גורמים לאו דווקא כלכליים. סך הכל וול סטריט הפגינה חוסן אל מול זעזועים רבים, החל ממלחמת הסחר באפריל, דרך השבתת הממשל הארוכה ביותר בהיסטוריה, אינפלציה דביקה באזור ה-3% ועד לחששות מפני התפוצצות בועת הבינה המלאכותית, במידה ואכן מדובר בבועה. מי זוכר כבר את ה"איום" של "דיפסיק" הסיני שהפיל את השווקים לכמה שבועות ונעלם כלא היה בתוך השנה רבת האירועים. סך הכל, למרות הכל, מדד ה-SP500 מסיים שנה שלישית רצופה עם עליות נאות שמסתכמות בכ-17% נכון לשעת כתיבת שורות אלו, ואילו הנאסד"ק עם שנה נוספת של יותר מ-20%. הדאו לא מפגר הרבה מאחור עם כ-14%. שלא כרגיל, השווקים הבנלאומיים הציגו תשואות טובות אף יותר, עם 22% בדאקס, 21% בפוטסי הבריטי, 26% בניקיי ו-29% בהאנג סנג. אילו האירועים המרכזיים שהשפיעו על השווקים בשנה החולפת.
ינואר: דיפסיק והנפילה של אנבידיה – בועת הבינה המלאכותית
בינואר 2025 חווה שוק השבבים את אחד הרגעים הדרמטיים ביותר שלו. חברת הסטארט-אפ הסינית DeepSeek הכריזה על פיתוח מודל R1 בעלות מזערית יחסית למודלים המערביים, תוך שימוש בשבבים סיניים פחות חזקים. ההכרזה הזו זעזעה את הנחת היסוד של וול-סטריט לפיה יש צורך בחומרה יקרה של אנבידיה כדי להשיג ביצועים ברמה גבוהה. ב-27 בינואר 2025 רשמה אנבידיה הפסד של כ-589 מיליארד דולר בשווי השוק ביום אחד – הירידה היומית הגדולה בהיסטוריה עבור חברה בודדת. למרות זאת, החברה הצליחה להתאושש במהלך השנה ולהגיע לשווי של 5 טריליון דולר, כשהיא נתמכת בביקוש בלתי פוסק מצד ענקיות הענן. התעוררו ספקות ביחס לשאלה האם החברה הסינית אכן פתחה מודל בעלות כזו, אם אכן לא היה שימוש בשבבים של אנבידיה בצורה כזו או אחרת ועוד. בסופו של דבר, השוק גם התחיל להבין שמלבד "אימון המודל" יש גם את ה"שימוש במודל" שדורש לא פחות ואולי אף יותר כוח מחשוב, והביא להוצאות עתק על בניית תשתיות מחשוב שיאפשרו את השימוש ההולך וגובר בבינה המלאכותית. יחד עם זאת ההתגברות על האנקדוטה של דיפסיק לא חיסלה את החששות סביב "בועת הבינה המלאכותית", חשש שחזר לכותרות פעם אחר פעם במהלך השנה מסיבות שונות. החברות הגדולות ממשיכות להוציא הוצאות עתק על בניית תשתיות יקרות, כשההכנסות, לפחות לבינתיים, לא מצדיקות את ההוצאות. חשש מיוחד מעוררת חלוצת הבינה המלאכותית חברת OpneAI שחותמת על חוזים בשווי מאות מיליארדי דולרים, כשלא ברור האם ואיך תוכל לעמוד בהם, ועוד כמה זמן היתרון התחרותי שהשיגה לעצמה יחזיק מעמד מול התחרות הקשה מול גוגל, גרוק של אלון מאסק ומודלים אחרים. חברות רבות כמו אורקל מסתמכות על החוזים הללו, ובכך אופןאיאיי הופכת לסיכון מערכתי.
אפריל: זעזוע "יום השחרור"
חודש אפריל 2025 ייזכר כאחד החודשים התנודתיים ביותר בהיסטוריה של הבורסה לניירות ערך בניור יורק. הכרזת הנשיא על מכסים רחבי היקף ב-3 באפריל הובילה לצניחה של 6% ביום העוקב ועוד כמה ימים של ירידות חדות. כבר ב-9 באפריל טראמפ "גילה גמישות" או יש שיאמרו "התקפל" לנוכח שברים מהותיים בשוק האג"ח הממשלתי, והזניק את המדדים בחזרה. בסופו של דבר השוק החזיר את כל הירידות של אפריל עד מהרה וכבש שיאים חדשים בהמשך השנה, האחרון שבהם נכון לעכשיו ב-11 בדצמבר. האם המכסים אכן "ישברו" את הכלכלה האמריקאית? הנתונים שמצטברים בינתיים לא מצדיקים את הפאניקה של אפריל. נראה שלמכסים השפעה מוגבלת בלבד על האינפלציה אם בכלל, כפי שטען שר האוצר סקוט בסנט כל הזמן.
- שנת 2025 בשוק הקריפטו: בין הישגים רגולטוריים לאכזבה במחירים
- שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ספטמבר: מחזור הורדת הריבית השנוי במחלוקת
לאחר כמעט שנה שלמה שהפד' חיכה לראות איך מגיבים המכסים, ומה השפעת מדיניות ממשל טראמפ על הריבית, בספטמבר סוף סוף החל הבנק המרכזי במחזור חדש של הורדת ריבית. סך הכל ביצע הפד' שלוש הפחתות ריבית רצופות של 0.25%, אך עשה זאת תוך ויכוח עז וחילוקי דעות חסרי תקדים. ההחלטה האחרונה הייתה שנויה במחלוקת במיוחד עם שלושה מתנגדים, לראשונה מאז ספטמבר 2019. חילוקי הדעות טבעיים לנוכח המצב הכלכלי המורכב: חולשה מתגברת בשוק העבודה מצד אחד, ואינפלציה דביקה מצד שני. הסיטואציה הזו מעמידה את הפד' בין הפטיש לסדן, כשמצד אחד האינפלציה הגבוהה דורשת השארת ריבית מגבילה ומצד שני החולשה בשוק העבודה דורשת תמריצים מוניטריים בדמות הורדת ריבית.
