נטפליקס מורידה מחירים ב-30 מדינות - זה מראה על חולשה והמניה יורדת
חברת המדיה והסטרימינג נטפליקס NETFLIX מאבדת גובה היום בוול סטריט אחרי שהיא מורידה את מחירי המנויים שלה ב-30 מדינות, בעיקר במדינות מתפתחות (מתוך 190 מדינות בהן היא פועלת), כאשר בחלק מהמדינות מדובר על הורדת מחיר משמעותית של 50%, כאשר ברוב המדינות מדובר בהורדת מחירים של 20-45%, כך מעריכים בבנק וולס פארגו שגם מזהירים כי החברה אולי תיאלץ להוריד מחירים ביותר מ-100 מדינות. בין המדינות: תימן, ירדן, איראן, קניה, קרואטיה, ונצואלה ואינדונזיה. מדובר על שינוי שישפיע על יותר מ-10 מיליון מנויים, או: 4% מהמנויים של החברה. יצוין כי במדינות מערב אירופה וארה"ב (וגם בישראל) החברה לא מורידה את המחירים, כאשר במדינות הללו, המפותחות, ההכנסה למנוי של נטפליקס כבר כך גבוהה יותר מאשר במדינות המתפתחות (הגיוני, במדינות מתפתחות יש לאנשים פחות כסף פנוי לבזבז)
נטפליקס אמנם רוצה למשוך יותר מנויים, בעקבות התחרות הקשה שאיתה היא מתמודדת, אבל המשמעות היא חולשה בעידן של אינפלציה. נטפליקס לא מורידה את המחירים מעמדה של כח. המשקיעים מבינים זאת ומורידים היום את המניה.
זהו היום הגרוע ביותר של מניית נטפליקס בחודשיים האחרונים (בשנה שעברה היא התרסקה ב-75%, אז בכל זאת - פרופורציות. בשנה האחרונה נטפליקס איבדה גובה בעקבות התחרות הקשה בתחום (מול דיסני פלוס, אמזון פריים, Paramount+ וכו') כאשר מגיפת הקורונה נחלשת ולכן אנשים אולי פחות 'תקועים' בבית ומחפשים במה לצפות, אבל יותר מזה - בגלל האינפלציה ועליית הריבית בכל העולם, הציבור צריך לצמצם הוצאות ושירותי צפייה בווידאו הם מקום הגיוני להתחיל ממנו את הצמצום.
אז אולי נטפליקס רוצה להעמיק את החדירה שלה למדינות המתפתחות הללו, אולי היא הגיעה למיצוי בארה"ב וקנדה אבל המשקיעים חוששים. בחודש האחרון החברה גם חשפה חלק מהתוכניות שלה כיצד לצמצם את שיתוף הסיסמאות - היכולת של כמה אנשים להשתמש באותו מנוי של החברה וכך לשלם לה פחות. החברה מתכננת שכל מי שרוצה להשתמש בשירותים שלה יהיה חייב להתחבר לפחות פעם בחודש מה-WIFI של הרשת הראשית שבה יש את הסיסמה, כך שבעצם יהיה צורך 'לבקר' באותו בית לפחות פעם בחודש, כך שנטפליקס תראה שמדובר באנשים אמיתיים שמתגוררים יחד (להרחבה). זה לא חף כמובן מבעיות, כאשר מדובר על משפחה - מה הבעיה להגיע פעם בחודש להורים או האחים? אבל עדיין זה עשוי לסייע לה לצמצם שימוש כפול על אותו חשבון (בוודאי במדינות גדולות יותר מאשר ישראל).
- כמה עולים שירותי הסעות פרטיים?
- בדיקה לשבועות: המחירים התייקרו ב-7.4% - האם קרפור זולה יותר? לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית נטפליקס זינקה אחרי פרסום הדוחות האחרונים, בהם היא דיווחה על תוספת של 7.7 מיליון מנויים, וזאת אחרי שהיא איבדה לקוחות ברבעונים הקודמים, כאשר המתחרות שלה דווקא הצליחו להוסיף מנויים, אבל ההכנסה הממוצעת למנוי - נמצאת בירידה.
"אנחנו תמיד בוחנים דרכים לשפר את חוויית החברים שלנו. אנחנו יכולים לאשר שאנחנו מעדכנים את התמחור של התוכניות שלנו במדינות מסוימות", אמר היום דובר החברה.
בדוחות האחרונים של נטפליקס היא פספסה בשורת הרווח (אבל זינקה בגלל תוספת המנויים, כאמור). החברה רשמה רווח מתואם של 12 סנט למניה, נמוך משמעותית מצפי האנליסטים ל-42 סנט למניה. בשורת ההכנסות החברה קלעה עם 7.85 מיליארד דולר; התחזית לרבעון הבא לא מרשימה - החברה צופה רווח של 2.82 דולר למניה, מתחת הצפי ל-2.99 דולר למניה. המרווח התפעולי יירד ל-19.9%; במקביל הודיעה נטפליקס כי מנכ"ל החברה, ריד הסטינגס, פורש מתפקידו ויהפוך ליו"ר החברה. מי שנכנס לנעליו הוא סמנכ"ל התפעול הראשי (COO) גרג פיטרס, שמצטרף לטד סרנדוס ושניהם יהיו מנכ"לים משותפים של החברה (להרחבה על הדוחות - לחצו כאן).
- SpaceX מתקרבת לשווי של 800 מיליארד דולר ומאותתת על הנפקה אפשרית ב־2026
- מטא רוכשת את Limitless, המפתחת מוצרי AI לבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
ברבעון הקודם נטפליקס החליטה להפסיק לפרסם תחזיות קדימה בנוגע לשינויים שהיא צופה במספר המנויים והיא מספקת רק את הנתון על התוצאות בפועל. האנליסטים צופים ברבעון הנוכחי תוספת של 2.6 מיליון מנויים חדשים נטו. ככל הנראה, גם ללא כל מידע מנטפליקס לגבי קצב צמיחת המנויים בפועל, האנליסטים ימשיכו לכלול את הנתון במודלים שלהם.
נטפליקס נסחרת כעת במחיר של 323 דולר למניה ולפי שווי שוק של 144 מיליאירד דולר בלבד. מאז חודש יוני האחרון מניית החברה משלימה זינוק של 85% בערכה, אבל זה אחרי התרסקות של 75% במניה קודם לכן (ממחיר של 690 דולר למניה). כלומר, כדי לחזור לשווי שלה בשיא נטפליקס עדיין צריכה להכפיל את השווי - מהנקודה הנוכחית.
- 1.אבי 24/02/2023 07:19הגב לתגובה זוכנראה יצא לנו שם של פראיירים גם בעולם ולא רק בארץ, תמיד הכי יקר בארץ.
פוליריזון רשתות חברתיותהישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט
פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה
חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -9.66% , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.
פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.
במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.
בדרך לייצור תעשייתי
ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.
- 1.8 טריליון דולר: 5 עובדות על תעשיית הביו מד העולמית
- מגזר הביוטק מתעורר - האם הפעם זה אמיתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.

SpaceX מתקרבת לשווי של 800 מיליארד דולר ומאותתת על הנפקה אפשרית ב־2026
סיכוי טוב שזו תהיה הנפקת השנה בוול סטריט - עם שווי חברה שמתקרב ואפילו עולה על טריליון דולר - מי זאת SpaceX ואיך היא הגיעה לשווי כזה?
חברת החלל של אילון מאסק, SpaceX, צפויה לצאת למהלך של מכירת מניות פנימית (סקנדרי - מכירה של עובדים למשקיעים חיצוניים) בהיקף שיא, עם הערכת שווי של עד 800 מיליארד דולר. מדובר בזינוק חד לעומת שווי של 400 מיליארד דולר שנקבע רק לפני כחצי שנה, מהלך שממקם את החברה כאחת הפרטיות הגדולות בעולם.
המהלך מציב את SpaceX מעל לחברות כמו OpenAI ומאותת על הנפקה אפשרית לקראת סוף 2026. על פי הדיווחים, מחיר המניה עשוי להיות גבוה מ־400 דולר, מה שמציב את החברה בעמדה להפוך לאחת מ־20 החברות הציבוריות הגדולות בעולם, אם תחליט להנפיק.
מאז הוקמה, SpaceX הפכה לשחקנית המובילה בתחום שיגור הלוויינים, בעיקר בזכות רקטות הפאלקון 9 ושירות Starlink לאינטרנט לווייני, שמונה כבר מעל ל־9,000 לוויינים במסלול נמוך. החברה ממשיכה לפתח את Starship, הרקטה החזקה בעולם, שמתוכננת לשמש להעברת ציוד ואנשים לירח ולמאדים.
במקביל, SpaceX פועלת בזירה הרגולטורית והפיננסית. מכירת המניות הפנימית מאפשרת לעובדים ומשקיעים קיימים לממש רווחים, תוך שמירה על מבנה שליטה פרטי. עם זאת, הנפקה תחשוף את החברה ללחצים ציבוריים, דרישות רגולטוריות ושקיפות פיננסית רחבה יותר.
- SpaceX בדרך לאבד את המונופול על חזרה לירח
- ניסוי עשירי מוצלח של סטארשיפ: ספייס אקס מתקדמת לשלב המסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה עדיין בוחנת האם להנפיק את פעילות Starlink בנפרד, או לשלב אותה כחלק מההנפקה הכללית. בתוך כך, שוק החלל צובר עניין רב ממשקיעים, וחברות בתחום כמו Karman ו־Firefly כבר ביצעו הנפקות השנה.
