מנכ"ל דריו: "יכולים להיות רווחיים תוך שנתיים; שואפים להוביל את מהפכת הבריאות הדיגיטלית"
חברת דריו הלת' הישראלית פרסמה ביום שני את התוצאות המקדמיות לרבעון הרביעי של 2022 לפיהם היא צופה הכנסות של כ-6.7 מיליון דולר וכ-27.5 מיליון דולר ב-2022 כולה. לדברי החברה, ההכנסות ברבעון הרביעי נבעו מצמיחה בערוץ ה-B2B שעלתה על הירידה המנוהלת של ערוץ ה-B2C בעקבות השינוי האסטרטגי בהקצאת משאבי החברה. יתרות המזומנים ושווי מזומנים של החברה בסוף 2022 היו כ-49.3 מיליון דולר.
בנוסף, החברה מודיעה היום על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Dexcom DEXCOM INC , מובילה בתחום טכנולוגיית ניטור רמת הסוכר בזמן-אמת (CGM), לשילוב המערכת DEXCOM G6 לניטור רציף של רמת הסוכר, בפלטפורמת ניהול המצבים הכרוניים של דריו. מדובר במערכות חיישנים קטנות ולבישות, המודדות את רמות גלוקוז באופן רציף למקלט או למכשיר חכם, מאפשרות למשתמשים עם סוכרת לקבל החלטות בזמן אמת לגבי בריאותם. ההסכם בין שתי החברות יאפשר שילוב הנתונים המתקבלים מ-Dexcom G6 CGM ישירות לפלטפורמה של דריו.
"כשני מיליון אנשים משתמשים כיום במוניטור לניטור רציף של רמות הסוכר בדם, והיכולת להציג את הנתונים הללו בפלטפורמה של דריו מרחיבה את יכולתנו להעניק לאנשים החיים עם מחלת הסוכרת חוויה דינמית ורלוונטית יותר. זהו פיתוח מרגש שבסופו של דבר יועיל לכל המשתמשים בפלטפורמה של דריו, שכן נתוני ה-CGM מעשירים את מערכת הנתונים הכוללת שלנו", אמר ריק אנדרסון, נשיא דריו הלת'.
מניית דריו הלת' זינקה ב-31% מתחילת השנה למחיר של 5.7 דולר המבטא שווי שוק של 146.7 מיליון דולר.
מנכ"ל דריו, ארז רפאל, אומר בראיון לביזפורטל כי "אנחנו בתחום של בריאות דיגיטלית כבר זמן רב והחברה התעסקה עם סכרת בלבד ולפני כ-3 שנים אמרנו שהתחום הולך להתמזג. ולכן, אם רוצים להקים חברה שהיא בסופו של דבר מייצרת עסק שמרוויח כסף ולא מפסיד, אי אפשר שכל חברה תתמקד במחלה אחרת אלא צריך לקחת אוסף של אתגרים ושל מחלות כרוניות ולנהל אותן על פלטפורמה דיגיטלית אחת. בנוסף אמרנו שאנחנו יכולים לקחת את הדאטה הקליני וללכת עם זה לחברות ביטוח אמריקאיות ולהגיד להן שיש לנו פתרון שעובד על מנת שיקנו אותו.
"בשנתיים וחצי האחרונות, ולפי התוצאות הכספיות של הרבעון השלישי ושל התוצאות המקדמיות של הרבעון האחרון, הם ראו שהחזון הזה שהצבנו מקבל ביטוי ותוקף בתוצאות הללו. הרווח הגולמי עלה בצורה מאוד יפה והיה מעל 50% ברבעון השלישי. ההוצאות התפעוליות ירדו לכ-40% ויותר, ההפסד שלנו ירד ביותר מ-50% משנה לשנה והרבעון הרביעי היה בעצם המשך לרבעון השלישי. זאת גם הסיבה שהמנייה זינקה ב-10% ביום שני".
מה הם מנועי הצמיחה של החברה?
"קודם כל למכור מוצרים של מחלות שונות - כרגע יש לנו 5 מחלות על פלטפורמה אחת: סכרת, לחץ דם, בעיות משקל, פיזיותרפיה דיגיטלית ועזרה רגשית. כל אחד מהמוצרים האלו בפני עצמו מייצר הכנסות וחיבור ביניהם מגדיל את ההכנסות אף יותר. מנוע צמיחה שני הוא ערוצי המכירה שלנו. אנחנו בארה"ב מוכרים הן לחברות ביטוח אמריקאיות והן למעסיקים אמריקאיים מפני שבארה"ב, בניגוד לישראל, המעסיק קונה תכניות בריאות ישירות לעובדים שלו. השילוב של שני מנועי הצמיחה הללו זה מה שמייצר את התוצאות הכספיות שמשתפרות בצורה דרסטית במהלך שני הרבעונים האחרונים".
מה מצב המזומנים של החברה, לכמה זמן הם יספיקו? ישנן רכישות קרובות?
"החברה סיימה את 2022 עם 49.3 מיליון דולר בקופה. החברה מפסידה תפעולית סדר גודל של 20-21 מיליון דולר כך שזה צפוי להספיק לשנתיים לפחות. אנחנו רוצים להמשיך לצמוח ולשפר את השורה העליונה והשורה התחתונה כי בסופו של דבר אנחנו רוצים להביא את החברה לרווחיות ואני חושב שהמצב שלנו מבחינת מזומנים הוא טוב ויציב.
"ב-2021 עשינו 3 רכישות של חברות ואנחנו עסוקים בעיקר בלחבר את הכל ביחד. אנחנו חושבים שבתנאים של השוק יש המון מציאות בשוק וחברות סטארט-אפ שונות. כרגע, כאשר אנחנו נסחרים ב-150 מיליון דולר בלבד, אין לנו תיאבון כזה גדול לרכישה ולדלל את החברה מחר בבוקר. בטווח הבינוני-ארוך, אנחנו נמשיך באסטרטגיה שמרחיבה את קו המוצרים שלנו".
מה זו המערכת לניטור סכרת עליה דיווחתם היום?
"בתחום של סכרת, ישנם כל מיני מכשירים של ניטור כמו אלו המוכרים שהחולים דוקרים את האצבע, בעיקר למי שיש לו סכרת מסוג 2. למי שיש לו סכרת מסוג 1, שזו סכרת שצריך להזריק אינסולין מספר פעמים ביום, יש מד סוכר רציף. זו טכנולוגיה שאתה מצמיד מחט לגוף והוא מנטר את רמות הסוכר 24/7 באמצעות אפליקציה. רוב הסכרתיים הם סוג 2 ורק כ-5%-7% הם מסוג 1 שצריכים את המכשיר הזה. אנחנו בעצם הגענו להסכמה לחבר את מד הסוכר הזה לפלטפורמה הדיגיטלית שלנו".
איפה החברה תהיה בעוד שנתיים? מה החזון לעוד 5 שנים?
"אני חושב שאנחנו יכולים להגיע לרווחיות וזה מה שאנחנו רוצים לעשות. בסופו של דבר אנחנו רוצים להיות חברת הבריאות הדיגיטלית המובילה בעולם. אני רוצה להראות למשקיעים שאם אני רוצה אני יכול להיות רווחי. בעוד 5 שנים השאיפה היא שעולם הבריאות יעבור מהפכה שאנשים ילמדו טוב יותר איך לנהל את המצב הבריאותי שלהם ואנחנו רוצים להיות אלו שמובילים את המהפכה הזו".
המניה צנחה בלמעלה מ-50% בשנה האחרונה, איך אתה מסביר את זה?
"לפני שנתיים המניה הייתה על 31 דולר והחברה ניהלה מחלה אחת. היום החברה מנהלת 5 מחלות ויש לה חוזים עם חברות ביטוח בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. בסוף, החברה גם מייצרת יותר כסף, הגדילה את ההכנסות, הגדילה את סל המוצרים ויש לה שותפויות עם ענקיות הבריאות הדיגיטלית. אנחנו במקום הרבה יותר טוב מאיפה שהיינו לפני שנתיים וכל אחד שקורא את זה צריך לשאול את עצמו האם זה נראה לו הגיוני והאם כדאי לו לקנות את המניה. קשה להגיד למה היא ירדה, אבל איפה היא תהיה? לפי מה שעשינו בשנתיים וחצי האחרונות הם יכולים להבין לאן זה יכול ללכת כי מניות קונים כשהן זולות".
- 3.עיכר 09/02/2023 02:41הגב לתגובה זוע
- 2.א. 08/02/2023 23:19הגב לתגובה זומכיר אותו אישית, בחור מאוד כשרוני, חביב וחכם אבל החברה נראת לא משהו - אחת מיני רבות שלא מסוגלות להרוויח כסף בצורה עקבית והתקיימה עד עכשיו רק בזכות שיבוש בשווקים שנמשך כ-15 שנה בעקבות טירוף ריבית אפס. מקווה בשביל החברה, משקיעיה וארז אישית שאני טועה
- 1.עומר 08/02/2023 22:54הגב לתגובה זוקודם תגיעו לרווחיות רציפה של מס' רבעונים... אחכ נדבר
סנדיסקזינקה יותר מ-500% בשנה: כיצד הפכה סנדיסק לאחת המניות הבולטות בוול-סטריט?
פחות משנה לאחר שהחלה להיסחר מחדש כחברה עצמאית, מניית יצרנית זיכרונות הפלאש סנדיסק SanDisk Corp. 1.39% זינקה במאות אחוזים והפכה לאחת מהמניות המבוקשות בקרב המשקיעים המעוניינים להיחשף למהפכת הבינה המלאכותית. מאז החלה להיסחר בפברואר במחיר של 36 דולר למניה, טיפסה מניית סנדיסק לשער של כ־238 דולר, עלייה של יותר מ־500%. גם בשבוע האחרון נמשכה המגמה, לאחר שדוחות חזקים של מיקרוןMicron Technology, Inc 3.48% ,אחת המתחרות הגדולות בתחום, חיזקו את הסנטימנט בענף כולו.
סנדיסק אינה שחקנית חדשה. החברה נסחרה בוול סטריט משנת 1995 ועד 2016, אז נרכשה בידי ווסטרן דיגיטל. השנה הושלם הפיצול בין השתיים, וסנדיסק חזרה לפעול כחברה עצמאית והפעם בסביבה עסקית שונה לחלוטין מזו שעזבה לפני כמעט עשור.
הביקוש לזיכרונות פלאש זינק עם התרחבות עומסי העבודה של בינה מלאכותית, ובעיקר עם ההשקעות הכבדות בתשתיות מחשוב, מרכזי נתונים ושירותי ענן. במקביל, היצע הזיכרונות נותר מוגבל יחסית, תוצאה של קיצוצי השקעות שבוצעו בענף בשנים קודמות. השילוב בין ביקוש גובר להיצע הדוק יצר תנאים תומכים לעליית מחירים ולהתרחבות מרווחים. האנליסטים מעריכים כי סנדיסק נהנית מהדינמיקה הזו באופן מובהק, במיוחד בזכות חשיפה גבוהה לשוקי האחסון הארגוניים.
האנליסטים אופטימיים במיוחד
בבנצ’מרק אקוויטי ריסרץ’ מעריכים כי התנאים החיוביים אינם זמניים. לדברי האנליסט מארק מילר, הסביבה העסקית החזקה צפויה להימשך גם מעבר ל־2026. בעקבות זאת העלה בית ההשקעות את תחזיות הרווח וההכנסות של סנדיסק לשנים הקרובות והותיר המלצת קנייה למניה. לפי התחזיות של בנצ’מרק, סנדיסק צפויה להציג רווח מתואם של כ־13 דולר למניה ב־2026 על הכנסות של כ־10.5 מיליארד דולר, עלייה חדה לעומת 2025. ב־2027 צפוי הרווח, לפי ההערכות, לטפס לכ־20 דולר למניה על הכנסות של כ־13 מיליארד דולר.
- אורקל טיפסה 7%, נייק נפלה 10.5%; המדדים ננעלו בעליות עד 1.3%
- הנאסד״ק עלה ב-1.4%; מיקרון זינקה ב-10%, טראמפ מדיה טסה ב-42%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם בסיטי נוקטים קו אופטימי, ואף חריף יותר. האנליסטים בבנק ההשקעות צופים כי הרווח המתואם של סנדיסק עשוי להתקרב ל־26 דולר למניה ב־2027, ומציבים למניה יעד מחיר גבוה משמעותית מהמחיר הנוכחי. בסיטי מדגישים במיוחד את תחום כונני ה־SSD הארגוניים, המשמשים מרכזי נתונים. פעילות זו עדיין מהווה חלק קטן יחסית מהכנסות סנדיסק, אך נתפסת כבעלת פוטנציאל צמיחה משמעותי, על רקע דרישות הביצועים של יישומי בינה מלאכותית.

לולולמון עלתה כמעט 30% בחודש - שינוי כיוון או ראלי זמני?
הזינוק במניה מגיע על רקע דוחות טובים מהצפוי, הודעת פרישת המנכ"ל ולחץ גובר לשינוי אסטרטגי, אך החברה עדיין מתמודדת עם האטה במכירות, תחרות גוברת ושאלות פתוחות לגבי הנהגתה העתידית
לולולמון Lululemon Athletica 1.54% נכנסת לתקופה רגישה, שבה שילוב של האטה עסקית, שינויי הנהגה ולחץ מצד משקיעים אקטיביסטים מציב סימני שאלה סביב עתיד המותג. החברה, שבעבר נחשבה לאחת החלוצות בעיצוב בגדי ספורט כלבוש יומיומי והחזיקה במעמד ייחודי בשוק ההלבשה, מתקשה בשנים האחרונות לשמר את קצב הצמיחה שאפיין אותה.
אל תוך המצב הזה נכנסה קרן הגידור האקטיביסטית אליוט מנג’מנט, שצברה החזקה בהיקף המוערך ביותר ממיליארד דולר בלולולמון. הקרן אינה מסתפקת בהבעת אי־שביעות רצון, אלא פועלת באופן אקטיבי להשפיע על זהות המנכ"ל הבא של החברה ועל כיוונה האסטרטגי, כאשר לפני כשבועיים הודיעה לולולמון כי המנכ"ל קלווין מקדונלד יסיים את תפקידו בסוף ינואר. ההודעה התקבלה בשוק כהכרה רשמית בכך שהחברה נדרשת לשינוי עומק, לאחר תקופה ממושכת של חולשה במכירות ולחץ תחרותי גובר.
נקודת כניסה אטרקטיבית
מבחינת אליוט, מדובר בנקודת כניסה אטרקטיבית. מניית לולולמון נסחרת כיום במכפיל רווח עתידי של כ־17, נמוך בכמחצית מהממוצע שלה בעשור האחרון. זאת, לאחר שמחיר המניה נחתך בכ־46% בשנה החולפת, מה שהוריד את שווי השוק של החברה לכ־24 מיליארד דולר. במשך שנים נהנתה לולולמון מתמחור שאפיין יותר חברות יוקרה מאשר יצרניות בגדי ספורט, ולעיתים אף נסחרה במכפילים גבוהים משל נייקי וקבוצת LVMH. גם כיום, חרף שחיקה בשולי הרווח התפעולי אל מתחת ל־20%, החברה נותרת רווחית מאוד ביחס לענף.
אליוט סבורה כי מקור הבעיה אינו בהיעדר ביקוש בסיסי, אלא בניהול ובהיעדר מיקוד. בהתאם לכך, הקרן מקדמת את ג’יין נילסן, לשעבר סמנכ"לית הכספים והתפעול של ראלף לורן, כמועמדת לתפקיד המנכ"לית. נילסן נחשבת לדמות בעלת משמעת תפעולית גבוהה וניסיון בהובלת תהליכי התייעלות מורכבים. במהלך כהונתה בראלף לורן הייתה נילסן שותפה למהלך של צמצום קווי מוצרים, חידוד זהות המותג והשבת תחושת היוקרה. אנליסטים בענף מציינים כי בתקופתה החברה קיבלה החלטות קשות, אך כאלה שהובילו לשיפור בביצועים וליותר מהכפלת מחיר המניה.
- אורקל טיפסה 7%, נייק נפלה 10.5%; המדדים ננעלו בעליות עד 1.3%
- הנאסד״ק עלה ב-1.4%; מיקרון זינקה ב-10%, טראמפ מדיה טסה ב-42%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאלה המרכזית היא האם גישה דומה תתאים גם ללולולמון. בשנים האחרונות ניסתה החברה להרחיב את קהל היעד שלה מעבר לליבת חובבי היוגה, במטרה להמשיך ולהציג צמיחה. המהלך כלל כניסה לתחומים חדשים, שלא כולם השתלבו היטב עם ערכי המותג. רכישת חברת הכושר הביתית Mirror הסתיימה בכישלון, ניסיונות לחדור לשוק ההנעלה לא המריאו, וקולקציות פנאי מסוימות זכו לביקורת, עד כדי כך שהמנכ"ל עצמו תיאר אותן כ"עייפות". גם מהלכים שיווקיים, כמו שילוב לוגואים של ה־NFL ודמויות דיסני, עוררו תהיות בקרב משקיעים וצרכנים.
