מודרנה
צילום: מודרנה

חיסון שלישי הפך הכרחי: מודרנה ממריאה בוול סטריט

מפתחת החיסון לקורונה מזנקת בעקבות העלייה בתחלואת ווריאנט הדלתא ובהמשך לפרסומים כי חיסון שלישי הפך להכרחי למלחמה בנגיף
סתיו קורן | (9)

יצרנית חיסוני הקורונה  MODERNA מזנקת במסחר בוול סטריט ב-17%, וזאת לאור העלייה בתחלואת ווריאנט הדלתא ועל רקע הדיווחים בעולם כי חיסון שלישי הופך להכרחי למלחמה בנגיף, מה שיגרום למדינות רבות לרכוש עוד ועוד חיסונים. זה כמובן טוב מאוד למודרנה ולמפתחות החיסונים הנוספות. 

מודרנה כבר ב-200 מיליארד דולר, שווי של פי 30 ממחירה לפני הקורונה. אז יש אנליסטים שסבורים שהמניה מתומחרת גבוה מדי ( הרחבה כאן), אבל המשקיעים ממש לא סופרים אותם. 

כמובן שהחיסון השלישי הוא  חשוב גם עבור המתחרה הגדולה של מודרנה PFIZER ,  שיחד עם שותפתה ביונטק BIONTECH SE ADR פיתחה חיסון לקורונה. מתחרה שלישית - NOVAVAX INC גם תהנה באם מדינות יאמצו את החיסון השלישי. גם בקרב מניות התרופות הישראליות הקשורות נרשמות עליות כשבולטת אנלייבקס -3.42% עם זינוק של 17%.

במקביל מסרה מודרנה כי אוסטרליה רכשה ממנה 10 מיליון מנות של חיסון לשנת 2021, וכי יש אפשרות שתרכוש ממנה 15 מיליון מנות נוספות בשנת 2022. ממודרנה נמסר כי היא מצפה להתחיל להעביר לאוסטרליה את החיסונים בספטמבר. מלבד אוסטרליה, מודרנה הודיעה כי שוויץ אישרה את החיסון שלה לילדים בני 12-17. 

>> לקריאה נוספת: טסלה של עולם התרופות: האם עוד כדאי לקנות את מניית מודרנה?

בתחילת מארס 2020 מודרנה עמדה על 30 דולר למניה. נכון לזמן כתיבת שורות אלו המניה עומדת 482 דולר למניה. קפיצה של למעלה מ-1,280% בקצת פחות משנה וחצי. מתחילת השנה, על רקע המשך המכירות של החיסונים שפיתחה, אבל גם על העובדה כי החברה מפתחת חיסונים נוספים בטכנולוגיית mRNA שפיתחה לשפעת ומלריה, המניה עלתה מרמה של כמעט 112 דולר לרמתה הנוכחית והשיאה תשואה של 270% וזינקה לשווי שוק של כמעט 194 מיליארד דולר.

ואם זה לא מספיק, החברה היכתה  את התחזיות ברבעון השני עם רווח מתואם של 6.46 דולר למניה על הכנסות של 4.35 מיליארד דולר בעוד בשוק ציפו לרווח של 6.04 דולר למניה על צפי הכנסות של 4.28 מיליארד דולר – ולעומת הפסד של 0.31 דולר למניה אשתקד, על הכנסות של 66.4 מיליון דולר בלבד.

קיראו עוד ב"גלובל"

אז מה יקרה מכאן ולאן המניה הולכת? תראו, בהחלט ייתכן שהיא תמשיך לזנק. החיסון שלה לקורונה, הדיבור על חיסון שלישי, יש מדינות שכבר החליטו לתת אותו, עשוי להמשיך להזניק את המניה למעלה.

 על מנת להיות חיוביים לגבי עתידה של מודרנה כחברה, צריך בעצם להניח שתי הנחות: ההנחה הראשונה היא כי תהיה רמה בת קיימא מסוימת של מכירות של חיסוני קורונה, כלומר הכנסות מתמשכות ו"חוזרות" מחיסוני החברה הנוכחיים. נדמה כי ניתן להרגיש בנוח עם הנחה זו, לאור המציאות הנוכחית של התפתחות מתמדת של וריאנטים חדשים לנגיף, וככל הנראה הצורך העתידי בבוסטרים לחלקים מסוימים מאוכלוסיית המתחסנים אם לא לכולה. בהקשר הזה, התחזיות למכירות חיסון הקורונה של מודרנה מעולם לא נראו ורודות יותר.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    הרגתם את המניה רגע לפני שעלתה, החמאתם לה רגע לפני שצנחה (ל"ת)
    אחלה טיפים באמת 11/08/2021 21:29
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לרון 10/08/2021 12:28
    הגב לתגובה זו
    יש בסיס לעליות ב MRNA לאור חיסונים 4 ,5 ,6........
  • 5.
    הדולר למעלה חזק 10/08/2021 11:40
    הגב לתגובה זו
    סין חווה כעת התפרצות יותר גדולה מתחילת הקורונה ומדברים על אפשרות סגר, תהיה לכך השפעה על כל העולם, ביקושים לנפט וגם אמור לחזק מאד את הדולר לעומת היורו ויתר המטבעות. כמובן, של התחזקות הדולר בעולם תהיה השפעה על השקל הכל תומך כעת בריצה של הדולר בחודשים הקרובים
  • 4.
    תמשיך לעלות תגיע ל 800 אבל עוד שנתיים תהיה 50 (ל"ת)
    הייפ בלבד 10/08/2021 07:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חרא של חיסון והמניה עולה כאילו אין מחר. אנשים בשוק (ל"ת)
    חחחחחחחחחחחחח 10/08/2021 00:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רציונאלי 09/08/2021 23:47
    הגב לתגובה זו
    מודרנה תכה את כל התחזיות כי מעגל הארצות שחותמות איתה הולך ומתרחב....אני צופה עלייה שנתית של מאות אחוזים
  • 1.
    היום בבוקר עוד הרגתם את המניה (ל"ת)
    יהושע 09/08/2021 23:24
    הגב לתגובה זו
  • אייל 10/08/2021 05:38
    הגב לתגובה זו
    עוד דוגמא לכשל שוק מול אנלסטים או שמה כל אנליסטים מול השוק ...... הרוקונה כמו בקורונה כל יום הוא יום חדש שמשנה את העתיד ולכן כל צפי הוא ריגיע לאותו נקודת זמן
  • משה 10/08/2021 00:17
    הגב לתגובה זו
    יש פה כתב פסימי מידי.....
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.