בניין מודרנה
צילום: מודרנה

פוסט מודרנה: למה האנליסטים כבר לא שוריים על יצרנית החיסונים?

החברה צפויה להכניס השנה למעלה מ-20 מיליארד דולר מהחיסונים ומנייתה קפצה מתחילת השנה ב-270%. אז למה באופנהיימר ובסאנדלר פייפר מורידים את ההמלצות?
ארז ליבנה | (6)
נושאים בכתבה מודרנה

בתחילת מארס 2020 מניית יצרנית חיסוני הקורונה, מודרנה MODERNA (MRNA) עמדה על 30 דולר למניה. נכון לסגירה של שישי האחרון, המניה עמדה כמעט על 414 דולר למניה. או קפיצה של למעלה מ-1,280% בקצת פחות משנה וחצי. מתחילת השנה, על רקע המשך המכירות של החיסונים שפיתחה, אבל גם על העובדה כי החברה מפתחת חיסונים נוספים בטכנולוגיית mRNA שפיתחה לשפעת ומלריה, המניה עלתה מרמה של כמעט 112 דולר לרמתה הנוכחית והשיאה תשואה של 270% וזינקה לשווי שוק של כמעט 167 מיליארד דולר.

 

על פניו, מספרים טובים. מה זה טובים, מעולים. החברה היכתה בשבוע שעבר את התחזיות ברבעון השני עם רווח מתואם של 6.46 דולר למניה על הכנסות של 4.35 מיליארד דולר בעוד בשוק ציפו לרווח של 6.04 דולר למניה על צפי הכנסות של 4.28 מיליארד דולר – ולעומת הפסד של 0.31 דולר למניה אשתקד, על הכנסות של 66.4 מיליון דולר בלבד.

 

יתר על כן, ב-2020 החברה הכניסה "רק" מיליארד דולר מהחיסונים לקורונה, כשהשנה כבר מדובר על למעלה מ-20 מיליארד דולר. המספרים כל כך מעולים שהחברה הוכנסה בחודש שעבר למדד ה-S&P500, כשבשל כך, רק בחודש הנוכחי החברה זינקה ביותר ב-18%.

 

אחרי שהציגה תוצאות שהיכו את השוק, המניה קפצה במסחר התוך יומי ל-444 דולר ואז פתאום באה ההתמתנות במחיר והחברה מחקה 13 מיליארד מהשווי שלה.

 

ייתכן ומה שהעיק על המניה הייתה העובדה שאנליסטים בכירים החלו לשנות את הטון כלפי המניה. הארטאג' סינג מאופנהיימר הוריד לאחרונה את דירוג המניה מתשואת יתר, כשלדבריו, המניה מתמחרת לתוכה הכנסות עתידיות על מגוון החיסונים שהיא עובדת עליהם – מה שהופך אותה ליקרה מדי. זה שינוי כיוון משמעותי, מאחר ולסינג הייתה עמדה שורית על המניה כבר מ-2019, כשהיא נסחרה לפי מחיר של 27 דולר למניה.

 

גם בפייפר סאנדלר, שהיו שוריים על המניה כשנסחרה לפי מחיר של 24 דולר למניה, אמנם העלו את מחיר היעד מ-246 דולר ל-445 דולר למניה וצפו שהיא תכניס מהחיסונים 33.5 מיליארד דולר ב-2022. מצד שני, הם הורידו את ההמלצה ממשקל יתר לנייטרלי. האנליסט טד טנטהוף אומר כי החברה נסחרת לפי מכפיל של 5.4 על המכירות של 2022 וגם זה מתומחר לתוך המניה.

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מודרנה - טכנולוגיה חדשה + פיתוחים בצנרת = זו רק ההתחלה (ל"ת)
    דודו 09/08/2021 00:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איציק 08/08/2021 20:21
    הגב לתגובה זו
    פשוט לא רציני מה שאתם עושים
  • 3.
    אובייקטיבי 08/08/2021 19:19
    הגב לתגובה זו
    זוכרים את טסלה? תמיד הספידו ותמיד עלתה תמיד אצרו כבר כבר יורדת ורק עלתה ולא הבנתי את שורת הסיום בכתבה" "מודרנה באמת מצילה את העולם אבל מתומחרת כאילו מצילה את היקום" מי שהבין שיסביר
  • 2.
    לעת עתה, אין ספק: המניה מיצתה עצמה (ל"ת)
    מאיר 08/08/2021 18:35
    הגב לתגובה זו
  • אלירן 09/08/2021 00:01
    הגב לתגובה זו
    ולמה מיצתה את עצמה? בגלל שאתה אמרת? מי אתה? מה המקורות שלך? באים תוקעים נפיחה ובוורחים
  • 1.
    קניה חזקה.... (ל"ת)
    עזרא 08/08/2021 16:43
    הגב לתגובה זו
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות

שיעור חינם מבאפט - מתי מוכרים מניה, בהמשך לשיעור קודם: שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה? ועל ההשקעה והמימוש של באפט באפל

נושאים בכתבה וורן באפט אפל

וורן באפט השקיע באפל את רוב תיק ההשקעות הסחיר של ברקשייר. אפל סיפקה רווחי עתק שמוערכים במעל 100 מיליארד דולר לתיק של באפט. אפל היא עדיין ההשקעה הגדולה של באפט, אבל לפני שנה-שנתיים נמכרו רוב המניות.

באפט החליט שאחרי זינק ברווחים, עלייה במכפיל הרווח מרמה של 11-13 למעל 20, זה הגיע לממש. הוא סבר ואמר שזו חברה נהדרת, ועדיין היא הגדולה בתיק ההשקעות של ברקשייר שלו, אבל היא כבר לא זולה. התזמון- עיתוי המימוש היה טוב כי בחצי שנה שלאחר מכן, המניה נפלה בכ-15%. אלא שהעליות האחרונות הביאו את מחיר המניה לשיא של כל הזמנים ולמחיר שעולה על מחירי המימוש של באפט בכ-30%. באפט "הפסיד" מעל 50 מיליארד דולר, אבל כמה תובנות בעניין:

ראשית, אף אחד לא נביא

שנית, את ההחלטה מקבלים על סמך מה שידוע בנקודת הזמן המסוימת. אז באפט הגדיר את אפל כחברה נהדרת, מניה לא רעה, אבל המשקל בתיק שלו היה גבוה, ומכיוון שהיא כבר הגיעה לתמחור מלא בעיניו החליט לממש. זו החלטה נכונה בלי קשר למה שיהיה בהמשך.

שלישית, כאשר אתם קונים או מוכרים - אל תסתכלו אחורה. מה שהיה היה  מה שהיה מת. בבורסה ובהשקעות כל יום מתקבלות ההחלטות מחדש. ההיסטוריה לא רלבנטית. מה שהיה יכול להיות אם... ולמה לא פעלנו כך, זה חשוב להסקת מסקנות ולתובנות, אבל זה לא אמור להשפיע על החלטות השקעה. במילים אחרות, מכרתם כי חשבתם שזה המחיר הנכון. גם אם יעלה בהמשך - אז מה? 

וזו נקודה חשובה, כי משקיעים רבים לא יודעים מתי לממש. הם רואים עליות, מורווחים הרבה, וחושבים שמה שהיה הוא שיהיה והעליות ימשכו. צריך משמעת, צריך לסמן תמחור כלכלי שמעליו כבר אתם לא סבורים שההחזקה כדאית ולממש גם אם הכיוון של המניה למעלה. באפט יודע לקנות ויודע לממש.   

טסלה
צילום: טוויטר
דוחות

טסלה פספסה בשורת הרווח - המשקיעים מחכים לאילון מאסק

ענקית הרכבים החשמליים עקפה את תחזיות ההכנסות אך פספסה את ציפיות הרווח למניה. המשקיעים ממתינים לעדכונים על שירותי הרובוטקסי, בעוד החברה מתמודדת עם השפעת ביטול הזיכוי הפדרלי לרכבים חשמליים ועם אתגרי השוק הגלובליים
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

טסלהTesla -0.82%   פרסמה תוצאות מעורבת לרבעון שלישי, עם הכנסות שעלו על הציפיות אבל רווח למניה שנותר מתחת להערכות. החברה דיווחה על הכנסות של 28.01 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 26.27 מיליארד דולר, עלייה מ-25.18 מיליארד דולר באותו רבעון אשתקד. הרווח המתואם למניה הגיע ל-0.50 דולר לעומת הערכות של 0.54 דולר, בעוד ה-EBITDA עמד על 4.23 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 3.78 מיליארד דולר.

המניה יורדת קלות לאחר פרסום התוצאות. התגובה המתונה של השוק מעידה שהמשקיעים עדיין מחכים לפרטים נוספים על התקדמות הרובוטקסי, שצפויים להתפרסם בשיחת הרווחים עם אילון מאסק.


החברה לא סיפקה מידע חדש מהותי על הרחבת שירותי הרובוטקסי, למעט אזכור להשקת שירות הזמנת נסיעות באזור מפרץ סן פרנסיסקו המבוסס על הטכנולוגיה שלה. העדכון החלקי מותיר את המשקיעים בציפייה לפרטים נוספים, במיוחד לאחר השקת השירות הראשון באוסטין בקיץ והרחבתו בהמשך לאזורים נוספים. הסביבה הכלכלית ממשיכה להשפיע על טסלה במספר מישורים. החברה מתמודדת עם אי־ודאות סביב השלכות שינויים במדיניות הסחר והמיסוי העולמית על שרשרת האספקה, מבנה העלויות והביקוש. מכסי יבוא בגובה 25% על רכבים וחלקים מיובאים נותרו בתוקף ומכבידים על יצרניות הרכב בארצות הברית, בהן גם טסלה.


מסירות הרכבים ברבעון השלישי הפתיעו לטובה והגיעו ל-497,099 יחידות, שיא רבעוני חדש. הנתון עלה על תחזיות הקונסנזוס של כ-439,800 רכבים ועל 462,890 רכבים שנמסרו אשתקד. במקביל, טסלה דיווחה על פריסה של 12.5 ג׳יגה־ואט־שעה במוצרי אחסון אנרגיה, גם הוא שיא חדש. העלייה במסירות משקפת את הצלחת החברה לשפר את הנגישות הכלכלית של הדגמים המרכזיים שלה. הזינוק במכירות התרחש לפני פקיעת הזיכוי הפדרלי לרכבים חשמליים ב-30 בספטמבר, היום האחרון של הרבעון. בטסלה מעריכים כי ביטול ההטבה עלול להביא להאטה בביקוש. אילון מאסק כבר הזהיר לאחר דוחות הרבעון הקודם שהחברה עלולה להתמודד עם תקופה מאתגרת לאחר סיום הזיכוי, ותוצאות הרבעון הנוכחי טרם משקפות את ההשפעה המלאה.

בתחילת אוקטובר השיקה החברה גרסאות “סטנדרט” מופשטות לדגמי Model 3 ו-Model Y, שנועדו להציע חלופה נגישה יותר. הגרסאות כוללות הנעה אחורית, סוללות קטנות יותר ומספר תוספות מופחתות, במחירים של 39,990 ו-36,990 דולר בהתאמה. המהלך נועד לשמר את הביקוש לאחר ביטול התמיכה הפדרלית.