ממדי המחדל הסיני מתגלים: 5 מיליון תושבים יצאו מווהאן לפני ההסגר
הרצון של הממשל הסיני לשמור על הסדר ולהמעיט בחשיבותו של וירוס הקורונה, שכבר הביא למותם של למעלה מ-560 בני אדם – לפי הדיווחים הרשמיים – והתפשט ל-27 מדינות בזמן קצר, מבהיר את גודל המחדל שהוביל למכה הכי כואבת שחטף ממשלו של נשיא סין, שי ג'ינפינג, מאז החל את הקדנציה שלו ב-2012.
לפי דיווחים מסין, לפני הסגר שהוטל על העיר ווהאן – גראונד זירו של המחלה – שבמחוז ווהאן ב-22 לינואר, לא פחות מ-5 מיליון בני אדם יצאו מהעיר מחשש מהווירוס, שעבר מפה לאוזן עד שקיבל את ההכרה הרשמית של השלטונות.
>>>לעדכונים בזמן אמת על התפתחות נגיף הקורונה
המשמעות של זה היא ברורה. חוסר הרצון לעורר מהומה הוביל להתפשטות הנגיף והגעתו כמעט לכל היבשות, פרט לדרום אמריקה. סך הכול, אובחנו 28,300 מקרים של קורונה ב-27 מדינות, מתוכם 565 מתו. מרבית המתים כאמור הם סינים, אך מאז ה-23 לינואר קפץ מספר המתים מ-25 בני אדם. כלומר עלייה של 2,200% בקצת פחות משבועיים.
בתוך כך, במה שנחשב לחדשות טובות, זו העובדה שילדים אינם נדבקים במחלה. עד כה דווחו רק על ארבעה ילדים שנדבקו, הבוגר מתוכם בן 15, כשהאחרים הם תינוקת בת 9 חודשים, ילדה נוספת מהעיר שנזן, והאחרון הוא תינוק בן יומו, שככל הנראה נדבק ברחם אמו החולה והמאושפזת במחלה. החוקרים אינם יודעים מדוע ילדים.
- תדיראן השקיעה 60 מיליון שקל בטכנולוגיית טיהור אוויר מזגנים עיליים
- ג'נרל מוטורס: ירידה של 35% בהכנסות הרבעון בסין אבל לא הכל שחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 7.יוסי 13/02/2020 09:26הגב לתגובה זוווירוס הקורונה ממשפ' מחוללי השפעת. עם ההתחממות במזג האוויר היא תתפוגג, להתראות בחורף הבא עם ווירוס חדש
- 6.גבי 09/02/2020 12:27הגב לתגובה זוהסינים פישלו בהתחלה אבל היום הם מתייחסים לבעיה ברצינות.מקווה שבעוד חודש הקורונה תהיה היסטוריה.
- 5.dave921 07/02/2020 13:41הגב לתגובה זוהמעצמה הסינית תתגבר ללא בעיה על הקורונה ואין מה להיבהל !
- 4.אני 07/02/2020 12:09הגב לתגובה זושי מנהיג סין חשב שהוא סגנו של אלוהים וביכולתו לישלוט במוחם של מיליארד וחצי תושבי סין. לצערו עדיין אין לאדם בשר ודם יכולת כזו וכולנו ידינו קצרה וימינו קצרים. זו מכה לשי ויתכן גם לימי שילטונו.
- יוסי 13/02/2020 09:23הגב לתגובה זוזה לא ישפיע כהוא זה על השלטון בסין.
- 3.דירה = קורת גג 07/02/2020 09:39הגב לתגובה זודירה = קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם
- ואתה דגנרט (ל"ת)יוסי 07/02/2020 16:34הגב לתגובה זו
- 2.אבי 06/02/2020 14:48הגב לתגובה זויש מדינה בעולם שיכולה לעשות סגר על 7 מליון תושבים?!
- 1.בא 06/02/2020 14:13הגב לתגובה זולא תוקף ילדים זה סיפור נוסף. בטח מתו עשרות אלפים .קומוניזם ופשיזם זה אותו דבר .
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
