
מרחץ דמים ברכבת ללונדון: שני חשודים נעצרו לאחר מתקפת סכין
רכבת של חברת LNER שהייתה בדרכה מדונקאסטר ללונדון הפכה בשבת בלילה לזירת דקירות קשה: 11 בני אדם נפצעו, שניים מהם במצב מסכן חיים; נכון לעכשיו, המשטרה שוללת פיגוע טרור, אך חוקרת את המניע ואת נסיבות האירוע
מה שהתחיל כליל שבת שגרתי ורגוע, הפך תוך דקות לאירוע אלים עבור מאות נוסעים, לאחר שרכבת מהירה של חברת LNER, שיצאה מדונקאסטר בדרכה לתחנת קינגס קרוס בלונדון, הפכה בתוך דקות לזירת דקירות קשה. זמן קצר לאחר שעזבה את תחנת פיטרבורו, אחד הנוסעים שלף סכין גדולה והחל לדקור נוסעים באקראי.
על פי הדיווחים, תחילה חשבו שזוהי מתיחה לרגל ליל כל הקדושים, אבל מהר מאד התברר כי זהו אירוע אמיתי, ונוסעים מבוהלים ניסו להימלט, כשחלקם ננעלו בתאי השירותים, אחרים ניסו לברוח דרך המעברים הצרים, ואף דרכו זה על זה בניסיון להתרחק מהתוקף.
האירוע התרחש ב-19:30, ותוך דקות ספורות הנוסעים הפעילו את אזעקת החירום, נהג הרכבת הפעיל את בלם החירום והרכבת נעצרה בתחנת הנטינגדון ב-19:50. אל התחנה הגיעו עשרות ניידות משטרה, אמבולנסים, צוותי כיבוי ואף מסוקים רפואיים. משטרת התחבורה הבריטית אישרה כי שני גברים נעצרו בזירה. אחד מהם, גבר כבן 32, החשוד המרכזי במעשי הדקירה, נורה באקדח טייזר לאחר שאיים על השוטרים בסכין גדולה. חשוד נוסף, בן 35, נעצר מאוחר יותר באותו ערב, בחשד למעורבות באירוע. המשטרה מסרה כי בשלב זה לא ברור אם מדובר במעורבות ישירה או עקיפה, והחקירה נמשכת.
לפי הודעת רשויות הבריאות, עשרה בני אדם פונו לבתי חולים, תשעה מהם במצב מסכן חיים כתוצאה מפצעי דקירה קשים, ואדם נוסף במצב קל יותר. נכון לעכשיו, לא דווח על הרוגים. האירוע הוגדר בתחילה כ-"תקרית חמורה" והופעל הקוד הלאומי "Plato", המשמש להתמודדות
עם מתקפות טרור, אך הוסר זמן קצר לאחר מכן. המשטרה הבהירה כי אין אינדיקציה שמדובר באירוע טרוריסטי, אך חוקרי היחידה ללוחמה בטרור הצטרפו לחקירה כדי לבחון את המניע והנסיבות.
- מלחמת הרחפנים: בריטניה מכפילה השקעות בנשק אוטונומי
- הבנק המסחרי הגדול ביותר בארה"ב קורס והצעד של ממשלת בריטניה לגבי מוצר הבסיס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראש ממשלת בריטניה, סר קיר סטארמר,
מסר כי מדובר ב“אירוע מזעזע ומדאיג במיוחד”, והודה לצוותי החירום שפעלו במהירות ובאומץ. שרת הפנים, שאבאנה מחמוד, אמרה כי היא “עצובה עמוקות” לנוכח הדיווחים, וקראה לציבור “להימנע מספקולציות עד לסיום החקירה”.
המשטרה ממשיכה לגבות עדויות מנוסעים, ובודקת
את רקעם של שני העצורים. בשלב זה לא ידוע על קשר בין החשודים או על מניע ברור לתקיפה. דוברת המשטרה ציינה כי “מדובר באירוע טראומטי עבור כל המעורבים, והמאמצים כעת מתמקדים בזיהוי מדויק של מה שהתרחש בכל אחד מהקרונות”.
חברת LNER מסרה כי קווי הרכבת מצפון
ללונדון יפעלו במתכונת חלקית עד להודעה חדשה, וכי הרכבת נותרה בתחנת הנטינגדון לצורך עבודת הזיהוי הפלילי. האירוע הזה, אחד הקשים שידעו מסילות בריטניה בשנים האחרונות, מציף מחדש את השאלה על אבטחה בתחבורה הציבורית, שאמנם נחשבת למערכת בטוחה במיוחד, אך חשופה לאירועים
פתאומיים מסוג זה.
- 4.בא 03/11/2025 04:11הגב לתגובה זומוסלמים ולכן צריך להיזהר מהם לצערי .הפנדמנטליסטים חוזרים למקורות האיסלם גיהאד.....הדיבר ה6 באיסלם ...זאת דת נאכסית .
- 3.אנונימי 02/11/2025 20:29הגב לתגובה זומי שישן עם פישפשים לא התפלא באם יעקצו אותו....מגיע לבריטים ולשאר מדינות מערב אירופה לחטוף..העיקר אותנו הם משמיציםמאחלת להם בהצלחה.....
- פפפ 03/11/2025 07:34הגב לתגובה זומתאבד עולה ומיתפוצץ אז מגיע לך יש לך מחשבות ורגשות אוטומטיים ...או שאתה פסיכופת ....זה לא מגיע לאף אחד ...אזרחים לא מחליטים כלום באף מדינה.
- 2.אלה השליחים של גארי ליניקר המנוול. (ל"ת)משה חיפה 02/11/2025 14:55הגב לתגובה זו
- 1.בא 02/11/2025 14:40הגב לתגובה זוהעיקר להישאר בכלא באירופה יותר טוב מאשר ברחוב במדינות ערב או אפריקה .
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
