דומינוס
צילום: אתר החברה

למרות דוח רבעוני מורכב, דומינו'ס מזנקת בכ-3% בטרום

רשת הפיצות עקפה את התחזיות בצמיחת מכירות, הודות לקמפיינים אגרסיביים, מוצרים חדשים ושיתוף פעולה מוצלח עם DoorDash, למרות ירידה ברווח הנקי, יש שיפור במכירות סניפים זהים

רן קידר |

רשת הפיצות דומינו'ס Domino's Pizza -1.52%   פרסמה את הדוח של הרבעון השני ל-2025, ועולה ממנו תמונה מורכבת: מצד אחד, הרווח הנקי ירד אל מתחת לציפיות השוק; מצד שני, שורת המכירות וסעיף סניפים זהים (same store sales) הכו את התחזיות והדבר מעיד על שיפור בביצועי הסניפים הקיימים (ללא קשר לפתיחת סניפים חדשים) ולכן המניה גם מזנקת בטרום בכ-3%. 

מבחינת הנתונים עצמם, המכירות בחנויות זהות עלו ב־3.4% ברבעון השני, כעשירית האחוז מעל התחזיות. הרווחיות נשחקה בעקבות העלייה בעלויות חומרי הגלם והביטוח, ושיעור הרווח הגולמי של הסניפים שבבעלות ישירה של הרשת ירד ב-2 עשיריות אחוז ל־15.6%. הכנסות הרבעון הסתכמו בכ-1.15 מיליארד דולר, עלייה של 4.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בהתאם לציפיות. הרווח המדולל למניה ירד לכ-3.8 דולר לעומת 4 דולר אשתקד, ונותר 14 סנט מתחת לצפי האנליסטים.

חשוב להזכיר שוורן באפט סימן את דומינוס כבר לפני שנה, ובמהלך 2024 ותחילת 2025, ברקשייר האת'וויי ביצעה השקעה משמעותית בדומינו'ס פיצה, בהיקף שהגיע לכ-1.2 מיליארד דולר. הרכישה החלה ברבעון השלישי של 2024, אז נרכשו כ-1.28 מיליון מניות תמורת כ-550 מיליון דולר, והמשיכה ברבעונים הבאים עד להחזקה של כ-2.62 מיליון מניות, המהוות כ-7.7% ממניות החברה. אף שבאפט עצמו לא פרסם הצהרות פומביות בנוגע לעסקאות, ההשקעה תואמת את מדיניות ההשקעה המסורתית של ברקשייר: בחירה בעסקים מבוססי מותג עם תזרים מזומנים יציב ושיעורי צמיחה סולידיים, גם בתקופות של שחיקה זמנית ברווחיות.


הצמיחה במכירות נבעה בעיקר ממאמץ שיווקי אינטנסיבי וחדשנות במוצרים. דומינוס הרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם אפליקציות כמו DoorDash DoorDash -0.39%  , דרכן הלקוחות מבצעים את ההזמנה , למרות שהמשלוח עצמו עדיין מתבצע על ידי מערך הנהגים של דומינוס. המודל הזה מאפשר לרשת להרחיב את החשיפה בלי לוותר על שליטה בתהליך האספקה. 

במקביל, הרשת שמה דגש על ערך לצרכן: מבצעים חוזרים, הנחות קבועות ותפריט מתחדש, הכולל גם פיצות עם קרסט ממולא. כל אלה עוזרים לדומינו'ס להציע פתרון אטרקטיבי גם בזמן שהצרכנים מקטינים הוצאות בשל לחצים כלכליים ואינפלציה. מנכ"ל החברה, ראסל וינר, ציין כי דומינוס מחזיקה ב"יחסי עלות-תועלת מהטובים בענף", ומתגאה גם בתקציב פרסום נרחב, מערך לוגיסטי יעיל ותכנית נאמנות מורחבת, מה שנותן לה יתרון מבני מול המתחרים, במיוחד בארה"ב.


מכירות החברה בארה"ב צמחו ב־5% ובשווקים הבינלאומיים ב-6%, ואמנם אלו נתונים חיוביים, אך זוהי צמיחה נמוכה יותר מזו שנרשמה בשנה שעברה (6.8% בארה"ב, 7.7% בינ"ל). ועם זאת, למרות שמדובר בהאטה מסוימת בקצב הצמיחה, בהינתן המצב המקרו-כלכלי הגלובלי, המשקיעים רואים בזה תוצאה סבירה ואפילו חזקה. היכולת של דומינוס להחזיק בקצב צמיחה חיובי – גם אם איטי יותר – תוך שמירה על פעילות רווחית, נחשבת חיונית בתקופה שבה צרכנים מצמצמים הוצאות.

 הקפיצה במניה משקפת את האמון שהשוק נותן באסטרטגיה של החברה, למרות לחצי העלויות והרווחיות השחוקה. המסר של הרבעון השני ברור: כל עוד דומינוס מצליחה להמשיך להתרחב, להציע ערך לצרכן ולשפר את ביצועי הרשת, השוק מוכן לסלוח גם על רווח מעט נמוך מהצפוי.

קיראו עוד ב"גלובל"

שווי השוק של דומינו'ס הוא כ-16 מיליארד דולר. מתחילת 2025 המניה עלתה ב-11% ואילו ב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-13.9%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט

הנאסד״ק מחק את העליות; Arm מזנקת ב-8%, רדיט עם 7%

מערכת ביזפורטל |

אורקל הפתיעה את וול סטריט עם תחזית צמיחה חסרת תקדים, בנוסף לזינוק דרמטי בצבר ההזמנות וצמיחה דו־ספרתית בענן. המניה מזנקת כעת ב-42% – העלייה היומית החדה ביותר שלה זה יותר מ־25 שנה – והוסיפה לשווי החברה יותר מ-200 מיליארד דולר. צפרא כץ הציגה חוזים חדשים עם השחקנים הגדולים בעולם ה־AI, בהם OpenAI, xAI, מטא, אנבידיה ו־AMD, והבהירה כי אורקל הפכה לכתובת מועדפת לעומסי עבודה בתחום. 


לארי אליסון, מייסד החברה שמחזיק עדיין ב-40% ממניותיוה, הדגיש כי הבינה המלאכותית משנה כבר היום את החברה ואת כל תעשיית המחשוב , כשהיתרון של אורקל הוא בהקמת מרכזי נתונים בהיקפי ענק ובחיבור ישיר של בסיסי נתונים עסקיים למודלי שפה מתקדמים. לדבריו, השוק של הסקת מסקנות יהיה גדול אף יותר משוק אימון המודלים, ואורקל ערוכה להוביל גם בו. על רקע זה, ההון האישי של אליסון זינק תוך לילה אחד בכ־100 מיליארד דולר, והפך אותו נכון לכרגע לאיש העשיר בעולם .


הונו של אליסון מוערך כעת ב-393 מיליארד דולר, כשלא רחוק ממנו נמצא אילון מאסק עם 385 מיליארד. במקום ה-3 נמצא מארק צוקרברג, עם 269 מיליארד.


יום המסחר בוול סטריט נפתח באווירה חיובית, לאחר שפרסום מדד המחירים ליצרן (PPI) הצביע על ירידה לא צפויה של 0.1% באוגוסט – הפעם הראשונה זה ארבעה חודשים. הנתונים הפחיתו את החששות מהתפרצות אינפלציונית מחודשת והגבירו את ההערכות כי הפדרל ריזרב יפחית את הריבית כבר בהחלטה הקרובה בספטמבר. תשואות האג"ח ירדו, הדולר נחלש ומדדי המניות טיפסו לשיאים חדשים.


מדד S&P 500 רשם שיא כל הזמנים, כאשר סקטור הטכנולוגיה היה המנוע המרכזי. עם זאת, לאחר הפתיחה החיובית, המדדים החזירו את העליות והנאסד״ק סביב ה-0, הדאו יורד ב-0.4% וה-S&P עולה ב-0.3%. מניית אורקל כאמור היא הסיפור של היום ומתקרבת להיכנס לעשירייה הראשונה של החברות בעלות השווי הגבוה ביותר במדד. לצד אורקל בלטו גם מניות כמו Synopsys ו-Chewy. ההקלה סביב נתוני האינפלציה והציפייה למדיניות מוניטרית מרחיבה עודדו את המשקיעים להזרים כספים למניות הצמיחה.