
למרות דוח רבעוני מורכב, דומינו'ס מזנקת בכ-3% בטרום
רשת הפיצות עקפה את התחזיות בצמיחת מכירות, הודות לקמפיינים אגרסיביים, מוצרים חדשים ושיתוף פעולה מוצלח עם DoorDash, למרות ירידה ברווח הנקי, יש שיפור במכירות סניפים זהים
רשת הפיצות דומינו'ס Domino's Pizza -1.08% פרסמה את הדוח של הרבעון השני ל-2025, ועולה ממנו תמונה מורכבת: מצד אחד, הרווח הנקי ירד אל מתחת לציפיות השוק; מצד שני, שורת המכירות וסעיף סניפים זהים (same store sales) הכו את התחזיות והדבר מעיד על שיפור בביצועי הסניפים הקיימים (ללא קשר לפתיחת סניפים חדשים) ולכן המניה גם מזנקת בטרום בכ-3%.
מבחינת הנתונים עצמם, המכירות בחנויות זהות עלו ב־3.4% ברבעון השני, כעשירית האחוז מעל התחזיות. הרווחיות נשחקה בעקבות העלייה בעלויות חומרי
הגלם והביטוח, ושיעור הרווח הגולמי של הסניפים שבבעלות ישירה של הרשת ירד ב-2 עשיריות אחוז ל־15.6%. הכנסות הרבעון הסתכמו בכ-1.15 מיליארד דולר, עלייה של 4.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בהתאם לציפיות. הרווח המדולל למניה ירד לכ-3.8 דולר לעומת 4 דולר אשתקד, ונותר
14 סנט מתחת לצפי האנליסטים.
חשוב להזכיר שוורן באפט סימן את דומינוס כבר לפני שנה, ובמהלך 2024 ותחילת 2025, ברקשייר האת'וויי ביצעה השקעה משמעותית בדומינו'ס פיצה, בהיקף שהגיע לכ-1.2 מיליארד דולר. הרכישה החלה ברבעון השלישי של 2024, אז נרכשו כ-1.28 מיליון מניות תמורת כ-550 מיליון דולר, והמשיכה ברבעונים הבאים עד להחזקה של כ-2.62 מיליון מניות, המהוות כ-7.7% ממניות החברה. אף שבאפט עצמו לא פרסם הצהרות פומביות בנוגע לעסקאות, ההשקעה תואמת את מדיניות ההשקעה המסורתית של ברקשייר: בחירה בעסקים מבוססי מותג עם תזרים מזומנים יציב ושיעורי צמיחה סולידיים, גם בתקופות של שחיקה זמנית ברווחיות.
בחנו את עצמכם
חידון שבועי על החדשות הכלכליות מביזפורטל בשבוע שחלף
יוצר שאלות...
מכין את אתגר הטריוויה שלכם
תוצאות
הצמיחה במכירות נבעה בעיקר ממאמץ שיווקי אינטנסיבי וחדשנות במוצרים. דומינוס הרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם אפליקציות כמו DoorDash DoorDash 1.36% , דרכן הלקוחות מבצעים את ההזמנה , למרות שהמשלוח עצמו עדיין מתבצע על ידי מערך הנהגים של דומינוס. המודל הזה מאפשר לרשת להרחיב את החשיפה בלי לוותר על שליטה בתהליך האספקה.
- דומינוס מרחיבה שיתופי פעולה - דורדאש מצטרפת לשירותי המשלוחים
- באפט מאוכזב? דומינוס מפספסת את הצפי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, הרשת שמה דגש על ערך לצרכן: מבצעים חוזרים, הנחות קבועות ותפריט מתחדש, הכולל
גם פיצות עם קרסט ממולא. כל אלה עוזרים לדומינו'ס להציע פתרון אטרקטיבי גם בזמן שהצרכנים מקטינים הוצאות בשל לחצים כלכליים ואינפלציה. מנכ"ל החברה, ראסל וינר, ציין כי דומינוס מחזיקה ב"יחסי עלות-תועלת מהטובים בענף", ומתגאה
גם בתקציב פרסום נרחב, מערך לוגיסטי יעיל ותכנית נאמנות מורחבת, מה שנותן לה יתרון מבני מול המתחרים, במיוחד בארה"ב.
מכירות החברה בארה"ב צמחו ב־5% ובשווקים הבינלאומיים ב-6%, ואמנם אלו נתונים חיוביים, אך זוהי צמיחה נמוכה יותר מזו שנרשמה בשנה שעברה (6.8% בארה"ב, 7.7% בינ"ל). ועם זאת, למרות שמדובר בהאטה מסוימת בקצב הצמיחה, בהינתן המצב המקרו-כלכלי הגלובלי, המשקיעים רואים בזה תוצאה סבירה ואפילו חזקה. היכולת של דומינוס להחזיק בקצב צמיחה חיובי – גם אם איטי יותר – תוך שמירה על פעילות רווחית, נחשבת חיונית בתקופה שבה צרכנים מצמצמים הוצאות.
הקפיצה במניה משקפת את האמון שהשוק נותן באסטרטגיה של החברה, למרות לחצי העלויות והרווחיות השחוקה. המסר של הרבעון השני ברור: כל עוד דומינוס מצליחה להמשיך להתרחב, להציע ערך לצרכן ולשפר את ביצועי הרשת, השוק מוכן
לסלוח גם על רווח מעט נמוך מהצפוי.
- מיקרוסטרטג׳י מחזיקה כבר ב-3% ממטבעות הביטקוין
- אמזון נשארה מאחור - למה ההשקעות בבינה מלאכותית לא מרשימות את השוק
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- מזנקת ב-23% ומשלימה קפיצה של פי 3 בשנה - חברת הכרייה שיש לה...
שווי השוק של דומינו'ס הוא כ-16 מיליארד דולר. מתחילת 2025 המניה עלתה ב-11% ואילו ב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-13.9%.