אדם פורוגי אפלובין (אפלובין)אדם פורוגי אפלובין (אפלובין)
מניה טרנדית

פי 10 בשנה; מזנקת היום ב-30% נוספים בהמשך לדוחות טובים

היא אחת המניות הטרנדיות ביותר בוול סטריט והיא תפתח היום בזינוק של קרוב ל-30%; כל הדרך לשווי של 160 מיליארד דולר - סיפורה של חברת פרסום במובייל

רוי שיינמן | (3)


אפלובין AppLovin ממשיכה להכות את התחזיות עם הכנסות שיא, רווחים גבוהים מהצפוי וציפיות חזקות לרבעון הבא. המניה שלה היא אחת הטרנדיות בוול סטריט, אחת האהובות על המשקיעים הצעירים ואחת המניות עם התשואה המרשימה ביות ר- היא תזנק בפתיחה היום בקרוב ל-30% מה שיביא אותה לעלייה של פי 10 בשנה. 


למידע על מניית החברה - AppLovin -5.57%  


רווחים בשיא והכנסות שממשיכות לעלות – AppLovin מפתיעה את השוק

אפלובין, שמפעילה פלטפורמת פרסום מבוססת בינה מלאכותית, דיווחה על תוצאות חזקות במיוחד לרבעון הרביעי של 2024. החברה דיווחה על רווח של 1.73 דולר למניה, הרבה מעל התחזיות בוול סטריט שעמדו על 1.25 דולר. מדובר בעלייה חדה מהרווח של 49 סנט למניה בלבד ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות עמדו על 1.37 מיליארד דולר, גם כן גבוהות מציפיות האנליסטים, שהעריכו 1.26 מיליארד דולר, ושיפור משמעותי מהכנסות של 953 מיליון דולר בשנה שעברה.

התחזיות לרבעון הראשון של 2025 נותרות חזקות, כשהחברה צופה הכנסות בטווח של 1.36-1.39 מיליארד דולר, מעל התחזיות הקודמות שעמדו על 1.32 מיליארד דולר.

השלטון של אפלובין בפרסום במובייל

החברה משתלטת בהדרגה על חלק משמעותי משוק הפרסום במשחקי מובייל, שגלגל בשנת 2024 כ-15 מיליארד דולר. החברה מנצלת את ההתפתחות של AI בתחום הפרסום כדי לשפר את היעילות והביצועים של המודעות שהיא מספקת למפרסמים. הגידול החד בהכנסות אינו מקרי ונובע משיפור משמעותי של טכנולוגיית ה-AI של אפלובין, מה שמאפשר לה לזהות בצורה טובה יותר אילו מודעות יניבו את התוצאות הטובות ביותר. בעקבות הדוחות, אנליסטים העלו את מחיר היעד של החברה באופן משמעותי וזה מסביר את העלייה החדה הצפויה בפתיחה. 

AI הוא העתיד – והמנוע של אפלובין

אחד הנושאים החמים שהמשקיעים חיכו לשמוע עליו הוא הפיתוחים בתחום הבינה המלאכותית, במיוחד סביב Axon – פלטפורמת ה-AI של החברה לפרסום חכם. Axon מאפשרת למפרסמים לטרגט את הקהל שלהם בצורה מתוחכמת יותר, תוך שימוש במודלים חכמים שמזהים אילו מודעות יביאו למעורבות ולרווחיות הגבוהות ביותר.

במכתב למשקיעים, המנכ"ל אדם פורוגי אמר כי החברה עדיין בתחילת הדרך מבחינת מיצוי היכולות של הבינה המלאכותית, אך רואה פוטנציאל משמעותי להמשך יצירת ערך עבור בעלי המניות. "הדרך קדימה מלאה בהזדמנויות לשיפור, ואנחנו מאמינים שנוכל להמשיך ולספק ערך משמעותי למשקיעים שלנו," כתב.

קיראו עוד ב"גלובל"

שאלות ותשובות על ההצלחה של אפלובין, המנכ"ל שלה והעתיד

מי זו אפלובין?

אפלובין היא חברה המתמחה בפרסום מבוסס בינה מלאכותית בתחום המובייל. היא מספקת פלטפורמה שמאפשרת למפתחי אפליקציות ומשחקים להגדיל את ההכנסות שלהם באמצעות פרסום ממוקד ויעיל יותר.

מי הלקוחות המרכזיים של החברה?

הלקוחות המרכזיים של החברה הם מפתחי משחקים ואפליקציות למובייל. חברות גיימינג כמו Zynga ו-King, לצד מפתחים עצמאיים, משתמשות בפלטפורמת הפרסום שלה כדי להגדיל את ההכנסות מפרסומות באפליקציות שלהן.

מי המתחרות של החברה?

המתחרות הגדולות ביותר של החברה הן Unity Ads, Google AdMob ו-IronSource. כל החברות הללו מספקות פתרונות פרסום דיגיטלי למפתחי מובייל, אך AppLovin שמה דגש מיוחד על שימוש בבינה מלאכותית כדי לשפר את ביצועי הקמפיינים.

מה בדיוק עושה אפלובין?

החברה מפעילה פלטפורמת פרסום שמבוססת על AI ומאפשרת למפתחי אפליקציות למקסם את ההכנסות שלהם מפרסומות. היא מזהה את הפרסומות שמביאות הכי הרבה הכנסות למפתחים ומספקת למפרסמים יכולת לפנות בדיוק לקהל היעד שהם מחפשים.

מי זה המנכ"ל של החברה, אדם פורוגי?

אדם פורוגי הוא מייסד ומנכ"ל החברה. הוא הוביל את החברה מסטארט-אפ קטן לאחת מחברות הפרסום הדיגיטלי הגדולות בעולם. לפני שהקים את החברה, פורוגי היה יזם סדרתי עם רקע טכנולוגי חזק בתחום המובייל.

מה הניסיון הקודם של אדם פורוגי?

לפני שהקים את אפלובין, פורוגי עבד במספר סטארט-אפים טכנולוגיים והתמקד בפיתוח מוצרים בתחום הפרסום והטכנולוגיה. הוא היה בין הראשונים לזהות את הפוטנציאל העצום של פרסום ממוקד במובייל.

מהו החזון של פורוגי להמשך הדרך של החברה ?

פורוגי מאמין ש-AI הולך להיות הכוח המרכזי מאחורי עתיד הפרסום הדיגיטלי. הוא מתכנן להמשיך ולשפר את מנועי הפרסום של החברה, להרחיב את ההשפעה שלה בעולם הגיימינג ולבסס את מעמדה כמובילה בתחום.

איך החברה  הצליחה להכות את התחזיות בצורה כל כך חדה?

השילוב בין שליטה בשוק הפרסום במשחקי מובייל ובינה מלאכותית חזקה מאפשר לה לזהות מודעות רווחיות יותר ולספק למפרסמים תוצאות מדויקות יותר.

למה מניית החברה עלתה פי 10 בשנה האחרונה?
AppLovin הצליחה להציג צמיחה מטורפת בהכנסות, כשהיא ממנפת את טכנולוגיות ה-AI שלה כדי להשתלט על שוק הפרסום הדיגיטלי. השוק הגיב בהתלהבות למספרים המרשימים. השוק גם מתייחס אליה כחברת AI ועל כך היא מקבלת פרמייה גדולה. זו חברה שנסחרת בשווי של 160 מיליארד דולר כשהיעא אומנם רווחית, אבל רווחיה מסתכמים בקצב של כ-3 מיליארד דולר. אין באמת פרופורציה לשווי (מכפיל רווח שעולה על 50) כי ההערכות הן שהרווחים ימשיכו לעלות בקצב גבוה והמכפיל רווח יירד בהתאמה. 


מה מייחד את פלטפורמת Axon של החברה?
Axon היא מערכת AI שמייעלת את הפרסום במובייל, ומאפשרת לחברות לקבל תוצאות טובות יותר במינימום הוצאה, מה שמשפר את הרווחיות שלהן.

האם המניה עדיין יכולה לעלות, או שהחגיגה נגמרה?
לפי תחזיות האנליסטים, יש עוד מקום לצמיחה. חלקם אף העלו את מחיר היעד של המניה ל-545 דולר, כך שייתכן שיש עוד לאן לעלות. עם זאת, מדובר בהחלט במניה שנסחרת במחירי חלל בזכות חלום. אם החלום לא יתממש או שהצמיחה תרד, אז התמחור יכוטל בהתאמה לרדת. לא בטוח שהשווי הזה מצדיק את הרווחים, אחרי הכל חלק מהשווי מיוחס לפופולאריות שלה ולהיותה מניה טרנדית.

מה הסיכון הכי גדול של AppLovin?
הרגולציה סביב פרסום דיגיטלי הולכת ומחמירה, ואם ממשלות יטילו מגבלות על טרגוט פרסומות מבוסס AI, זה עלול להשפיע על החברה. בנוסף, כל האטה בשוק משחקי המובייל יכולה לפגוע בהכנסות שלה.

אפלובין אומנם מוכיחה שהיא לא רק חברה שנסחרת על הייפ – היא ממשיכה להציג מספרים חזקים ולנצל את ההתפתחות בבינה מלאכותית כדי לצמוח ולהוביל את שוק הפרסום במובייל. עם התחזיות האופטימיות קדימה, נראה שהיא עדיין חברה ששווה לעקוב אחריה מקרוב.אבל, היא בתמחור מסוכן - בגבהים האלו התנודות יכטולות להיות עצומות וכל פיפס של צמיחה למטה, יכול לרסק את המחיר. 



תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    די מוגזם צריך שורט (ל"ת)
    אנונימי 14/02/2025 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    המחיר הנוכחי מוגזם (ל"ת)
    אנונימי 14/02/2025 13:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנטון 13/02/2025 16:44
    הגב לתגובה זו
    יוניטי או איירוןסורס נשארו הרחק הרחק מאחור זה רק עניין של זמן שיהיו לזה השלכות על המניה עוד יותר.
וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי

"עושר על הנייר": איך וול סטריט הפכה לסיכון הגדול של הכלכלה האמריקאית?

העשירון העליון אחראי ל-50% מהצריכה בארצות הברית; כ-9 טריליון דולר של רווחים דוחפים את הכלכלה כשהעשירים מבזבזים על מותגי יוקרה בעוד העניים הולכים לחסוך בקוסטקו - זו תלות מסוכנת שעלולה להפוך תיקון בשוק למכה הרסנית לכל המשק; ואיך כל זה קשור למילטון פרידמן?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

חצי שנה של ראלי מטורף. השווקים פורצים שיאים יום אחרי יום, וההון ״על הנייר״ של האמריקאים גדל במהירות חסרת תקדים. מתחילת השנה הוסיף שוק המניות האמריקאי כמעט 9 טריליון דולר לשוויו הכולל שזה מגיע בעיקר בזכות מניות הטכנולוגיה, ה-AI והאנרגיה. העלייה הזאת לא נשארת רק על המסך של המחשב של המשקיעים היא מחלחלת לכיסים משקי הבית היא מייצרת ״תחושת עושר״ - תחושת ביטחון מדומה. המשקיעים רואים את חשבון ההשקעות תופח והם סוגרים ערב במסעדה או מתפנקים בשעון יוקרתי.

לפי מחקר שעשו באוקספורד בתחילת השנה, בכל דולר אחד של עלייה בערך העושר הפיננסי, הצריכה של משקי הבית בארה"ב עולה בממוצע בכ-14 סנט ואז הם גם מוציאים בהתאם. אם נתרגם את זה למה שקרה בשוק אנחנו מקבלים נתון מדהים. השוק האמריקאי הוסיף כ-9 טריליון דולר מתחילת השנה וזה בעצם אומר לנו שהאמריקאים הוציאו כ-1.26 טריליון דולר. שתבינו, זה כסף שלא נבע מעלייה אמיתית בשכר שלהם, אלא יותר מתחושת ביטחון זמנית שהמקור שלה בכלל בוול סטריט.

וזה בדיוק מה שמדאיג את הכלכלנים. כל עוד המסכים ירוקים הכל בסדר. הצריכה האמריקאית ממשיכה לשמור על המשק בתנועה. אבל ברגע שהגרפים יתהפכו לאדום, אותה תחושת עושר על הנייר יכולה תוך רגע להתנדף והצריכה, גם היא תתכווץ במהירות.

מארק זנדי, הכלכלן הראשי של מוד׳יס, מסביר את זה: “הזינוק במחירי המניות הוא מה שמחזיק את הצריכה של בעלי ההכנסה הגבוהה. אם זה יתהפך - זה הסיכון האמיתי לכלכלה.” לדבריו, רמות התמחור בשוק גבוהות, התחושה “מנופחת”, והכול נראה קצת יותר מדי טוב כדי להחזיק לאורך זמן.


בינתיים, האמריקאים העשירים ממשיכים לקנות. הם טסים במחלקת עסקים, הם רוכשים מותגי יוקרה, הם מציפים את החנויות של לואי ויטון והרמס וזה בדיוק מה ששומר את הצמיחה חיובית גם כשהמשק האמריקאי מתמודד עם מכסים, ריביות גבוהות וירידה בביקושים של השכבות הנמוכות. אבל צריכים לזכור שזה מנוע צמיחה ׳פיקטיבי׳ כי הוא פועל רק כל עוד השוק בירוק. כל ירידה במחירי המניות יכולה לגרום לבעלי ההכנסה הגבוהה להאט את הקניות - ומכיוון שהם אחראים לכמחצית מהצריכה במשק, ההשפעה על הכלכלה כולה תהיה מיידית.

וול סטריט שור וילדה (דאלי)וול סטריט שור וילדה (דאלי)
סקירה

הנאסד"ק עלה ב-1.4%; ביונד-מיט טסה ב-128%, הזהב קפץ ב-4%

צוות גלובל |

המדדים בוול-סטריט סיימו בעליות שערים, כאשר המשקיעים הגיבו בשילוב של אופטימיות זהירה לנוכח תוצאות חיוביות מעונת הדוחות והקלה במתיחות הסחר בין ארצות הברית לסין. תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו במקצת, בעוד מדד S&P 500 עלה ב־1.1%, בדרכו לרשום את העלייה הדו־יומית החדה ביותר מאז חודש יוני. הנאסד״ק קפץ גם כן ב-1.4% בדרך לשיא חדש.


עד כה, כ־85% מהחברות במדד S&P 500 שפרסמו דוחות רווח דיווחו על תוצאות טובות מהצפוי, מה שמחזק את הסנטימנט החיובי בשוק. המשקיעים מצפים שהדינמיקה הזו תימשך, במיוחד כאשר נראה שהסיכון להסלמה במלחמת הסחר פוחת. דונלד טראמפ הבהיר כי הוא עדיין שוקל להעלות מכסים על סחורות סיניות אם לא תושג עסקה עד 1 בנובמבר, אך הדגיש את כוונתו להיפגש עם נשיא סין שי ג׳ינפינג בשבוע הבא, צעד שנתפס כסימן להתקדמות.


אנליסטים ציינו כי למרות התנודתיות האופיינית לחודש אוקטובר, התנודות האחרונות נותרו מתונות יחסית. ריק גרדנר מ־RGA Investments אמר כי משקיעים ממשיכים לאמץ את גישת "קנה בירידה", והוסיף שהמבחן הבא לשוק יהיה דוחות החברות הטכנולוגיות הגדולות. לדבריו, המשקיעים מחפשים אינדיקציות ברורות כיצד ההשקעות בתחום הבינה המלאכותית תורמות לשורת הרווח.


הציפיות השבוע מתמקדות בשני מוקדים עיקריים: המשך עונת הדוחות - עם שמות בולטים כמו נטפליקס, קוקה קולה, טסלה ואינטל וגם פרסום מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש ספטמבר ביום שישי, שצפוי לשפוך אור על מגמת האינפלציה לפני החלטת הריבית של הפד.