ד"ר רות וסטהיימר: "המדיה החברתית - לא תחליף למערכת יחסים אמיתית"

"אני לא יודעת לשלוח SMS אבל מדברת כל היום באייפון - בעיקר על סקס". "אני מודאגת שהמדיה החדשה תפגום בקשר בין בני האדם, אבל אני מבינה שאין ברירה"
יעל גרונטמן | (3)

על הקשר בין התקשורת החדשה לזוגיות העתידית, שוחחו היום (ג') בפתיחת ועידת הנשיא הרביעית, ד"ר יוסי ורדי וד"ר רות וסטהיימר. "אם מישהו שרוצה סקס טוב - אחרי הכנס הזה אני ממליצה לכם ללכת למוזיאון הרצל. הייתי שם היום וזה היה נפלא", סיפרה ד"ר וסטהיימר בראשית השיחה המשעשעת בין השניים.

"יש לי בטוויטר 56 אלף עוקבים. אתה לימדת אותי שאף אחד לא יקשיב לתוכניות של חצי שעה, לכן אני מקצצת את התוכניות שלי לקטעים קצרים הכוללים שאלה ותשובה ומעלה אותם ליו טיוב.

"אני מודאגת שהמדיה החדשה תפגום בקשר בין בני האדם, אבל אני מבינה שאין ברירה ועל כולנו לדעת איך להתנהל באמצעות המדיה החדשה. אני מאמינה שאנשים צריכים ללמוד להשתמש במדיה החדשה כדי לפגוש מישהו שמתאים להם. הבעיה מתחילה כאשר נפגשים עם זרים מוחלטים שעלולים להרע לך".

היום קל יותר לעשות דייטים באמצעות המדיה החדשה כמו צ'אטים ורשתות חברתיות, אבל כיום גם הרבה מערכות יחסים עוברות למדיה - האם לדעתך זה יכול להוות תחליף? "חס וחלילה. אם אנשים צריכים למצוא מישהו והם נעזרים בכך במדיה החברתית זה בסדר גמור אבל זו רק ההתחלה, זה לא תחליף למערכת יחסים בין אישית אמיתית.

"אני אמנם בת 84 אבל למזלי אני בריאה, שמחה וסקרנית להנות מהטכנולוגיה שנוספה לעולם. אני שעברתי את מלחמת העולם השניה מרגישה שיש לי חובה לתיקון עולם. בעבר חשבתי שאהיה גננת או משהו כזה ולא ידעתי שאדבר מבוקר עד ערב על סקס. יש לי אייפון. אני לא ממש יודעת לשלוח SMS אבל אני מדברת כל היום בטלפון - בעיקר על סקס".

ד"ר רות סיפרה כי הספר הבא שלה שיפורסם בנובמבר יהיה בעבור אנשים שמטפלים בחולים באלצהיימר ואובדן זיכרון על מנת לתת להם עצה טובה איך לשמור על המורל של החולים. מעבר לזה היא סיפרה כי אני צפויה לפרסם ספר שיסביר לנשים איך לקחת אחראיות על ההנאה המינית שלהן. "אף אחד לא יכול להביא אישה להנאה מינית אם היא לא מלמדת את עצמה".

ד"ר יוסי ורדי התייחס לבעייה המינית של שפיכה מוקדמת שבה לוקים חלק מהגברים והשווה בינה לבין תרבות האקזיטים המהירים "יש עניין שמחלק את קהילת המפתחים בישראל לשניים. ישנם אנשים שאומרים שאותם יזמים צעירים ובעלי חברות, עושים אקזיט מוקדם מדי". ורטהיימר אמרה בתגובה "לכל מי שיש לו בעיה כזו אני ממליצה להגיע אלי. אני אשמח לעזור בזה".

מה תעשי ב-10 השנים הבאות? "אני מקווה שאלמד יותר. אנחנו צריכים לעסוק יותר במחקר. בכל מקרה אני לא מתכוונת לשבת בבית ולהתלונן. הכי חשוב זה לשמור על שמחת החיים והסקרנות - אני לא מתחברת למי שאומר 'אני עייף'".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הבעיה היא שנשים לא מבינות איך הן עובדות (ל"ת)
    עכשיו אני מבין 19/06/2012 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנחנו דור שלא מבין מה עושים עם הדבר הזה שנקרא מערכת יחס (ל"ת)
    צודקת הד"ר 19/06/2012 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    היא גדולה (ל"ת)
    חחח 19/06/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.