בזק נכנעת לטובת הצרכן ומבהירה: שירות הכוכבית - בתשלום
ביום שני בבוקר קיבל מנכ"ל בזק לשולחנו, קלסר משרדי ובו מאות מכתבי צרכנים שנענו לפניית המועצה לצרכנות שדרשה מבזק ליידע אותם בזמן אמיתי לגבי עלות השיחות של כוכבית 144.
במהלך השבוע המשיכה המועצה לצרכנות להעביר למייל האישי של מנכ"ל בזק את מכתבי הצרכנים. ונראה כי לחץ זה עזר ובזק נכנעה והוסיפה השבוע הבהרה. בעת ההצעה לעבור למספר באמצעות שירות הכוכבית - נאמר כי השירות הוא בתשלום.
נזכיר כי המועצה לצרכנות פנתה בנושא זה לבזק לפני יותר משנתיים, בבקשה ליידע בדבר מחירו של שירות הכוכבית, כפי שנדרש על פי חוק הגנת הצרכן, המחייב עוסק המציע רכישת נכס שירות בשיווק מרחוק לגלות לצרכן בין היתר את עלותו.
לכתבה: מסתבר שלא ידעתם: כמה עולה לכם "העברת השיחה" במוקד 144 וכמה בזק מרוויחה מזה?
מאחר ובזק לא נענתה לבקשות המועצה לצרכנות, בסוף השבוע שעבר, באתר האינטרנט שלה ודרך חברי המערך הארצי שלה (מאמ"צ), בקריאה לפנות למנכ"ל בזק אבי גבאי אישית בדרישה להפסיק את המחדל המתמשך וליידע את הציבור כי השימוש בשירות הכוכבית כרוך בתשלום בתקליט המציע את השירות.
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי "ההיענות ההמונית והמיידית של המערך הארצי של המועצה מעיד כי הצרכנים מוכנים להתגייס לשינוי התנהלות בלתי הוגנת ופוגענית של גופים עסקיים גדולים".