המשביר לצרכן מציג עליה של 76% ברווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה

הרווח הנקי הסתכם בתקופה זו ב-22.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-12.8 מיליון שקל באותה התקופה ב-2006. רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן: "התוצאות הכספיות תשעת החודשים הראשונים של 2007 מעידות על מגמת הצמיחה של החברה"
שי יוכט |

המשביר לצרכן פירסם היום (ד') את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של 2007. כחמישה חודשים לאחר שמניותיה הונפקו לראשונה בבורסה בתל-אביב, ממשיכה קבוצת המשביר לצרכן החדש, להציג צמיחה בפעילותה.

הכנסות המשביר לצרכן בתשעת החודשים הראשונים של 2007 הסתכמו בכ-953.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות (פרופורמה) בסך של כ-805 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, צמיחה בשיעור של כ-18.5%.

יצויין, כי נתוני הפרופורמה מייצגים מצב שבו חברת קשרי תעופה, שהשליטה בה נרכשה על ידי המשביר בתחילת 2007, מאוחדת בדוחות החברה גם בשנת 2006, כאילו הייתה כבר אז בשליטת קבוצת המשביר.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2007 הסתכם בכ-43.7 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי (פרופורמה), שהסתכם בכ-21.1 מיליון שקל - גידול של כ-107%. הרווח לפני מס הסתכם בכ-22.5 מיליון שקל צמח בכ-76% בהשוואה לכ-12.8 מיליון שקל (פרופורמה) בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורת הרווח הנקי מציגה קבוצת המשביר לצרכן עלייה חדה של כ-76% ברווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2007 שטיפס לרמה של כ-22.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-12.8 מיליון שקל באותה התקופה ב-2006. זאת, למרות שבתשעת החודשים הראשונים של שנת 2006 רשמה החברה הכנסות מיסים בגובה 3.9 מיליון שקל, לעומת הוצאות מיסים בגובה 6.4 מיליון שקל שרשמה ב-2007 - הוצאה שאינה תזרימית עקב הפסדים צבורים למס משנים קודמות

ברבעון השלישי של שנת 2007 רשמה המשביר לצרכן החדש הכנסות בסך של כ-435.1 מיליון שקל, גידול של כ-29% לעומת הכנסות (פרופורמה) של כ-338.2 מיליון שקל שהציגה הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בסניפים זהים (Same stores sales) צמחו ברבעון השלישי בכ-11.6%.

הרווח התפעולי של המשביר לצרכן ברבעון השלישי של שנת 2007 הסתכם בכ-21.2 מיליון שקל, כמעט כפליים מהרווח התפעולי (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד שהסתכם בכ-10.7 מיליון שקל. הרווח לפני מס שהציגה המשביר ברבעון השלישי של 2007 טיפס לכ-11.2 מיליון שקל – גם כן כמעט כפליים מהרווח לפני מס (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכם בכ-5.8 מיליון שקל.

ברבעון השלישי של 2007 רשמה המשביר הוצאות מס בסך של כ-485 אלף שקל ברבעון השלישי של 2007, בעוד שברבעון המקביל אשתקד היא רשמה הכנסות ממיסים בסך של כ-4 מיליון שקל. גם בחתך רבעוני, למרות הפערים הנ"ל בסעיף המיסים, הציגה המשביר לצרכן עליה ברווח הנקי ברבעון השלישי של 2007 לכ-8 מיליון שקל, לעומת כ-7.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן החדש, אמר היום: "התוצאות הכספיות תשעת החודשים הראשונים של 2007 מעידות על מגמת הצמיחה של החברה כתוצאה מיישום האסטרטגייה להפיכת קבוצת המשביר ומועדון 365, הכולל כיום כ-400 אלף בתי אב, לפלטפורמה שתפעל בתחומים עסקיים מגוונים וסינרגטיים. במהלך הרבעון השלישי והרביעי הרחבנו באופן משמעותי את תחומי הפעילות של החברה עם רכישת השליטה ברשת ניו-פארם, רכישת המכרז של המדינה יחד עם טרקלין חשמל, ורכישת אחזקות ברשתות האופנה ג'אמפ ואירית. כמו כן, אנו נמצאים בתהליך לרכישת השליטה בחברת סריגמיש, ובכוונתנו להמשיך ולרכוש חברות מתאימות, הן בתחום האופנה והן בתחומים האחרים בהם יש יתרון למשביר כקבוצה קימעונאית מובילה במשק הישראלי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה