טיפים לעבודה במכירות בקניונים בחו"ל

החלטתם לעשות קצת "כסף קל" במכירות בקניונים בחו"ל בחופשת הסמסטר? ישנם מספר כללים שכדאי לדעת לפני בחירת היעד, החברה וסוג המוצר שעליכם למכור. עידן לנצ'נר מייעץ מנסיונו האישי על תחום ה"עגלות"
עידן לנצ'נר |

סטודנטים רבים וגם כאלה שכבר סיימו את התואר ורוצים לשלב עבודה בחו"ל עם כסף מהיר וטוב, בוחרים לעבוד באופן זמני במכירות בקניונים בחו"ל. אולם, לפני שמחליטים באיזו ארץ לעבוד ובאיזו חברת מכירות כדאי להשתלב, חשוב לשים לב לדגשים מסויימים.

טיפים למוכרן המתחיל

ניסיון מקצועי: בשוק העגלות בארה"ב קיימות חברות רבות שנפתחו לתקופה קצרה של שנה או שנתיים. חברות אלו הן, בדרך כלל, חברות פחות מנוסות ובעלות קשרים רופפים עם הנהלות הקניונים. כמו כן, הגב הכלכלי שלהן ברוב המקרים חלש יותר וכן היכולת לפתור בעיות במידה וצצות.

קניונים טובים: בעבר, כאשר חברה הייתה רוצה לעבוד בקניון מסוים, היא הייתה צריכה ליצור קשר עם הקניון עצמו בכדי להשכיר עגלה. היום השוק השתנה מקצה לקצה. ובכדי להשיג "מיקום" בקניון יש לפנות לאחד מחברות ה-wholesale שמוכרות את מוצרי ים המלח ודרכן להיכנס לנקודות המכירה בקניונים. היום, חברות הקניונים עובדות בעיקר עם חברות ה-wholesale הגדולות ונותנות להן להיות אחראיות על הפעלת נקודות המכירה בקניונים.

מערך מקצועי מסודר: יש לוודא שהחברה שאליה אתם מגיעים היא חברה שיש לה מערך מסודר של "ניהול מוצר" והיא יודעת ללמד אנשים למכור ויכולה להפוך כל עובד חסר בטחון שמגיע מהארץ למוכר מן השורה הראשונה. לכן, יש להבדיל בין חברות בהן רק המנהלים "עושים" כסף, לבין חברות בהן העובדים מרוויחים כסף.

חברות רבות אינן מסתייעות במנהל מוצר,לכן מומלץ לטרוח ולחפש חברות המעסיקות מנהל מוצר, שתפקידו לסייר בין האזורים השונים של החברה ולתת ערך מוסף לעובדי החברה בכל הקשור במקצועיות המכירה.

חוקיות: משנה לשנה מחלקת ההגירה בארצות הברית עוצרת יותר ויותר ישראלים לא חוקיים שעובדים בעגלות. כיום, יותר ויותר חברות מתחילות לעבוד חוקי, אך עדיין לא כולן עושות זאת ב-100%. חלק מהחברות מעסיקות רק חלק מהעובדים שלהן באופן חוקי, או שמעסיקות עובדים חוקיים ומשלמות רק על חלק מהמשכורת מיסים (לא ממש חוקי), ואף יש שמעסיקות עובדים חוקיים ונותנות להם לשלם את המיסים לבד, למרות שבפועל המעסיק צריך להשתתף במחצית מתשלום המיסים של העובד.

בדרך כלל החברות הוותיקות והגדולות עובדות באופן חוקי ומלא, מאחר ויש להן יותר מה להפסיד.

סביבת עבודה וחברה טובים: חשוב לבחור חברה ששמה דגש על חיי חברה וחגים ולא רק על כסף ועבודה. ללא חיים חברתיים יהיה נורא קשה לייצר כסף גם אם אתם עובדים בקניונים הכי טובים בארה"ב. חשוב שיהיו יציאות משותפות בסופי שבוע, תחרויות נושאות פרסים וארוחות משותפות בערבי שישי או חג.

לסיכום, חשוב להיזהר מחברות המבטיחות הבטחות מופרזות ומסיפורים שנשמעים "Too good to be true".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.