רבוע כחול: ירידה של 4.6% ברווח הנקי לרבעון
חברת רבוע כחול דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2007. הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-37.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-38.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-4.6%. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2007 גדל בכ-17.2% והסתכם לכ-79.7 מיליון שקל (2.4% מההכנסות, 1.82 שקל למניה בדילול מלא), בהשוואה לרווח נקי של כ-68 מיליון שקל (2.1% מההכנסות, המשקפים 1.64 שקל למניה בדילול מלא) במחצית השנייה של 2006.
הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2007 הסתכמו לכ-1,680 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-1,677.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-0.2%. הגידול המתון הושג למרות עיתוי חג הפסח, אשר התרחש ברבעון המקביל אשתקד, והודות לגידול בשטחי המכירה אשר נוספו במהלך התקופה של 12 החודשים. ההכנסות במחצית הראשונה של 2007 הסתכמו לכ-3,374.3 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-3214.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-5%.
הרווח הגולמי ברבעון השני של 2007 הסתכם לכ-451.3 מיליון שקל, גידול של כ-3.7%, ומהווה 26.8% מההכנסות בהשוואה לרווח גולמי של כ-435.3 מיליון שקל ברבעון השני של 2006, המהווה כ-25.9% מההכנסות. הגידול ברווח הגולמי הושג על אף הגידול המתון בהכנסות, הודות למדיניות תמחור נכונה, הסכמים עם ספקים ותרומת מוצרי הנון-פוד ובעיקר מוצרי "כפר השעשועים". הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2007 עלה ב 8.2% והסתכם לכ-894.9 מיליון שקל (26.5% מההכנסות) בהשוואה לרווח גולמי של כ-827.3 מיליון שקל (25.7% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נובעת מהגידול בהכנסות, מדיניות תמחור נכונה שיפור תנאי סחר מול ספקים וכן משיפור ברווחיות הגולמית של כפר השעשועים.
הרווח התפעולי ברבעון השני של 2007 הסתכם לכ-74.2 מיליון שקל (4.4% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי של כ-84.8 מיליון שקל (5.1% מההכנסות) ברבעון השני של 2006. הקיטון נובע מהגידול בהוצאות מכירה והנהלה כאמור לעיל ומעיתוי חג הפסח. הרווח התפעולי במחצית הראשונה של 2007 הסתכם לכ-154.7 מיליון שקל (4.6% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי של כ 150.8 מיליון שקל (4.7% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד- גידול של כ-2.6%. הגידול נובע מגידול בהכנסות וברווח הגולמי, כאמור, אשר קוזז בחלקו ע"י עלייה בהוצאות מכירה ושיווק.
מנכ"ל רבוע כחול, גיל אונגר: "אנו מרוצים מהתוצאות הכספיות, המשקפות הצלחת מהלך ההתרחבות, ניהול נכון של מותגים ותרומתם החיובית של מוצרי הנון-פוד בהם אנו משקיעים זה שלוש שנים". כמו כן הוסיף, גיא אונגר, "שלושה מניעים הביאו אותנו לגבש את האסטרטגיה עליה הכרזנו עם השקת "מגה בעיר". הנו הצורך בשילוב מחירים נוחים עם קרבה לבית, העונה על המגמה העולמית של "קנייה בשכונה". מגמה זו באה לידי ביטוי גם בהרגלי הצרכן הישראלי. בשילוב של מחירים נוחים וקרבה, אנו יוצרים ערך אמיתי ללקוחותינו. המגמה השנייה, התרחבות הרשתות לתחומי הנון-פוד, תואמת את מהלכינו זה שלוש שנים, להגדלת מגוון המוצרים שאינם מוצרי מזון. האסטרטגיה של התרחבות מואצת באמצעות רכישות, מקבלת ביטויה ברכישת 10% נוספים ב"כפר השעשועים" ולאחרונה רכישת השליטה בחברת ורדינון והסכם לרכישת נעמן פורצלן (עסקת נעמן טרם הושלמה וכפופה לאישור הממונה על ההגבלים, הסכמות צדדים שלישיים ובדיקת נאותות חשבונאית). עם השלמת המהלך, נחזיק ב-234 נקודות מכירה בתחום הנון-פוד, בנוסף לסניפי הרשת הקיימים. כמו כן נשיג שליטה על מקורות האספקה.
הגידול בצריכת המזון הבריא והמזון האורגני בעולם, הביא אותנו לחתום על עסקה לרכישת השליטה בחנויות "עדן" המתמחות בתחום (העסקה טרם הושלמה והשלמתה כפופה לאישור הממונה כל ההגבלים העסקיים ובדיקת נאותות). אנו שואפים לפתוח 8-10 סניפים במהלך שלוש השנים הבאות. אנו מאמינים כי מהלכים אלו יביאו לגידול במעמדה של רשת ריבוע כחול במפת הקמעונות בישראל, וגידול בהכנסות וברווחיות".