שיאומי רכב חשמלי
צילום: טוויטר

האם לקנות רכב חשמלי? אל תאמינו למה שמספרים לכם

עמית בר | (47)

תחום הרכבים החשמליים מקבל מכה קשה. משרד האוצר ורשות המסים פרסמו תזכיר חוק להטלת מס נסועה לרכב חשמלי ופלאג-אין. זה אמור להיכנס לתוקף ב-2026, אבל אם יהיה חוק, יהיה בקלות ניתן לשנות את תחולתו ל-2025 ומעבר לכך והחשוב ביותר - מדובר במס גדול על המשתמשים ברכבים חשמליים. מס נסועה עלול להוביל לחוסר כדאיות רכישת רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין.

הממשלה לא יכולה מצד אחד לטעון לרצונה ונחישותה להגיע לשיעורים מאוד גבוהים של חדירת רכבים חשמליים (90% בשנת 2030) ומצד שני להקשות על ציבור הרוכשים. יש מחיר גם לאוויר נקי ולשימוש באנרגיה ירוקה ואם הממשלה רוצה לתדעף את זה - המחיר צריך להיות בהתאם. רכב חשמלי אמור להיות כלכלי יותר מרכב על בנזין, אבל המשוואה משתנה בעקבות מס הנסועה.

חישבנו לאחרונה את המשמעות של מס נסועה על כדאיות רכישת רכב חשמלי. העלות החודשית הממוצעת עשויה להגיע ל-200 שקל.  באוצר מנסים ללכת בין הטיפות ומתחבאים מאחורי התחברוה הציבורית. הם טוענים שהמס הזה נועד לגרום לאנשים לנסוע בתחבורה ציבורית. רגע, יש תחבורה ציבורית בשבת? ובכלל - יש תחבורה ציבורית מספקת בארץ? התשובה לשתי השאלות היא לא. באוצר פשוט רוצים כסף. הם מבינים שמעבר מרכבים על בנזין לרכבים חשמליים פוגע בהכנסות שלהם - המסים על דלק הם מאוד גדולים והם צריכים פיצוי על כך דרך מיסוי על נסיעה בשימוש ברכבים חשמליים ופלאג-אין. 

"מטרתו של תזכיר הפחתת הגודש ועידוד השימוש בתחבורה ציבורית, שיקבע מיסוי בגין הנסועה השוטפת של רכבים חשמליים ופלאג-אין ורכבים שאינם מונעים על ידי בנזין וסולר", כותבים באוצר וממשיכים - "ברמה דומה למס הבלו שמוטל על בנזין וסולר ובהפחתת התועלות הסביבתיות של הרכבים החשמליים כמו הפחתת זיהום אוויר, פליטת גזי חממה ורעש. הצעת החוק קובעת כי החל משנת 2026 יוטל מס של 15 שקל לכל 100 ק"מ על רכבים אלה. חבות המס תיקבע בהתאם לבדיקה שתעשה במכון הרישוי בעת חידוש רישיון הרכב, גביית המס תתבצע על ידי רשות המסים". 

 

לצד מס הנסועה, רשות המסים ומשרד האוצר מקדמים מתווה מדורג לשיעורי מס קנייה מופחתים לרכבים חשמליים עבור השנים 2027-2025  - "מטרת המתווה היא לשמר את התמריץ שקיים היום לקניית רכבים חשמליים על פני רכבי בנזין מזהמים באמצעות מתן הטבה משמעותית במס קניה". אבל ההסבר הזו לא נכון. מדובר על שינוי מתווה, אבל בסוף הדרך ומדובר על שנים בודדות מס הקנייה יגיע לרף העליון, זה פשוט ניסיון להשתיק את הביקורת שאמורה לקום. 

באוצר טוענים כי צעד זה מהווה כלי משמעותי בהתמודדות הממשלה עם החמרת הגודש בכבישים בישראל, שהנו מהגבוהים ב-OECD - "מעבר לכורח התחבורתי, מס הנסועה הינו אחד מצעדי הממשלה העיקריים להתמודדות עם הגירעון הפיסקלי המבני שהוחמר בעקבות מלחמת ה-7.10. חיוניות חקיקת החוק הועצמה עוד יותר לאור הורדת דירוג אשראי ישראל והחשיבות בנקיטת צעדים שיגבירו את האמינות והיציבות הפיננסית של ישראל ושיתרמו להורדת היחס חוב-תוצר.

אפשרות אחרת למסות רכבים חשמליים היתה דרך מס טעינה. מיסוי לפי היקף טעינת הסוללות. לכאורה אין הבדל בין מס נסועה למס טעינה - מה זה משנה אם ממסים את בעל הרכב לפי קילומטראז' או לפי טעינה, אלא שבפועל מדובר על שינוי גדול עם משמעות סביבתית. הטעינה דרך המטענים תזהה את הרכב, את משך הטעינה, ושעת הטעינה ותוכל בהינתן תעריפים שונים לשעות על פני היום לעודד שימוש בשעות שאין בהן עומס. זה אומר שניתן יהיה להוזיל את העלות, אם השימוש יהיה בלילה, ומכאן שיש הבדל בין מס הטעינה למס הנסועה שלא מתחשב בזמן הנסיעה. מס הטעינה היה אמור להיות בסכום נמוך יותר, אבל הוא ירד, בשלב זה מהפרק. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 

מה זה מס נסועה וכמה תשלמו כל חודש?

מס נסועה הוא מס המוטל בהתאם למרחק שנוסעים ברחב. המס הזה נשקל במקומות שונים בעולם כמו מדינות מסוימות בארה"ב ובברטיניה.  בארץ כאמור מדובר על 15 שקל ל-100 קילומטר. רכב ממוצע נוסע כ-12-15 אלף קילומטר בשנה. אם תתרגמו את זה למיסים תקבלו מס של 200 שקל בחודש, כלומר 2,400 שקל בשנה. אם אתם נוסעים יותר תקבלו הוצאות כמובן גדולות יותר. 

זה אולי יכול להיראות סכום קטן, אבל זה סכום משמעותי שיכול בהחלט לגרום לרוכשים להימנע מרכישת רכב חשמלי וכל זה שיש עדיין סימני שאלה בקשר לרכבים חשמליים - סכום הביטוח העתידי לא ברור וגם הבלאי על הסוללה לא ידוע. גם ככה אנשים שרוכשים רכב חשמלי נמצאים באי וודאות וסיכון בשל הבתוליות של התחום, והסכום של מס הנסועה רק יקשה על ההחלטה שלהם. 

 

במשרד האנרגיה הציגו יעד שעד 2030 מעל 90% מהרכבים יהיו על חשמל, בעוד שכיום זה מתחת ל-20%. מס נסועה יפגע ביעד הזה.

 

מה עדיף כלכלית - רכב חשמלי או רכב בנזין?

עשינו את הבדיקה הזו לאחרונה, המספרים לא השתנו. בחרנו ברכב משפחתי קלאסי מסוג מאזדה 3 - עלות המחירון עומדת על כ-145 אלף שקל, שקל כאשר צריכת הדלק עפ"י היצרן מסתכמת בכ-13.8 ק"מ לליטר אם כי מבחני שטח מצביעים על צריכה של 10.5 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק שעומד על 51 ליטר מצביע על עלות של כ-340 שקלים בממוצע למרחק נסיעה של 530 ק"מ. מדובר כמובן בעלות בסיסית של הנסיעה אליה יש להוסיף את עלויות הביטוח השונות לפי בחירת המבטח.

 

רכב משפחתי נוסף המונע במנוע בנזין הוא הסקודה אוקטביה עם מחיר מחירון של 147

שקל. צריכת הדלק שלו עפ"י היצרן מסתכמת בכ-17.8 ק"מ לליטר אם כי מבחני שטח מצביעים על צריכה של 14.4 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק דומה לזה של המאזדה 3 ומסתכם ב-50 ליטר, מה שמצביע גם כן על עלות תדלוק ממוצעת של כ-340 שקלים אם כי למרחק נסיעה של כ-720 ק"מ, כ-36% יותר מהמאזדה 3.

 

טסלה מודל 3 נמכרת במעל 210 אלף שקל. טווח הנסיעה נמוך יותר ומסתכם בכ-490 ק"מ. טעינת הרכב תעלה לכם סביב ה-40-50 שקלים. ג'ילי גיאומטרי עולה כ-150 אלף שקל, טווח נסיעה של 350 ק"מ. טעינת הג'ילי נעה סביב 50-60 שקל לטעינה. במידה ואתם טוענים בעמדה ביתית עלות הנסיעה לקילומטר ברכב חשמלי נעה באיזור ה-10 אגורות לקילומטר ברכבים קומפקטיים וברכבים משפחתיים. ובאזור ה-13 אגורות לקילומטר ברכבים גדולים. צריך לדעת שיש בריחה של אנרגיה. לא כל הטעינה באמת הולכת לטעינת הסוללה. מדובר כנראה על סדרי גודל של 20%.  במילים אחרות, ברכב משפחתי מדובר כנראה על 12-13 אגורות לקילומטר. מס נסועה יעלה את העלות ל-27-28 אגורות, כשברכבים על בנזין זה מ-45 וע 70 אגורות. 

 

לכאורה ברכב משפחתי ממוצע עם נסיעה של 12-15 אלף קילומטר בשנה יש חיסכון של כ-3,600 שקל בחשמלי לעומת בנזין.אבל זה לא סוף ההשוואה.  הטיפול השנתי, הטסט והאגרה זולים ברכב חשמלי מאשר רכב בנזין. מדובר על חיסכון של כ-2,000 שקל בשנה. זה מביא אותנו לחיסכון שנתי של 5,600 שקל בחשמלי לעומת בנזין. בבדיקה קודמת שעשינו (לפני התייחסות למס נסועה שתיכנס לתוקף ב-2026, אבל צריכה להיות בחשבון על ידי רוכשי רכבים כעת) הפערים היו 12 אלף שקל ומעלה.

תגובות לכתבה(47):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 33.
    לבן 10/03/2024 10:16
    הגב לתגובה זו
    כמה אנחנו טפשים. הרבה תגובות מאנשים שאינם מבינים דבר וחצי דבר. רכבי הבעירה הפנימית( בנזין) עוברים מהעולם. יש מלחמה על הכסף הגדול של התעשייה סביבה.
  • 32.
    רכבי סולר יותר חסכוניים מבנזין (ל"ת)
    משה 10/03/2024 08:14
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    אא 10/03/2024 06:19
    הגב לתגובה זו
    אגנדה 2030 בפתח, אזאל דאגה, לא תהיה לנו ברירה
  • 30.
    תמיד הנהגים בארץ היו פרה חולבת ! מה השתנה עכשיו? (ל"ת)
    חיישראל 10/03/2024 01:51
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    ניר 09/03/2024 19:52
    הגב לתגובה זו
    ייצור הסוללה, ייצור החשמל להטענה וקבירת הסוללה מזהמים יותר מרכב בנזין. ולמה שנוסעים הרכב חשמלי ייהנו מפטור ממס בלו?
  • אא 10/03/2024 06:20
    הגב לתגובה זו
    לא מספיק לך מע"מ, מס ישיר, מס קנייה, ביטוח לאומי ומס בריאות. בקרוב יחיסו אותך מס על האויר שאתה נושם. הרבי בסוף הוא שייך לכולנו ואתה פולט פחמן
  • סטש 09/03/2024 20:43
    הגב לתגובה זו
    חשמל מיוצר באמצעים סולריים, הסוללות מחזירות 500,000 ק״מ לפחות וגם אז אפשר למחזר אותן, וכבר הוכח שייצור הסוללה לא מזהם משמעותית מייצור נפט לדוגמא. בכך מקרה, לאורך חיי רכב חשמלי, העלויות והזיהום קטנים בהרבה.
  • 28.
    תשכחו מההבטחות 09/03/2024 18:59
    הגב לתגובה זו
    אין רכבת לאילת אז יהיו כבישים לרכב חשמלי ב 90% כששחיקת הכבישים גבוהה יותר
  • 27.
    כתב מטומטם 09/03/2024 17:29
    הגב לתגובה זו
    תיסעו בתחב"צ ולא יהיה לכם מס נסועה - ולכולם לא יהיו פקקי תנועה.
  • 26.
    בושה!!!!!!!!!!!!!!!! 09/03/2024 17:22
    הגב לתגובה זו
    תתביישו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 25.
    לא התייחסת להיברידי, ולא לתחזוקה שוטפת- מוסך וכו. (ל"ת)
    דני 09/03/2024 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    Lora 09/03/2024 09:08
    הגב לתגובה זו
    לללללא לגעת ברכב חשמלי!!! בממוצע שכנים שלי מספרים שרכשו...וטעו. מחשבים כל הפעלת מזגן . חימום..30%סוללה.. הנסיעה ארוכה אורכת ש ע ו ת נוספות להמתנת טעינה.. אז תודה על החרא הזה ממשיכה בנזין
  • 23.
    מה עם החלפת בטריה אחרי 7 שנים? .. המחיר אסטרונומי (ל"ת)
    שחרזדה 08/03/2024 19:43
    הגב לתגובה זו
  • רשום בכתבה. עלות של 6,000 שח לחודש. (ל"ת)
    דני 09/03/2024 13:33
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    בהתייחס 08/03/2024 16:30
    הגב לתגובה זו
    ממשלות הולכות תמיד על מיסוי של מה שהאזרחים רצים אחריו וכך הזול יחסית מתייקר יותר ויותר והופך למיצרך לעשירים
  • 21.
    עם מזגן או בלי? ימי עבודה כשהרכב במוסך (ל"ת)
    ארנון 08/03/2024 15:09
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    הביטוח המקיף ברכבים חשמליים עלה השנה ב150% בממוצע! 08/03/2024 15:05
    הגב לתגובה זו
    הביטוח המקיף ברכבים חשמליים עלה השנה ב150% בממוצע!!! זה ובתוספת המס הופך את הרכב החשמלי ללא כדאי כלל. ועוד לא לקחנו בחשבון את חרדת הטווח
  • 19.
    חומי 08/03/2024 14:53
    הגב לתגובה זו
    אני בעלים של טסלה, נוסע בשנה 35,000 ק"מ, לאחר 3 שנים חוסך 60,000 ש"ח. בקיצור תמשיכו לנסוע על רכבים מפגרים שנוסעים על אש ואנ אמשיך להיות מרכב על מדהים.
  • שאבי 09/03/2024 19:11
    הגב לתגובה זו
    אין תקלות.
  • הכל לעת עתה 09/03/2024 19:01
    הגב לתגובה זו
    מקום לחשמליות ולא חשמל לטעינתן
  • ומה יקרה 08/03/2024 16:31
    הגב לתגובה זו
    כי אין חשמל לטעינה?
  • 18.
    אא 08/03/2024 14:52
    הגב לתגובה זו
    לעומת סתם מס כמו מס הנסיעה שמעודד זיהום וגורם למקבלי החלטות להראות כעושקי הציבור..!
  • 17.
    הלך הפטור מטסט 08/03/2024 14:42
    הגב לתגובה זו
    כי צריך להגיע רק על מנת לרשום את הקילומטרז. ככה אני מעריך.
  • 16.
    בן 08/03/2024 14:23
    הגב לתגובה זו
    הרי מה הרעיון ברכ חשמלי אם לא בתרומתו הגדולה לשיפור איכות האוויר? זה תואם ביחס ישיר להורדת התמותה והמחלות שקשורות בזיהום אוויר. ממשלה גרועה שעושה הכל הפוך. למה שלא תמסו גם את הלא מעשנים? שהרי לא פייר שהמעשנים משלמים מס כה גבוה על רכישת סיגריות.. פשוט שר אוצר כושל וגם טיפש בממשלה הגרועה בתולדות המדינה
  • אא 10/03/2024 06:23
    הגב לתגובה זו
    ממתי איזה ממשלה פה דאגה לאזרחים? במלחת יום כיפור? ב7 באוקטובר? בקורונה? ביוקר המחייה. תתעורר...
  • 15.
    איתי 08/03/2024 14:16
    הגב לתגובה זו
    אני משלם מב בלו על הדלק. רכב חשמלי נהנה מאותם תשתיות בחינם.
  • 14.
    ילדי ישראל 08/03/2024 14:03
    הגב לתגובה זו
    רכב חדש מאבד מערכו 15,000 ש"ח + ביטוח מקיף 5000 ש"ח 20,000 ש"ח לפני חשמל או דלק .מי שנוסע יותר מ30,000 ק"מ בחודש ויש לו מטען בבית כדאי להתעסק עם רכב חשמלי .
  • דני 09/03/2024 13:36
    הגב לתגובה זו
    ושניהם צריכים ביטוח. אז מה אתה רוצה להגיד ? שנקנה רכב משומש ?
  • 30,000 ק"מ בשנה (ל"ת)
    ילדי ישראל 09/03/2024 07:04
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    תדלוק דלק 3 דקות פעמיים בחודש גג. חשמלי - לך תמצא עמדה (ל"ת)
    שעות של חיפוש והמתנה 08/03/2024 13:16
    הגב לתגובה זו
  • תתקין בבית ולא תהיה לך בעיה (ל"ת)
    גדי 24/07/2024 09:14
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    כולכם מפספסים. דיזל! הכי משתלם. וגם מזהם היום הרבה פחות (ל"ת)
    ליאור 08/03/2024 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    ידע 08/03/2024 12:03
    הגב לתגובה זו
    תודה רבהכתבה מעניינת ומעשירה. החכמתי
  • 10.
    הישראלים יעצרו את הספידומטר, האוצר יוכל לגבות כסף קטן (ל"ת)
    חזי 08/03/2024 11:46
    הגב לתגובה זו
  • חחחח....פתאום כולם נוסעים 2000 קמ בשנה.... (ל"ת)
    א 08/03/2024 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    עידן, חיפה 08/03/2024 11:39
    הגב לתגובה זו
    זה הפרש של 1200 שקל לשנה מההפרש שלכם (על 15,000 קמ). דבר שהוא כן נכון - אצלי באיוניק 5 החשמלית, עלות ק"מ היא אכן 12 אגורות.
  • 8.
    היברידי הפתרון הנכון בשלב זה (ל"ת)
    א-ב 08/03/2024 11:32
    הגב לתגובה זו
  • ניר 31/05/2024 20:16
    הגב לתגובה זו
    המס על החשמלי יהיה גם על ההיברידי לכן מי שקונה היברידי אכל אותה הכי הרבה. גם בנזין וגם מס על כל ק"מ. מי שקונה היברידי זה כמו מישהו שלא יודע להחליט ובוחר משהו באמצע שזה הכי גרוע שיש
  • 7.
    מויז 08/03/2024 11:32
    הגב לתגובה זו
    בסוף כל משפט שאתם אומרים בעברית יושב ערבי עם נרגילה אפילו אם זה מתחיל בסיביר או בהוליווד עם הבה נגילה אמרתי לו ביידיש היא שופטת בינינו בתוך בועת שתיקתה שוב נתקלות עינינו.
  • אני מקווה שאתה לא נוהג במצבך. (ל"ת)
    דני 09/03/2024 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    נעבור לימי הביניים סוסים ועגלות זה הפתרון לעושק (ל"ת)
    רון 08/03/2024 11:19
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מדינת חלם... (ל"ת)
    ישרוליק 08/03/2024 11:12
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ה עם רכב היברידי ? יש מס נסועה? נחשב חשמלי? 08/03/2024 11:10
    הגב לתגובה זו
    ה עם רכב היברידי ? יש מס נסועה? נחשב חשמלי?
  • 3.
    אם כי נכונה… בחישוב עלויות התידלוק בבנזין מול חשמל 08/03/2024 11:01
    הגב לתגובה זו
    אם כי נכונה… בחישוב עלויות התידלוק בבנזין מול חשמל, מה הרלוונטיות של גודל מיכל הדלק? הנתון הרלוונטי הוא מרחק הנסיעה לליטר דלק
  • 2.
    א-ו: סעו בתחב"צ, יא בכיינים. ורק בשבת בגרוטאה שלכם. (ל"ת)
    סר האוצר 08/03/2024 10:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מגיב 08/03/2024 10:58
    הגב לתגובה זו
    כתבת שהפחת של הסוללה הוא 5-7 אלש בשנה, המחירים של הסוללות רק צונחים, האיכות עולה, בטעינה ביתית אפשר להטעין בלילה ועם מונה חכם לעבור ספק חשמל לחברות שנותנות 20% הנחה על צריכה בלילה, בקיצור- לא מדוייק בעליל
  • זו לא הנקודה 08/03/2024 14:36
    הגב לתגובה זו
    כשירצה למכור הטכנולוגיה עלולה להיות במקום כזה שלא יהיה ביקוש לרכב שלו (אלה אם מדובר בטסלה). זה לא המצב ברכב בנזין שנקנה היום.
ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולסג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס

ג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים

בשבוע הבא תשיק כלמוביל את הג'אקו 8 PHEV - פלאג אין הייבריד. 

הג'אקו 8 PHEV חולק פלטפורמה עם הטיגו 9 של פריסבי.

פרשנות שלנו למחיר ולתחרות המתפתחת - הטיגו 9 תומחר גבוה מדי, הג'אקו 8 עשוי להיות זול ממנו. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה כלמוביל ג'אקו 8

אין רגע דל אצל קונצרן צ'רי על שלל מותגיו, וספציפית מותגי ג'אקו ואומודה. ג'אקו, מותג שאף אחד לא הכיר בישראל לפני שנה, עם דגם יחיד עד לאחרונה כבש בסערה את ליבם של הצרכנים הישראלים והג'אקו 7 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. אליו הצטרף לאחרונה הג'אקו 5 שטרם הצליח לשכפל את ההצלחה של אחיו הגדול, ובשבוע הבא יושק בישראל הג'אקו 8 הגדול שבהינתן שמחירו יהיה מעל 200,000 ₪ לא אמור לשכפל את הצלחת הג'אקו 7.

בשבוע שעבר הציגו ג'אקו ואומודה מגוון דגמים חדשים לכ – 3000 נציגים מ – 80 מדינות, ואחד הדגמים המעניינים שהוצגו הוא הג'אקו 8, קרוסאובר 7 מקומות גדול שכאמור יושק בישראל בשבוע הבא.

מגבלות רגולטוריות מנעו מאיתנו לנהוג בג'אקו 8 על כבישים ציבוריים, אבל טעימה קטנה במסלול סגור בהחלט התאפשרה, ונתנה הצצה קטנה למה שצפוי להיות מתחרה מעניין בשוק המקומי.

צ'רי כיצרנית משתמשת בפלטפורמות ומכלולי הנעה זהים למגוון גדמים של מותגים שונים, כשהיא מאפשרת למותג עצמו לעצב את המרכב, תא הנוסעים ועוד, בהתאם לרוח של כל מותג בפני עצמו. כך הג'אקו 7 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 7 והם חולקים מכלולים ורכיבים. הג'אקו 8 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 9 שעל תחילת שיווקו הודיעה פריסבי לפני כעשרה ימים. לג'אקו אין כרגע מקביל לטיגו 8. 


ג'אקו 8 PHEV - ישר ממסלול הסלאלום הבוצי משהו. צילום יואב פולס

הג'אקו 8 הוא רכב גדול יחסית עם אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.93 מ', גובה 1.71מ' ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, מה שמכניס אותו ישר לסגמנט של D-Suv.

עיצוב חיצוני ופנימי

זיקר (זיקר)זיקר (זיקר)

הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה זיקר מחירי הרכב

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים. קצב המכירות השנה נמוך יחסית ומול התחרות מול המותגים הסיניים שנכנסו בשנתיים האחרונות, יבואני הרכב בלחץ. תמיד יש הנחות ומבצעים, אך עושה רושם שהשנה יותר מאשר בשנים קודמות. 

היבואנים נותרו עם מלאי גדול והם רוצם לחסל את המלאי שהופך למיושן במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה.

בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.

דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון. הרחבה - עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.


כעת מצטרפת גם זיקר להנחות. זיקר נותנת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית ומבצעי טרייד-אין וליסינג בהתאמה אישית. כשיבואן רכב מציע הצעות כאלו זה מבטא את הלחץ הגדול. יש מלאים מאוד גדולים אצל היבואנים, יש שדרוג טכנולוגי בדגמים חדשים שכבר נמצאים בסין, והצורך למכור מהר עולה - אבל הציבור לא קונה. הוא כבר יודע שיבואני הרכב שולחים אותו לקנות כי "מהר, מהר, פן תאחר", אלא שבעבר זה לא הצדיק את עצמו - המחירים המשיכו לרדת. הסיבה העיקרית היא חדשנות ותחרות. 

ומכאן, שלא ברור אם זה העיתוי לקנות, אבל נביא לכם כאן את המבצעים וההנחות,. הפעם זו זיקר. גיאו-מוביליטי מבית יוניון, יבואנית מותג רכבי הפרימיום-טק בישראל ZEEKR, תקיים למשך ארבעה ימים בלבד בין התאריכים 28-31.10 את ה-Zeekr DAYZ, ימי מכירות במיוחד שייערכו במרכזי Zeekr בתל-אביב, ראשל"צ וחיפה, וכן בחנות הקונספט Zeekr Space שבמתחם ביג גלילות ובמתחם ה-Pop-up של המותג בגרנד קניון באר-שבע.