תוכנת "אפל קאר" מתרחבת, אבל אל תצפו למכונית אפל בקרוב
ענקית הטכנולוגיה אפל APPLE אירחה את כנס המפתחים העולמי שלה לשנת 2022 והודיעה על שיפור מסוים עבור "אפל קאר פליי" .
אפל משלבת את Car Play עמוק יותר בחומרת הרכב. השיפורים ב"אפל קאר" מאותתים על שינוי בעולם הרכב באופן כללי, אך נראה שהם אינם כוללים את האפשרות שמכונית מתוצרת אפל תצא לכבישים בעתיד הנראה לעין או בכלל.
המשקיעים תוהים ללא הרף האם החברה תייצר אי פעם מכונית ממותגת של אפל, רכב חשמלי בעל פוטנציאל אוטונומי לחלוטין, שייבנה על ידי יצרנית רכב קיימת או יצרן שייצר אותו בתוקף חוזה.
ייצור באמצעות חוזה עשוי להיות סביר ביותר. דוגמה טובה לכך היא פוקסיקון (Foxconn), החברה של הון האי, שנכנסת גם היא לתחום הרכב. החברה קנתה מפעל הרכבה ישן של ג'נרל מוטורס (GM) באוהיו, מסטארט-אפ הרכבות לורדסטאון מוטור. נכון להיום, פוקסיקון מייצרת מכשירים עבור אפל.
באשר ל"קאר פליי" - תכונות חדשות בתוכנה משלבות מדדים הכוללים מהירות ורמת דלק, וגם מאפשרות למשתמשים לשלוט בדברים כמו מיזוג אוויר באמצעותו. אפל קאר פליי זמין ביותר מ-600 דגמים.
- אירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר
- אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תוכנה הניתנת להתאמה אישית ושולטת בפונקציות מגוונות היא העתיד של הנהיגה. מכוניות הופכות להיות דומות יותר מאי פעם למחשבים על גלגלים. טסלה TESLA INC ו-GM GENERAL MOTORS , למשל, מאפשרות מצבי נהיגה חדשים ברכבים החשמליים שלהן רק באמצעות כתיבת תוכנה חדשה והעברתה לרכב בעדכון תוכנה באוויר.
"אפל קאר פליי" עשוי לעזור לאפל לשמור על הנתח שלה בשוק הטלפונים החכמים. ואולם ליצרני רכב יש שאיפות גדולות יותר עבור שירותים הנתמכים באמצעות תוכנה. טסלה, GM וכל האחרות רוצות לייצר מכירות, על ידי הצעת מנוי לדברים כמו תכונות נהיגה עצמית.

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7