בניין אפל הרצליה
צילום: יחצ

תוכנת "אפל קאר" מתרחבת, אבל אל תצפו למכונית אפל בקרוב

כנס המפתחים של אפל: שיפורים בתוכנת אפל קאר פליי - האם אפל תיכנס לשוק הרכב ובאיזה אופן? 
משה כסיף |

ענקית הטכנולוגיה אפל APPLE  אירחה את כנס המפתחים העולמי שלה לשנת 2022 והודיעה על שיפור מסוים עבור "אפל קאר פליי" .

אפל משלבת את Car Play עמוק יותר בחומרת הרכב. השיפורים ב"אפל קאר" מאותתים על שינוי בעולם הרכב באופן כללי, אך נראה שהם אינם כוללים את האפשרות שמכונית מתוצרת אפל תצא לכבישים בעתיד הנראה לעין או בכלל.

המשקיעים תוהים ללא הרף האם החברה תייצר אי פעם מכונית ממותגת של אפל, רכב חשמלי בעל פוטנציאל אוטונומי לחלוטין, שייבנה על ידי יצרנית רכב קיימת או יצרן שייצר אותו בתוקף חוזה.

 

ייצור באמצעות חוזה עשוי להיות סביר ביותר. דוגמה טובה לכך היא פוקסיקון (Foxconn), החברה של הון האי, שנכנסת גם היא לתחום הרכב. החברה קנתה מפעל הרכבה ישן של ג'נרל מוטורס (GM) באוהיו, מסטארט-אפ הרכבות לורדסטאון מוטור. נכון להיום, פוקסיקון מייצרת מכשירים עבור אפל.

באשר ל"קאר פליי" - תכונות חדשות בתוכנה משלבות מדדים הכוללים מהירות ורמת דלק, וגם מאפשרות למשתמשים לשלוט בדברים כמו מיזוג אוויר באמצעותו. אפל קאר פליי זמין ביותר מ-600 דגמים. 

תוכנה הניתנת להתאמה אישית ושולטת בפונקציות מגוונות היא העתיד של הנהיגה. מכוניות הופכות להיות דומות יותר מאי פעם למחשבים על גלגלים. טסלה  TESLA INC ו-GM GENERAL MOTORS , למשל, מאפשרות מצבי נהיגה חדשים ברכבים החשמליים שלהן רק באמצעות כתיבת תוכנה חדשה והעברתה לרכב בעדכון תוכנה באוויר.

"אפל קאר פליי" עשוי לעזור לאפל לשמור על הנתח שלה בשוק הטלפונים החכמים. ואולם ליצרני רכב יש שאיפות גדולות יותר עבור שירותים הנתמכים באמצעות תוכנה. טסלה, GM וכל האחרות רוצות לייצר מכירות, על ידי הצעת מנוי לדברים כמו תכונות נהיגה עצמית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טורס היברידי. צילום רונן טופלברגטורס היברידי. צילום רונן טופלברג

טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח

טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל משיקה את הטורס ההיברידי במחיר של 180.0 אש"ח / 190.0 אש"ח עם הטבת השקה של 5000 ש"ח. 

הטורס ההיברידי מהווה אלטרנטיבה למי שרוצה קרוסאובר חסכוני שאינו מתוצרת סין. 

יואב פולס |

טלקאר יבואנית דגמי KGM (בעבר הרחוק סאנגיונג) החלה בשיווק ה KGM טורס ההיברידי. הטורס של KGM הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV הפופולרי מאוד, אולם הוא נבדל מעדר הקרוסאוברים השוטף את כבישי ישראל בזכות עיצוב שונה ורענן. עד עתה שווק הטורס עם מנוע טורבו בנזין בלבד, ועתה מצטרף אליו טורס היברידי עם הנעה היברידית אמיתית מתקדמת שפותחה בשיתוף BYD.

החידוש בטורס ההיברידי הוא כמובן מערכת ההנעה, המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי המפיק 177 כ"ס.  מנוע הבנזין מפעיל גנרטור בהספק של 130 כ"ס המטעין את הסוללה.

שילוב המערכות מביא לכך שבמהירות נמוכה יעשה הטורס ההיברידי שימוש במנוע החשמלי. תחת עומס יכנס לפעולה הגנרטור שיספק אנרגיה לסוללה, ובמהירויות גבוהות יכנס לפעולה גם מנוע הבנזין, כך שבפועל קיימים תשעה שילובים שונים של הנעה. אם זה נראה לכם מורכב, הנהג לא צריך לעשות דבר אלא לתת למחשב הרכב לקבוע את צורת ההנעה הנכונה. עבור הנהג בחירת צורת ההנעה שקופה.


KGM טורס היברידי. צילום רונן טופלברג

העיצוב החיצוני והפנימי של הטורס ההיברידי זהה לזה של מתיחת הפנים של הטורס, עם החזית המזוהה של דגמי KGM החדשים, וכך גם תא הנוסעים המשלב שני מסכי ''12.3, ותא נוסעים מרווח ונעים. המידות החיצוניות של הטורס לא השתנה עם אורך כולל של 4.7 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.72 מטר. בסיס הגלגלים של הטורס עומד על נתון ממוצע של 2.68 מטר בלבד, אולם הודות לתכנון חכם של תא הנוסעים מתקבל תא נוסעים מרווח באופן מפתיע.

נפח תא המטען של הטורס עומד על 599 ליטר, ואם מקפלים את שורת המושבים השניה מתקבל נפח של 1662 ליטר.