רכב חשמלי דונגפנג
צילום: יצרן

רכב חשמלי - יתרונות וחסרונות

אחרי שאשתקד 25% ממסירות רכבים חדשים היו של רכבים חשמליים, הכיוון השנה הוא לכ-30%, אבל עדיין - יש 70% של רכבי בנזין חדשים שעולים על הכביש; הסיבה: לצד היתרונות, יש גם חסרונות לרכבים חשמליים מול רכבי הבנזין - הנה היתרונות והחסרונות של רכבים חשמליים

עמית בר | (10)
נושאים בכתבה רכב חשמלי

הרכבים החשמליים הופכים להיות חלק מאוד משמעותי במכירות רכבים חדשים. זה היה בשנה שעברה כ-25%, וזה עשוי להגיע ל-30% מהרכבים החדשים. אבל צריך לזכור שעדיין יש 70% שרוכשים רכב חדש על בנזין. הדבר מבטא גם את החסרונות של הרכב החשמלי. יש הרבה "טוב" ברכבים חשמליים, אבל גם צדדים פחות עדיפים מרכבי הבנזין. הנה היתרונות והחסרונות של רכבים חשמליים.


רכבים חשמליים - יתרונות



  • איכות סביבה:


  • חסכון בעלויות:


  • תחזוקה נמוכה:


  • קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

    נוחות נסיעה:


  • יתרונות מיסוי:


  • טווח נסיעה:


    • רכב חשמלי
      רכב חשמלי - קרדיט: shutterstock




רכבים חשמלי - חסרונות


  • תשתית טעינה:


  • מחיר רכישה:


  • זמני טעינה:


  • התלות בחשמל:


  • שוויי מכירה:


  • מס נסועה:




מעבר לרכב חשמלי זה העתיד, אבל יש עדיין חסרונות בולטים שמקשים על מעבר מאוד מואץ. זה יגיע, אבל זה ייקח זמן. ועדיין - ישראל בשנה האחרונה הצטרפה למדינות עם שיעורי החדירה הגבוהים של רכבים חשמליים ונזכיר כי הכוונה שבשנת 2030 ימכרו רק רכבים חשמליים בארץ. יעד לא טריוויאלי, אבל הממשלה הקודמת והנוכחית דבקים בו. 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    קובי פרקש 25/01/2025 14:17
    הגב לתגובה זו
    מי ההורים האינפנטילים שמוכנים לסכן את ילדיהם ברכבים מקרינים בעיקר בספסל האחורי. מי אלה
  • 5.
    אוטואיסט 24/01/2025 21:18
    הגב לתגובה זו
    להתרחק כמו מאש מכל מה שקשור לייצור הסיני. אין מתנות חינם וזול פירושו יקר.
  • צפדינה 25/01/2025 09:06
    הגב לתגובה זו
    יש לך דוגמה
  • 4.
    אחד העם 24/01/2025 19:43
    הגב לתגובה זו
    סעו לאילת וחפשו גמל עם שקע. קרינה ברכב אמרו חוסר הנאת נהיגה עשר שנים לא תחזירו את עלות הרכב היקרה. ומי יקנה חשמלי ישן כשסוללה בוודאות דפוקה ועולה כמו חצי אוטו אז מה איכות סביבה עאלק שגם זה בלוף שיט ענק. החשמל בא מפחם. מעבירים זיהום מהכביש לאזור תחנות הכוח. סעו 300 קילומטר וחפשו מי ינענע אתכם. חחח. רק גז או דיזל!!!
  • צפדינה ק. יהלומי 25/01/2025 09:05
    הגב לתגובה זו
    אבל העברת הזיהום ממרכזי הערים לתחנות היא ברכה. אקולוג אמיתי לא מחליף רכב כל עשר שנים.על פי השמועה באילת יש שקעים.
  • 3.
    מה עם בעיות קרינה המון טוענים שיש אבל לא מדברים על זה מספיקלמה (ל"ת)
    שי.ע 24/01/2025 17:09
    הגב לתגובה זו
  • אריה מכפר סבא 24/01/2025 19:39
    הגב לתגובה זו
    אין שום קרינה..ומי ש מפיץ את זה הם יצרני מכוניות ה בנזין
  • 2.
    תודה רבה (ל"ת)
    . 24/01/2025 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ארנון 24/01/2025 14:12
    הגב לתגובה זו
    חסר ניסיון בקשר למצב הבטריה. למשל אחרי טעינות מהירות טווח אמיתי בחורףתחזוקה לא ברור אחרי 7 שנים אם יהיה מוסך שידע לתקן או אם יהיו חלקים.
  • אריה מכפר סבא 24/01/2025 19:41
    הגב לתגובה זו
    אם רוצים משלמים לחבר החשמל ולא מעט אז אפשר להוסיף תשתית חזקה כדי להתקין עמדות טעינה..רק כסף בעיקר
מיצובישי אאוטלנדר מתיחת פנים. צילום יואב פולסמיצובישי אאוטלנדר מתיחת פנים. צילום יואב פולס

מיצובישי אאוטלנדר FL - מנסה לסגור פערים מול התחרות

מיצובישי עדכנה קלות (מאוד) את האאוטלנדר המוצלח ( FL - FaceLift), אך הותירה את מנוע הבנזין הגדול, בסגמנט שעובר להנעות אלטרנטיביות. האם זה מספיק?

אהבנו: מרווח, תא נוסעים, בידוד רעשים בנסיעה מנהלתית

פחות אהבנו: צריכת דלק (בהשוואה למתחרות), בידוד רעשים תחת עומס

ציון מסכם 4.1 במדד פולס

יואב פולס |

מתיחת הפנים של האאוטלנדר הושקה ממש לאחרונה ואיתה כמתבקש גם מבחן לדגם הפופולרי של מיצובישי. האאוטלנדר הוצג לראשונה ב 2001 כמענה של מיצובישי לאופנת הקרוסאוברים שהחלה לצבור תאוצה. הדגם הנוכחי הוא הדור הרביעי של האאוטלנדר, שכבר בדור השלישי שלו צבר פופולריות גדולה בזכות האפשרות לקבל אותו בתצורת שבעה מושבים (כלומר 5+2), דבר שהפך אותו לפופולרי מאוד גם בקרב ציי רכב וגם בקרב לקוחות פרטיים. עתה מקבל האאוטלנדר מתיחת פנים קלה (מאוד) שנועדה לאפשר לו להמשיך להיות תחרותי בשוק.

תעודת חובה            
קטגוריה                קרוסאובר D-Suv
מימדים (מטר)            אורך 4.72 /רוחב 1.862 /גובה 1.745 /בסיס גלגלים 2.706
מספר מושבים            שבעה (5+2)
הנעה                        קדמית או כפולה, בנזין 2.5 ליטר
הספק ומומנט 181 כ"ס, 24.9 קג"מ
מיכל דלק                 55 ליטר
צריכת דלק ותקן            11.5 ק"מ לליטר בהנעה קדמית, 11.1 ק"מ לליטר להנעה הכפולה, תקן יצרן
בטיחות                        ציון איבזור בטיחות 6 (אינטנס 5). ציון מקסימלי Top Safety  במבחן האמריקאי IIHS, ציון מקסימלי של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות האוסטרלי
מחיר                        החל ב 192.0 אש"ח ועד 257.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי

למרות דיבורים על 'מתיחת פנים' מול הדגם שנמכר כאן בשנים האחרונות, האאוטלנדר החדש זהה ב 99.9% לזה היוצא, בוודאי בעיצוב החיצוני. שינויים קלים אותרו ביחידות התאורה, לא במבנה החיצוני שלהן, אלא במבנה הפנימי, גם בחזית וגם באחור. זהו בערך. עם זאת, האאוטלנדר עדיין מרשים ומזוהה מאוד, עם גריל גדול, שחור וסמל מיצובישי במרכז. כיתוב בולט OUTLANDER על מכסה המנוע, שעבר גם הוא שדרוג, והוא לא 'רוקד' יותר. בזכות מבנה רבוע יחסית, האאוטלנדר נראה גדול ממה שהוא בפועל.

גם פנים הרכב עבר לכאורה מתיחת פנים, שגם כאן צריך מאמץ גדול והשוואה בין הדגם הקודם לדגם החדש על מנת למצוא הבדלים. ההגה נותר ללא שינוי. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ''12.3 עם אפשרויות בחירה איך ואילו נתונים להציג נראה זהה. מולטימדיה בגודל ''12.3 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי נמצאת בדגם החדש, (בהשוואה למסך קטן יותר בדגם היוצא). במיצובישי השאירו בחכמה את הפאנל לשליטה על המזגן, ונמנעו מהאופנה הנוראית של העברת השליטה על המיזוג למסך.


מיצובישי אאוטלנדר סביבת נהג. צילום יואב פולס

בין הנהג לנוסע קונסולה רחבה כשבדגם החדש נוספו לה שני מחזיקי כוסות מובנים ושימושיים.

רכבת
צילום: רכבת ישראל

מחיפה לתל אביב בחצי שעה - הרכבת המהירה יוצאת לדרך


משרד האוצר העביר 300 מיליון שקל למשרד התחבורה לקידום פרויקט מסילות החוף בהיקף כולל של 15.5 מיליארד שקל



עמית בר |


משרד האוצר העביר למשרד התחבורה תקציב של 300 מיליון שקל לטובת קידום מיזם מסילות החוף, פרויקט ענק שיאפשר נסיעה מהירה במיוחד בין חיפה לתל אביב ובין תל אביב לבאר שבע. הרכבות החדשות ינועו במהירות של 250 קמ״ש, והזמן בין חיפה לתל אביב יתקצר ל‑30 דקות בלבד.

מדובר בפרויקט תשתית בהיקף של 15.5 מיליארד שקל, הסכום הגבוה ביותר אי פעם לפרויקט בידי רכבת ישראל. הקו החדש יתפרש על פני כ‑70 ק״מ בין חוף הכרמל לשפיים, כולו יהיה חשמלי, ויכלול הכפלת מסילות, שדרוגים הנדסיים מורכבים והיערכות להפעלת רכבות מהירות.

העבודות לאורך התוואי כבר החלו בשלב ההפקעות וההכנות, וכעת התקציב החדש יאפשר להאיץ את שלב התכנון והביצוע. במשרד התחבורה מבהירים כי הפרויקט נועד גם לקיצור זמני נסיעה אלא גם לשיפור חוויית הנוסעים, צמצום עומסים בכבישים והפחתת פליטות מזהמים.


השלמת המיזם הענק צפויה בתוך חמש שנים. המיזם מהווה חלק ראשון ומרכזי בפרויקט ה"שדרה המהירה", ובתכנית האסטרטגית "מחברים את ישראל" של משרד התחבורה. מדובר במימוש התכנית לתשתית לאומית להכפלה, שדרוג והתאמת התשתית לרכבות מהירות במסילות החוף.

מסילות החוף המהירות הן חלק מרכזי בחזון "מחברים את ישראל" של השרה רגב לחיבור כל חלקי הארץ ברשת רכבות מתקדמת, מקריית שמונה ועד אילת. במסגרת הפרויקט יוכפלו המסילות בין חיפה, תל אביב ובאר שבע, ויאפשרו הפעלת רכבות מהירות עד 250 קמ"ש שיגיעו כאמור מחיפה ובאר שבע לתל אביב בתוך 30 דקות בלבד.