דוחות

רותם שני: הכנסות של 58 מיליון שקל ורווח נקי של 11.2 מיליון שקל

החברה מכרה כ-65 דירות במחיר ממוצע של 25 אלף שקל למ"ר
דור עצמון | (2)

חברת רותם שני -0.13% העוסקת בייזום והקמה של פרויקטי בנייה למגורים ומסחר, פרסמה את דוחותי הכספיים לרבעון השני של השנה בהם היא רושמת הכנסות של 57.9 מיליון שקל לעומת הכנסות של 86.2 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 32.9%. בחברה מסבירים כי הירידה נובעת מסיומם של פרויקטים ברנדייס רעננה וגני תקווה אשר ההכרה בהכנסה בגינן קטנה בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה. הקיטון הזה יפוצה עם התקדמות הביצוע בפרויקט הרצוג נתניה והפרויקטים החדשים ברעננה.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם לסך של 20.9 מיליון שקל לעומת רווח גולמי של 18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ-14.1%. שיעור הרווח הגולמי הסתכם ל-36.1%. הרווח התפעולי הסתכם ב-14.85 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 13 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 14%.

רותם שני רושמת ברבעון השני רווח נקי של 11.2 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 6.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 83%. ההון העצמי של החברה נכון לסוף חודש יוני הסתכם לכ-128 מיליון שקל - שיעור ההון העצמי מהמאזן עמד על 25%.

נכון למועד הדוח מקדמת החברה 23 פרויקטים, מתוכן 7 בהקמה הכוללים 502 יח"ד, 3 פרויקטים בתכנון עם כ-152 יח"ד ו-10 עתודות קרקע הכוללות 1,092 יח"ד וכן פרויקט למסחר ותעסוקה בהיקף של כ-200 אלף מ"ר. ברבעון השני מכרה החברה כ-65 דירות במחיר ממוצע של 25 אלף שקל למ"ר.

מניית רותם שני ירדה מתחילת השנה ב-13% למחיר של 15.5 שקל המבטא שווי של 234.5 מיליון שקל. הרווח של החברה ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-5.5 מיליון שקל על הכנסות של 93.7 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה הרוויחה החברה 28.4 מיליון שקל על הכנסות של 359.2 מיליון שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 8.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ירון 26/08/2022 15:19
    הגב לתגובה זו
    כדאי להמתין עוד כמה רבעונים ולראות השפעות של ריבית על המאזנים.
  • 1.
    גיל 26/08/2022 07:57
    הגב לתגובה זו
    חברה למופת
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳