איך אומרים בהודית ריקשה חשמלית? פינרג'י תלמד אתכם
חברת פינרג'י -6.01% המפתחת טכנולוגיית מתכת-אוויר המאפשרת הפקת חשמל משילוב של חמצן מהאוויר החופשי עם מתכות (אלומיניום ואבץ), מדווחת על השלמת הפיתוח של אבטיפוס לריקשה חשמלית המבוססת על סוללת האלומיניום אוויר שפיתחה החברה.
הפיתוח נעשה במסגרת שיתוף פעולה של החברה עם מהינדרה אלקטריק, חברת-בת השייכת לחברת הענק ההודית מהינדרה יצרנית רכבים חשמליים מובילה בהודו והראשונה להשיק רכב חשמלי בשוק ההודי שרשמה ב-2019 הכנסות של כ-15 מיליארד דולרים.
במסגרת שיתוף הפעולה, שנמצא בשלבי הפיילוט, הושלמו ההטמעה והפיתוח הנדרשים ליצירת ריקשה חשמלית המבוססת על בסיס סוללת האלומיניום-אוויר של החברה הישראלית כאשר טווח הנסיעה של ריקשה מ-130 קילומטרים לכ-400 קילומטרים ומאפשרת זמן טעינת אנרגיה של מספר דקות.
עם השלמת הפיילוט ולאחר ניסויי שדה בהודו, שואפות החברות להשיק בשוק ההודי ריקשות חשמליות בהן יותקנו סוללות אלומיניום-אוויר. לפי התכנית, שירות טעינה מחודשת של מקור האנרגיה של הסוללה (החלפת האלומיניום) יינתן ברשת תחנות הדלק הקיימות של Indian Oil, ענקית האנרגיה ההודית שמפעילה כ-30 אלף תחנות דלק בהודו ויש לה היקף הכנסות של כ-70 מיליארד דולרים בשנה.
- שינויים בתחושת זמן בדמנציה
- פינרג'י תקיים פיילוט להטמעת המערכות בריקשות חשמליות בהודו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החברה, השימוש בטכנולוגיה יאפשר לריקשה משך נסיעה ארוך יותר ביחס לסוללות ליתיום בגודל ומשקל דומים וכן, טעינה מחודשת מהירה ומחיר תחרותי. באופן זה, טווח הנסיעה שיתקבל בריקשות יעלה מ-130 קילומטרים לכ-400 קילומטרים. בסיום יום העבודה יגיעו הריקשות לתחנות דלק של חברת Indian Oil, יטענו תוך מספר דקות ויוכלו להמשיך ליום עבודה נוסף.
שוק הריקשות החשמליות כבר הגיע, על פי הערכות, להיקף כולל של 3.5 מיליון רכבים חשמליים ומהווה את השוק הגדול ביותר לרכבים חשמליים בהודו. שוק זה צפוי להמשיך ולגדול משמעותית כשהערכות עתידיות לתחום הריקשות החשמליות מסמנות פוטנציאל מכירות של 20 מיליון כלי רכב בשנה.
דיוויד מאייר, מנכ״ל פינרג׳י: ״סוללות האלומיניום-אוויר שפתחה פינרג׳י יאפשרו לריקשות חשמליות להסיע נוסעים ללא זיהום ותוך שמירה על הסביבה. התועלת הסביבתית מחשמול הריקשות היא מובהקת, מדובר בכלי רכב הנעים במרכזי הערים ומהווים מוקדי זיהום אוויר ופיח. ביחס למנועי הבעירה המזהמים של ריקשות רגילות, כלים אלה מאפשרים הורדה של זיהום האוויר לאפס וצמצום של זיהום הרעש לרמה הקרובה לאפס. הטמעת הסוללות בריקשות, כלי התחבורה הנפוץ בהודו ומפרנס משפחות רבות, יאפשר לקיים יום עבודה פרודקטיבי יותר, ללא הפסקות מהותיות.״
- המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
- מנכ"ל אנלייבקס מנסה להרגיע את בעלי המניות, רומז על צורך במזומנים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
פינרג'י (Phinergy) הינה חברה ישראלית העוסקת בפיתוח מערכות לייצור, גיבוי ואגירת אנרגיה נקייה המבוססות על טכנולוגיית מתכת-אוויר סחרת כיום בשווקי שוק של כ-922 מיליון שקל ומחיר המניה עומד על כ-12.5 שקל למנייה נכון לכתיבת שורות אלו. החברה החלה להיסחר בפברואר 2021 בתל אביב וגייסה במסגרת ההנפקה, סכום של 200 מיליון שקל לפי שווי של 780 מיליון שקל לפני הכסף. החברה מעסיקה כיום כ-50 עובדים במשרדיה בכפר סבא.
המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה
נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65% מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.
לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב
בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.
הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי
של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול
אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.
- נופר אנרגיה מגדילה הספק ייצור, אך הוצאות המימון מעמיקות את ההפסד
- 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס
(קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.
המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה
נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65% מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.
לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב
בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.
הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי
של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול
אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.
- נופר אנרגיה מגדילה הספק ייצור, אך הוצאות המימון מעמיקות את ההפסד
- 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס
(קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.