אינטרקיור נערכת ללגליזציה - חתמה הסכם שת"פ עם שרלוט ווב

מדווחת כי לאור ההכרזות האחרונות של ממשלת ישראל בדבר כוונתה להחריג את ה-CBD - המרכיב הלא פסיכו אקטיבי של צמח הקנאביס - מפקודת הסמים המסוכנים, חתמה על הסכם שת"פ עם יצרנית מותג ה-CBD הגדול בעולם

ערן סוקול | (3)

חברת הקנאביס הרפואי אינטרקיור -0.91%  מדווחת כי לאור ההכרזות האחרונות של ממשלת ישראל בדבר כוונתה להחריג את ה-CBD - המרכיב הלא פסיכו אקטיבי של צמח הקנאביס - מפקודת הסמים המסוכנים, ולהתיר אותו לשיווק ושימוש מסחרי, אינטרקיור ויצרנית מותג ה-CBD הגדול בעולם, שרלוט ווב, מודיעות על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי.

במסגרת השותפות, אינטרקיור תהיה השותפה הבלעדית של שרלוט ווב בישראל ומוצריה ישווקו בארץ תחת מיתוג משותף לשוק הישראלי וכן למדינות מרכזיות באיחוד האירופאי ואנגליה. עם שינוי החוק הישראלי, תוענק לאינטרקיור בלעדיות וזכויות נוספות במשך תקופת ההסכם לתקופה מצטברת מינימלית של 6 שנים.

לאינטרקיור יינתנו זכויות רישוי לטובת ייצור מוצרי שרלוט ווב בכפוף לשינוי הרגולציה, והחברה בוחנת הקמת מערך ייצור בישראל אשר ישרת את השוק המקומי והאירופאי. בנוסף הצדדים בוחנים ביצוע ניסויים קליניים במכוני המחקר המובילים בארץ ופיתוח מוצרים משותפים על בסיס הידע והניסיון הרב של שתי החברות. על פי הדיווח, בכוונת החברות לשתף פעולה גם באירופה ואינטרקיור תקים תשתית להפצה של מוצרי CBD ביבשת, בכפוף לאסדרה של שוק ה-CBD האירופאי.

שרלוט ווב הוקמה בשנת 2011 ע"י האחים סטנלי (The Stanley Brothers) והתפרסמה מסביב לעולם בזכות סיפורה של שארלוט פיגי, ילדה צעירה הסבלה מאפילפסיה נדירה ומצאה מזור בשמן ה-CBD הייחודי של האחים. שם החברה ומוצריה (Charlotte's Web) נקראים על שמה של הילדה שהוגדרה ע"י התקשורת האמריקאית: "הילדה ששינתה את חוקי הקנאביס בארה"ב". החברה רשומה למסחר ב-TSX (סימול: CWEB) וב-OTCQX (סימול: CWBHF)– בשווי שוק של כ-700 מיליון דולר.

המותג שרלוט ווב הפך להיות המינוח המקביל למרכיב CBD. החברה פועלת עם מכוני מחקר, ארגונים ללא מטרות רווח וממשלות מסביב לעולם כדי לקדם מחקר מתקדם על קניבניאודים, שינוי מדיניות וחינוך לסגולות הרפואיות של CBD המיוצר מצמח ההמפ (hemp). החברה רשמה פטנט על זני ההמפ הייחודים שלה אשר מהם מיוצר שמן ה-CBD. מוצרי החברה כוללים: שמן לבליעה, גומי לעיסה, משחות רפואיות ותוספי תזונה לבעלי חיים.

באינטרקיור מעריכים כי הכנסות מוצרי ה-CBD באירופה צפויות לעמוד על 3.8 מיליארד יורו עד סוף השנה, ולגדול ל-13.6 מיליארד יורו עד שנת 2025 וכי פוטנציאל שוק מוצרי ה-CBD הישראלי צפוי להגיע למחזור מכירות בטווח 300-475 מיליון דולר בתוך 5 שנים.

אהוד ברק, יו"ר דירקטוריון אינטרקיור: "החזון של אינטרקיור לשיפור איכות החיים באופן טבעי ובטוח מקבל היום חיזוק משמעותי. אנו גאים להוביל את מגמת העלייה באיכות המוצרים בשוק הקנאביס הרפואי ובגידול העקבי של קהילת המטופלים הבוטחים במוצריה האיכותיים של קנדוק. את היתרון האיכותי של מוצרינו השגנו בין היתר באמצעות שיתופי פעולה עם החברות המובילות בעולם וניסיון של מעל 13 שנה בתחום הקנאביס הרפואי. ההכרה המבורכת במרכיב ה-CBD מאפשרת לנו כעת לממש את חזון החברה גם לטובת כלל הציבור יחד עם החברה המובילה בעולם. אנחנו גאים במיוחד שהדרך המשותפת כוללת פיתוח תעשייה מקומית ויצירת מקומות תעסוקה חדשים באמצעות ייצור בישראל, פיתוח מוצרים משותפים וביצוע מחקרים קליניים." 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"ה-CBD ידוע כמסייע בשיכוך כאבים, התמודדות עם חרדה ומתחים, ואף לבעיות שינה. בזכות הסכם זה, אנו מבטיחים שאינטרקיור וחברות הבת שלה הן הכתובת למוצרי ה-CBD האיכותיים ביותר בעולם".

מנכ"ל אינטרקיור, אלכסנדר רבינוביץ': "השותפות האסטרטגית עם שרלוט ווב היא עדות נוספת למיצוב המוביל של אינטרקיור וקנדוק בשוק הקנאביס העולמי ולמוניטין שרכשנו. אנו מודים לשרלוט ווב, מובילת שוק ה-CBD על הבחירה בישראל וקנדוק כמרכז פעילות ראשון מחוץ לארה"ב. זהו הישג משמעותי לאינטרקיור והבעת אמון גדולה בתעשיית הקנאביס הישראלי".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אהוד ברק מגעיל אותי- הוא מנת יתר של הישראליות. קריזיונר (ל"ת)
    סיגלית 10/12/2020 13:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יודע דבר 10/12/2020 12:02
    הגב לתגובה זו
    מחיר המניה לא משקף את המחיר האמיתי- אני מעריך שהמחיר הריאלי צריך להיות גבוה לפחות ב-30 אחוז מהנוכחי
  • 1.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)
    דירה=קורת גג 10/12/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?